مدیرعامل پرسپولیس چه کسی باید باشد؟

[ad_1]

به گزارش “ورزش سه”، روز گذشته بارها از حمیدرضا سجادی وزیر ورزش و جوانان درباره انتخاب مدیرعامل پرسپولیس سوال شد و البته وی پاسخ مثبت داد.

این اولین انتصاب سجادی به عنوان مدیرعامل پرسپولیس است و با گذشت نزدیک به 100 روز از استعفای جعفر سامی، همه منتظر هستند تا او فرد مورد نظر خود را شناسایی کند. پیش از این هیات مدیره با ارسال نامه ای به وزیر ورزش، صدری را به عنوان مدیرعامل باشگاه معرفی کرده بود اما سجادی ترجیح داد به همین جلسه با حضور وزرا مراجعه کند و انتخاب مدیرعامل را وظیفه خود بداند.

در همین راستا خبرنگار ما با موزامبیک فردونی، مدیرعامل سابق ذوب آهن که در واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی نقش داشت، در خصوص اظهارات وزیر ورزش و مدیرعامل سابق سبزپوشان اصفهان گفت‌وگو کرد. : توسط قانون تجارت اداره می شود. بر اساس این قانون انتخاب مدیرعامل وظیفه هیئت مدیره است.»


طبق قانون حرفه ای انتخاب مدیرعامل به صلاح هیئت نقل و انتقالات و مجمع باشگاه نیست.

وی با اشاره به سخنان سجادی گفت: سالی یک بار جلسات تشکیل می شود و معمولا اعضای هیئت مدیره برای دو سال آینده انتخاب می شوند اما مجمع نمی آید و مدیرعامل را انتخاب می کند.

فردونی در خصوص وضعیت پرسپولیس گفت: از آنجایی که پرسپولیس و استقلال در لیست نقل و انتقالات قرار داشتند، جلسه آنها به ریاست وزارت دارایی تشکیل شد که باید واگذار می شد که نشد. مجمع آنها با وزارتخانه است. دارایی، اما چون وزارتخانه خاصی ندارند، آن را به وزارت ورزش می دهند».

وی در ادامه گفت: این ترکیب متشکل از سه وزیر است که آقای سجادی آنها را رئیس برنامه و بودجه می‌خواند و دو نماینده مجلس با هم یک هیئت عالی تعیین تکلیف تشکیل می‌دهند که شامل انتخاب اعضای هیئت‌مدیره نمی‌شود چه برسد به مدیرعامل. “، طرح ها، خط مشی ها، تکالیف شرکت های مورد واگذاری و غیره.”

مدیرعامل سابق ذوب آهن با اشاره به اینکه چرا وزیر ورزش چنین گفته است، پاسخ داد: آقای وزیر احتمالا قانون را بلد نیست و باید تا آن زمان صبر کرد. جلسه ای برای انتخاب مدیرعامل تشکیل شده است.»

حتی اگر سه نفر در هیئت مدیره، آقای صدری و دو نفر دیگر باشند، می توانند با یکدیگر صحبت کنند و یک نفر را به عنوان مدیرعامل تعیین کنند و به ثبت شرکت تسلیم کنند که این امر قانونی است.»

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما