نیکلاس لطیفی; سکوت راننده ایرانی شکسته شد

[ad_1]

به گزارش “ورزش سه”، از زمانی که پرچم شطرنج را رد کردم، می دانستم قرار است چه اتفاقی بیفتد و حتی به حذف صفحه خود در شبکه های اجتماعی فکر کردم.

این نقل قول از نیکلاس لطیفی راننده ایرانی-کانادایی ویلیامز است. که ناخواسته قهرمان پرتلاطم ترین و جنجالی ترین جام جهانی فرمول یک در سال های اخیر شد.

در حالی که پنج دور باقی مانده بود و همیلتون با لاستیک های خسته اش و 11 ثانیه از مکس عقب بود، نیکلاس لطیفی راننده ایرانی-کانادایی ویلیامز از ریل خارج شد و به نگهبان قطار برخورد کرد. این حادثه خودروی ایمنی را به مسیر خود بازگرداند و فاصله زمانی بین رانندگان را از بین برد و فقط قطار را مرتب نگه داشت. ماشین ایمنی Lap 58 تا آخرین دور در مسیر بود و همیلتون تنها یک تساوی با قهرمانی فاصله داشت، اما با بیرون آمدن ماشین ایمن، مسابقه دوباره باز شد و Max Worstpain توانست از لاستیک های نرم استفاده کند. بقیه دور را سریعتر از لوئیس همیلتون بچرخانید. تیم های مرسدس و ردبول در حالی که دهان خود را از تعجب بسته بودند به آرامی از خط پایان عبور کردند.

“این ماهیت رسانه ها است. در مورد وضعیت پس از ابوظبی زیاد گفته شده است. من هزاران پیام را در رسانه های اجتماعی خود منتشر کرده ام و آنها را مستقیماً دریافت کرده ام، اکثر آنها از من حمایت کرده اند، اما وجود دارد. همچنین نفرت و سوء استفاده زیادی بود.

من سعی کرده ام بهترین راه را برای مدیریت این مشکل پیدا کنم. آیا باید آن را نادیده بگیرم و ادامه دهم؟ یا باید هنگام استفاده از رسانه های اجتماعی با این مشکل روبرو شوم و روی مشکل بزرگی که متاسفانه واقعی است تمرکز کنم؟ من می خواهم افکارم را به اشتراک بگذارم. استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان کانالی برای حمله به شخصی با پیام های نفرت انگیز، توهین و تهدید به خشونت، تکان دهنده است و من آن را محکوم می کنم.

به محض پایین آمدن پرچم شطرنجی، می دانستم اوضاع در شبکه های اجتماعی چگونه پیش خواهد رفت. این واقعیت که فکر می‌کردم خوب است اینستاگرام و توییتر را در چند روز دیگر از گوشی خود حذف کنم، چیزی است که باید در مورد بی‌رحمی دنیای مجازی بدانیم.»

لطیفی گفت: “تنفر، توهین و تهدید در شبکه های اجتماعی واقعاً برای من شگفت انگیز نبود، زیرا این واقعیت تلخ دنیایی است که در حال حاضر در آن زندگی می کنیم. من با بحث های منفی مجازی غریبه هستم.” نه، من معتقدم هر ورزشکاری که در سطح جهانی مسابقه می دهد می داند که تحت نظارت دقیق است.

اما همانطور که هر از گاهی دیده ایم، در همه بازی ها فقط یک تصادف در زمان نامناسبی اتفاق می افتد که همه چیز را کاملا عادی می کند و بدترین چیزها را به اصطلاح «هواداران» آن بازی نشان می دهد. آنچه مرا شگفت زده کرد لحن شدید نفرت، توهین و حتی تهدید به مرگ بود. با نگاهی به آنچه اتفاق افتاد، تنها یک گروه وجود دارد که باید از آن عذرخواهی کنم و آن تیم من است، که البته بلافاصله این کار را انجام دادم.

لطیفی افزود: برخی می گویند برای چه جایگاهی رقابت می کند، فقط چند دور باقی مانده است، اما چه مسابقه برای بردن باشد، چه سکو، یک امتیاز یا حتی آخرین مقام، من همیشه تمام تلاشم را می کنم. راننده. اگر کسی این را نمی فهمد، خوب است. شما می توانید نظر خود را بگویید. اما استفاده از این نظرات برای تهدید به نفرت، توهین و خشونت فقط علیه من نیست.»

می دانم که من تنها کسی نیستم که فکر می کنم نظرات منفی همیشه مهم ترین هستند و گاهی 100 نظر مثبت می تواند برای جلوگیری از آن کافی باشد. مردم نظرات خود را خواهند داشت و این مشکلی نیست. داشتن پوست ضخیم بخش بزرگی از ورزشکار بودن است، به خصوص زمانی که دائماً در موقعیتی هستید که نیاز به ارزیابی دارید. اما بسیاری از نظراتی که در هفته گذشته دریافت کردم فراتر از آن بود و اتفاق شدیدتری افتاد. من نگران این هستم که دیگران چه واکنشی نسبت به این سطح از سوء استفاده نشان دهند.

وقایع هفته گذشته باعث شد متوجه شوم که چقدر مهم است که با هم کار کنیم تا از این اتفاق نیفتد. من درک می کنم که کسانی را که با من رفتار کرده اند را متقاعد خواهم کرد که رفتار خود را تغییر دهند و حتی ممکن است سعی کنند از این پیام علیه من استفاده کنند، اما درست است که من چنین رفتاری را گزارش می کنم و سکوت نمی کنم.

می خواهم از همه هواداران و افرادی که در این شرایط از من حمایت کردند تشکر کنم. من بسیاری از پست های شما را دیدم و خواندم.

خوب است بدانید که افراد زیادی از من حمایت می کنند. این بازی ذاتاً رقابتی است، اما باید افراد را دور هم جمع کند، بدون اینکه آنها را از هم جدا کند. من امیدوارم که تجربه من پس از جایزه بزرگ ابوظبی به تقویت این پیام کمک کند و آرزو می کنم در سال جدید راه هایی برای حمایت از این روند پیدا شود.”

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما