نحوه ویرایش یا لغو تراکنش های معلق اتریوم – زومیت

[ad_1]

اتریوم یک پلت فرم نرم افزار منبع باز مبتنی بر بلاک چین است که هزاران برنامه غیرمتمرکز (DApps) بر روی آن ساخته شده است. کد ارز درون این شبکه اتر (ETH) نام دارد که بدون دخالت اشخاص ثالث قابل ارسال و دریافت است.

اتریوم اولین بار توسط یک برنامه نویس روسی-کانادایی معرفی شد سم بوتولینوم ویتالیک پلتفرم طراحی شده به عنوان پلتفرمی برای برنامه های غیرمتمرکز خودکار دائمی و بدون تغییر ایجاد شده است که می تواند در امور مالی ، بازی و هنر استفاده شود.

به گفته کوین تلگراف، یک برنامه غیرمتمرکز اغلب به عنوان قرارداد هوشمند شناخته می شود که بر اساس پروتکل تراکنش اتریوم است و به طور خودکار عملکردها و اقدامات خاصی مانند پردازش تراکنش ها را با شرایط و توافقات پیش فرض انجام می دهد. انتقال، لغو یا خاتمه تراکنش جاری اتریوم یکی از اقدامات مرتبط با اجرای قراردادهای هوشمند است.

تراکنش اتریوم چیست؟

فیبریلاسیون دهلیزی

دستورالعمل های امضا شده و رمزگذاری شده برای حساب ها وجود دارد. شبکه اتریوم از دو نوع اصلی تراکنش پشتیبانی می کند: رفتار تاسیس قرارداد که نوعی تراکنش بدون گیرنده و یک تراکنش رایج است که برای انتقال اتر از یک کیف پول به کیف دیگر استفاده می شود.

مقالات مرتبط:

معاملات عادی و ارسال شده اتریوم شامل شناسه یا امضای فرستنده است که در صورت امضای روی کلید خصوصی فرستنده ، تأیید می کند که فرستنده مجاز به ارسال مقدار مشخصی اتریوم است. آدرس گیرنده، مقدار اتر ارسال شده از فرستنده و اطلاعات هزینه تراکنش به شبکه اتریوم و همچنین یک فیلد اختیاری برای ذخیره داده های مورد نظر را ارائه می دهد. معاملات معمولی شبکه اتریوم همه این موارد را شامل می شود.

تایید تراکنش Ri Trium منوط به حذف است که فرستنده هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.

ماینرهای اتریوم تراکنش های قانونی را تایید می کنند و برای انجام این کار پاداشی دریافت خواهند کرد. زمانی که ماینر مشکل رمزنگاری را حل کند، تراکنش در این شبکه ارز دیجیتال تایید می شود. اتریوم مانند بیت کوین از مکانیزم اثبات کار PoW برای جلوگیری از حملات سایبری توسط یک فرد یا گروه استفاده می کند.

تعهد کاربران به پرداخت هزینه تراکنش ها در حین استفاده از بلاک چین ، شبکه اتریوم را از فعالیت های رایانه ای مخرب مانند ارسال هرزنامه با بار اضافی تراکنش های غیرمنتظره توسط کاربران در بلاک چین محافظت می کند.

چرخه عمر معاملات در Ri Trium

دهلیز

تراکنش های اتریوم مراحلی را طی می کنند که از ناشناس شروع می شود و تا تایید تراکنش در بلوک ادامه می یابد.

ناشناسوضعیت ناشناخته به تراکنشی اشاره دارد که هنوز توسط شبکه مشاهده یا پردازش نشده است.

در انتظار: هنگامی که یک تراکنش به حالت تعلیق در می آید، منتظر می ماند تا استخراج کنندگان آن را مشاهده و پردازش کنند. این مرحله تراکنش تلفیقی یا mempool نامیده می شود. از آنجایی که معدنچیان قیمت گاز بالاتر را ترجیح می دهند، تجارت با قیمت گاز پایین تر را می توان برای مدت طولانی به تعویق انداخت. این امکان کاملاً وجود دارد که تراکنش های کم هزینه هرگز انجام نشوند و برای همیشه متوقف شوند.

در بلوک هاهنگامی که استخراج کننده تراکنش را با موفقیت انتخاب کرد و آن را در بلوک حذف کرد، تراکنش به سمت بلوک پیش می رود. به معاملات درون بلوکی، معاملات استخراجی می گویند.

اگر بلوک جعلی باشد، تراکنش‌های درون آن بلوک را می‌توان به حالت تعلیق درآورد. وقتی معامله کشیده شده (یعنی معامله در حالت بلوک) توسط شبکه معکوس می شود ، به عنوان تراکنش فورک شناخته می شود.

تغییر کرداگر هر یک از موارد زیر رخ دهد، تراکنش می تواند از حالت تعلیق به حالت جایگزین منتقل شود.

  • یک تراکنش جدید با همان nonnoce از همان فرستنده وارد حالت بلوک می شود.
  • تراکنش دیگری از همان فرستنده با همان قیمت و 12 درصد قیمت بالاتر وارد فاز تعلیق می شود.

تراکنش اتریوم را تایید کنید

آتریوم کلاسیک

تأیید تراکنش اتریوم شامل تعداد بلوک های ایجاد شده از زمان ورود تراکنش در اولین بلوک حاوی تراکنش است.

برای اینکه تراکنش اتریوم نهایی شود، تراکنش باید تعداد مشخصی تاییدیه دریافت کند و هر چه قیمت بالاتر باشد، پردازش و مکان یابی تراکنش در شبکه اتریوم مطمئن تر است.

با تنظیم مجدد بلاک های اخیر، می توان فهمید که فرآیند تراکنش شکست خورده است. با این حال، تراکنش ممکن است در بلوک دوم گنجانده شود و معتبر خواهد بود. شانس بازسازی با نتیجه گیری بلوک های بعدی کاهش می یابد. این بدان معناست که هر چه تعداد تاییدات بیشتر باشد، تراکنش برگشت ناپذیرتر است.

هزینه تراکنش اتریوم

شارژ گاز

هزینه تراکنش ماینرها را تشویق می کند تا آن را تایید کنند. در حقیقت ، هزینه ارسال تراکنش های خاص به بلاک چین اتریوم اعمال می شود.

هزینه تراکنش در بلاک چین اتریوم را هزینه گاز می نامند. سیستم قیمت گذاری مورد استفاده در شبکه اتریوم به میزان محاسبه مورد نیاز استخراج کننده برای پردازش معامله اشاره دارد. وظیفه محاسبه تراکنش بر حسب هزینه محاسبه می شود.

از طرفی قیمت واحدهای گازی در اتریوم متفاوت است. اگرچه میزان قیمت گاز بر اساس پیچیدگی معامله تعیین می شود، اما کاربران می توانند قیمت و حد هزینه گاز مورد نظر خود را در معامله تعیین کنند.

مزخرف چیست؟

nonce مخفف “Used Numbers Only” است که نشان دهنده تعداد کل تراکنش های تأیید شده ارسال شده از آدرس اتریوم است.

کیف پول اتریوم به شما امکان می دهد چندین تراکنش را از یک حساب بدون تاخیر زیاد ارسال کنید. مکانیسم مزخرف تعیین می کند که کدام تراکنش ها باید زودتر پردازش شوند. کیف پول اتریوم معمولا به صورت خودکار برای کاربران مدیریت می شود.

نحوه لغو تراکنش اتریوم

لغو معامله اتریوم

دو راه اصلی برای لغو تراکنش‌های معلق در اتریوم وجود دارد: لغو درون برنامه‌ای و تنظیم مزخرفات سفارشی.

معاملات اتریوم معمولا برای ساعت ها متوقف می شود. دوره تعلیق تراکنش طولانی تر خواهد بود، به خصوص زمانی که کاربر قیمت بنزین کمتری را تعیین کرده باشد و بنابراین کاربران باید از نحوه تغییر تراکنش در این بلاک چین آگاه باشند.

توجه داشته باشید که تراکنش کارنیک تنها در صورتی قابل لغو است که تراکنش هنوز معلق باشد. اولین قدم برای انجام این کار استفاده از Block Explorer برای بررسی اینکه آیا تراکنش هنوز معلق است یا خیر. برای این کار باید شناسه تراکنش یا هش تراکنش را وارد کنید تا وضعیت آن در مرورگر بلوک مشخص شود. اگر مرورگر وضعیت تراکنش را روی “در انتظار” تنظیم کند، امکان لغو تراکنش وجود خواهد داشت.

ساده ترین راه برای لغو تراکنش معلق استفاده از روش لغو درون برنامه ای است. برای انجام این کار، کاربران باید از برنامه کیف پول اتریوم خارج شده، مرورگر خود را ببندند و سپس دوباره باز کنند و وارد شوند.

اگر مراحل بالا مشکل را حل نکرد، می توان آن را به روش دیگری انجام داد.

برای ایجاد یک مزخرف سفارشی، یک تراکنش صفر اتر با ارزش بالا باید در آدرس خود کاربر ثبت شود تا از گیر افتادن تراکنش های قبلی جلوگیری شود. کاربران باید توجه داشته باشند که قبل از ارسال تراکنش دوم، از nons برای اولین تراکنش معلق استفاده می شود و سپس از همان nons برای تراکنش دوم استفاده می شود.

اگر کاربران چندین تراکنش معلق اتریوم داشته باشند، ترجیحاً فرآیند را با قدیمی ترین یا کمترین غیر ارزش شروع می کنند.

چگونه می توان تراکنش های اتریوم را تسریع کرد؟

تسریع در معاملات اتریوم

کاربران می توانند با افزایش تأخیر در تراکنش، تأیید صحت را افزایش دهند. این مرحله می تواند ماینرها را برای اولویت بندی تراکنش ها برانگیزد. با این حال، باید توجه داشت که ارزش فرد هر تراکنش تنها یک بار قابل ویرایش است. بنابراین، کاربران باید در انتخاب مقدار قابض بسیار دقت کنند.

اگر یک کاربر قیمت بسیار پایینی را تعیین کند، سایر کاربران این فرصت را خواهند داشت که این پیشنهاد اولیه را پس بگیرند و معامله معلق باقی خواهد ماند. هنگامی که یک تراکنش گیر می کند، شبکه هیچ تراکنش جدیدی را از آن آدرس کیف پول تایید نمی کند تا زمانی که اولین تراکنش تایید شود.

در این حالت، کاربران می توانند منتظر بمانند تا شبکه با قیمت ثابت یا با قیمت بالاتر، تراکنش را انجام دهد. با کلیک بر روی دکمه افزایش سرعت در کیف پول اتریوم، تراکنش ها با سرعت بیشتری انجام می شوند.

اگر مرحله قبلی کار نکرد ، کاربران می توانند برای تنظیم دستی قیمت به برگه Advanced مراجعه کنند.

در نهایت، توصیه می شود که کاربران از هش تراکنش یا شناسه آن برای یافتن وضعیت تراکنش در مرورگر بلاک چین استفاده کنند تا ببینند آیا با موفقیت تأیید شده است یا خیر. اگر تراکنش بلافاصله در مرورگر ظاهر نشد، ممکن است لازم باشد چند دقیقه صبر کنید و صفحه را بازخوانی کنید.

آیا معاملات اتریوم برگشت پذیر هستند؟

کیف پول اتریوم نمی تواند تراکنش های انجام شده در آن را برگرداند.

هنگامی که کاربران اتریوم به طور تصادفی وجوه را به آدرس اشتباهی ارسال می کنند یا مقدار اتری که ارسال می کنند اشتباه وارد می شود، امکان لغو تراکنش در حالت تعلیق وجود خواهد داشت. هنگامی که یک تراکنش تایید شد و به عنوان “موفق” علامت گذاری شد، به این معنی است که تراکنش به بلوک بعدی اضافه شده است و غیر قابل استرداد است. بنابراین داده های وارد شده در بلوک غیر قابل برگشت تلقی می شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، مهم است که قبل از کلیک بر روی دکمه ارسال، از صحت جزئیات تراکنش مطمئن شوید.

بسیاری از استارت آپ های بلاک چین سیستمی را توسعه داده اند که به کاربران اجازه می دهد تراکنش های اتریوم را معکوس کنند.

این مقاله یا بخش به منابع یا منابع خود اشاره نمی کند. در هر سرمایه گذاری خطر از دست دادن سرمایه وجود دارد و سرمایه گذار باید پس از مطالعه و تحقیق تصمیم نهایی را گرفته و مسئولیت نتایج را بپذیرد.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما