محسنی اژه: ساختمان قوه قضاییه در حاشیه رودخانه چالوس تخریب شود

[ad_1]

رئیس کل قوه قضائیه در جلسه امروز شورای عالی قضایی گفت: لازم است با ادامه جلسات معاونت قضایی و رئیس قوه قضائیه به امور قضایی و کاستی های موجود در این مقوله مهم رسیدگی شود. مرکز آمار و فناوری اطلاعات».

به گزارش ایسنا، محسنی ایژه رئیس قوه قضائیه روز دوشنبه (۲۶ آذر) در جلسه شورای عالی کشور در سوگ شهادت حضرت آملبنین (ع) عزاداری و یاد مادران و همسران شهدا را گرامی داشت. سیستم قضایی و همسر بزرگوارش در جهاد بزرگ و مقدس شهدا شرکت می کند و خدمت به خانواده معظم شهدا پاسداری از مقام شامخ شهداست.

بر این اساس رئیس کل دادگستری به ضابطان قضایی دستگاه‌های مختلف در این ستاد دستور داد تا نسبت به مقام شامخ شهدا، جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا تجلیل کنند تا بخشی از دینشان نصیب شهدا شود.

محسنی اژه با اشاره به ایام شهید نواب صفوی، وی را پیشرو در مبارزه با طاغوت دانست و گفت: شهید نواب صفوی از آغازگران مبارزه سیاسی علیه رژیم طاغوت بود. با درک کلام بر آن پافشاری کرد و با علم خود چهره مشرکان و طاغوتیان را در آن محیط هولناک و دلخراش آشکار ساخت و راهی تاریخی برای جویندگان راه راست گشود.

رئیس کل دادگستری با تقدیر از کارکنان قوه قضائیه که بیش از گذشته در حال خدمت رسانی به مردم هستند، گفت: مسئولان شنیده اند و طی چند روز اخیر حجت الاسلام والمسلمین مصدق معاون اول رئیس کل دادگستری معاون مالی و پشتیبانی، شری. شاهرخیان و وزیر دادگستری شری. در کنار رحیمی از راه های منطقی و قانونی تلاش های فوق العاده ای برای کادر قضایی صورت گرفته است. امیدواریم برخی از موارد مطرح شده از سوی کارکنان شورای حل اختلاف و کارکنان قوه قضائیه برطرف شود.

رئیس کل دادگستری با اشاره به نکات مهمی که کارکنان دولت در بازدیدهای میدانی از دادگاه و دستورات بعدی مطرح کردند، بر تسریع در ساماندهی آمار قضایی تاکید و به معاون اول قوه قضاییه دستور داد. نمایندگان «راهبردی» و «نیروی انسانی» قوه قضائیه و «رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات» قوه قضائیه برای تسریع در بررسی تشریفات قضایی و آمار پرونده ها و رفع نواقص در این مهم.

در ادامه جلسه امروز شورای عالی قضایی، محسنی اژه به موضوع چالش برانگیز تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی پرداخت و پیشنهادات مهمی در این زمینه ارائه کرد.

رئیس کل دادگستری به روند اشتباه، غیرمنطقی و پرهزینه در این زمینه اشاره کرد و گفت: ساختن هتل یا رستوران در مقابل چشم دستگاه های مسئول و ناظر و سپس دستگاه های ذیربط شایسته نیست. بنا و تخریب و تخریب آن و تدابیر و اقدامات لازم برای تغییر این روش سریعاً اتخاذ شود.

بر همین اساس، محسنی EJE با اشاره به تجربه و ابتکار نسبتاً موفق دادگستری استان البرز، ایجاد بستری برای حفاظت از بیت المال و مبارزه با تغییر کاربری اراضی را مورد اشاره قرار داد و گفت: استفاده از سامانه اطلاعاتی، تخلفات و تغییرات در حوزه کشاورزی و منابع آبی را به همراه دارد. بلافاصله رصد می شوند و از همان ابتدا از تخلفات در این زمینه جلوگیری شده و عملکرد خوبی حاصل می شود.

رئیس کل دادگستری در این زمینه به داده ها و اسناد ارائه شده از سوی رئیس کل دادگستری استان البرز اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین در 9 ماهه امسال در مجموع حدود 7 هزار هکتار کشفیات غیرمجاز و ساخت و سازهای غیرمجاز انجام شده است. در استان متوقف شد که حاکی از موفقیت طرح جلوگیری از تصرفات غیرقانونی و تغییر کاربری اراضی و نظارت موقت بر اراضی استان البرز است.

رئیس قوه قضائیه سپس به «دادستان کل کشور» و «معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری» دستور داد برای اجرای طرح‌های اجرا شده در استان البرز و یا پیشگیری از وقوع جرم در حوزه اراضی غیرمجاز و مصادره، برنامه جامع‌تری تدوین کنند. تغییر استفاده

رئیس قوه قضائیه در این خصوص تاکید کرد: در حوزه مسائل مربوط به تملک اراضی غیرقانونی و تغییر کاربری غیرقانونی باید دستگاه های متولی اعم از شهرداری ها، وزارت منابع طبیعی و وزارت نیرو را مکلف کنیم. برای جلوگیری از تخلف منطقه در وهله اول. و اجازه ساخت و ساز در مناطقی که در ابتدا محدود شده بودند را ندهید.

رئیس قوه قضائیه بابیان اینکه خسارات ناشی از ساخت و سازها در حوضه رودخانه ها مربوط به مشکلات زیست محیطی و تهدید سلامت شهروندان است، گفت: استان البرز. در سفری که به استان البرز داشتم متوجه شدم در حاشیه رودخانه ها سازه هایی ساخته شده که منبع آب شرب تهران محسوب می شود و مراکز تفریحی مانند ویلا و رستوران ساخته شده است. در استان البرز در حدود 12 کیلومتری رودخانه چالوس تعداد زیادی از ارگان های دولتی ساخت و ساز در بستر رودخانه را آغاز کرده اند که باید تخصص خود را در زمینه محیط زیست اعلام کنند چرا که به نظر می رسد آسیب جدی به محیط زیست وارد می کند. رودخانه چالوس یکی از منابع مهم آب شرب تهران است.

رئیس قوه قضائیه گفت: یکی از دستگاه هایی که ساخت و ساز در رودخانه چالوس را شروع کرده قوه قضائیه است، یک ساختمان کوچک قدیمی از سال ها قبل و دستگاه دیگر وزارت نیرو؛ ساختمان قوه قضائیه و سپس ساختمان وزارت نیرو است. باید تخریب شود، این ساختمان‌ها قطعاً غیرقانونی ساخته شده‌اند و در حوضه رودخانه هستند و در این زمینه باید به تجهیزات دیگر هشدار داده شود و زمان لازم برای اجرای آنها تعیین شود.

محسنی اژه پیش از جلسه امروز شورای عالی قضایی به موضوع افراد فاقد شناسنامه و شناسنامه که به نوبه خود مضر و مجرمانه است، اشاره کرد و گفت: امروز تعداد محدودی از افراد فاقد شناسنامه و شناسایی هستند. در نتیجه از حقوق اولیه خود محروم می شوند و در نتیجه برای پیشبرد زندگی اجتماعی خود مجبور به دست زدن به اقدامات غیرقانونی و مجرمانه هستند.

رئیس کل دادگستری در ادامه جلسه امروز بر تلاش همه دستگاه های ذیربط برای تقویت امنیت شهروندان تاکید کرد و گفت: و تلفن های همراهی که امنیت مردم را به خطر می اندازد و باعث ابراز نگرانی مردم می شود. در بین فراگیران نباید احساس ناامنی وجود داشته باشد و قطعاً ما مسئول این امر هستیم، در این زمینه با پلیس جلساتی خواهیم داشت. همچنین دادستان های دولتی در مناطق مختلف کشور باید بدون اغماض به پرونده هایی که امنیت و امنیت شهروندان را مختل می کند رسیدگی کنند.

محسنی EJE در ادامه به مقوله برخی ناهنجاری های فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: در این زمینه ابتدا باید نهادهای فرهنگی مسئول ورود کرده و به وظایف قانونی خود عمل کنند، برخی شواهد نشان می دهد که برخی ناهنجاری ها صرفاً ناشی از اسراف است نه شخصی. اما گاه امری سازمان یافته است و به نظر می رسد که دشمنان و شیاطین ما از این طریق سعی در اجرای نیات پلید خود در جامعه ما دارند. حتی در این موارد نیز باید اقدامات مقتضی انجام شود و دستگاه های متولی در صورت جریان یافتن سازمان یافته، این موضوع را جدی گرفته و با قاطعیت برخورد کنند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: در قوانین ما برای جرایم سازمان‌یافته مجازات‌های سخت‌تری پیش‌بینی شده و منکرات سازمان‌یافته تشویق می‌شود و بسیاری از این جرایم، جرایم آشکار هستند و دادستان‌های ما باید قاطعانه و با جدیت عمل کنند. همچنین لازم است دستگاه های فرهنگی برای رفع برخی از این ناهماهنگی های ناشی از ابتذال شخصی اقدامات مناسبی انجام دهند و به طور کلی بسته ای را در این زمینه تدوین کنند.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما