طرز تهیه رولت سیب زمینی; نوید شیک و خوشمزه

[ad_1]

فراد رولت ها انواع پیش غذا های خوشمزه، شیک و متنوعی هستند که سرد و گرم سرو می شوند و امروزه در مهمانی ها و رستوران ها طرفداران زیادی پیدا کرده اند. رولت سیب زمینی یکی از مواد خام کمتر و ساده ترین شکل رولت است.

به گزارش فرارو، این رول ها از ترکیب سیب زمینی پخته با خیارشور، هویج، سس مایونز و … تهیه می شوند که جزو طیف غذاهای سرد هستند و نیازی به پختن ندارند. در این مطلب طرز تهیه رولت سیب زمینی کاربران عزیز با نکات و ترفندهای مهم مربوط به تهیه آن به صورت مرحله به مرحله ارائه می شود.

مواد لازم برای تهیه رولت سیب زمینی

سیب زمینی: 1 کیلوگرم
ترشی خرد شده: 1 پیمانه
هویج: 3 عدد
ذرت: 1 فنجان
سیر رنده شده: 1 قاشق چایخوری
جعفری خرد شده: نصف لیوان
اسانس ماست: 1 فنجان ماست
سس مایونز: 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: به میزان لازم
کره: 1 قاشق غذاخوری

نکاتی در مورد مواد اولیه

سس مایونز

نکاتی در مورد سس مایونز

مردم اغلب می پرسند که آیا سس مایونز یکی از مواد تشکیل دهنده غذا یا سس سالاد است، آیا می توان به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این یک موضوع سلیقه ای است. اگر منع مصرف دارید یا نمی خواهید از سس مایونز به دلیل کالری بالای آن استفاده کنید، می توانید ماست یا ماست پرچرب را جایگزین کنید. اما ماست معمولا آب می سازد. بنابراین توصیه می شود این کار را برای مهمانی ها انجام ندهید. می توانید مقدار سس مایونز را در تخم مرغ نصف کرده و با ماست پرچرب مخلوط کنید.

نکاتی در مورد ذرت

ذرت

برای تهیه این رولت می توانید ذرت خام را با کمی نمک بجوشانید و پس از برداشتن به مواد رولت اضافه کنید. اگر از ذرت کنسرو شده استفاده می کنید، حتما قوطی را قبل از استفاده به مدت 20 دقیقه در آب داغ بجوشانید. سپس برداشته و پس از برداشتن آب اضافی آن را داخل مواد رولتی بریزید.

طرز تهیه رولت سیب زمینی

1- ابتدا سیب زمینی ها را بشویید. سیب زمینی ها را پوست گرفته و آب آن را بگیرید. قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و کمی نمک اضافه کنید. سپس روی گاز قرار دهید تا بپزد و نرم شود. مراقب باشید سیب زمینی ها زیاد نپزند.

۲- سیب زمینی های آب پز را له کرده و بعد از خنک شدن پوره کنید. کره ذوب شده را به پوره سیب زمینی اضافه کنید و هم بزنید.

3- روی میز یا سطح کار سلفون بریزید یا کیسه فریزر را باز کنید و روی میز پهن کنید. حالا پوره سیب زمینی را به صورت یکنواخت روی سلفون پهن کنید و با دست خوب صاف کنید تا همه قسمت ها یکدست شود.

4- عصاره کشک + سس مایونز + سیر رنده شده + نمک + فلفل سیاه را مخلوط کرده و به سیب زمینی اضافه کنید. کشک را با چنگال یا ته قاشق روی تمام قسمت های سیب زمینی پخش کنید.

رولت سیب زمینی

5- در مرحله بعد روی سطح سیب زمینی ها هویج رنده شده را که از قبل در تابه بدون روغن به مدت حدود 5 دقیقه پخته اید . سپس برای لایه دوم خیار شور خرد شده را اضافه کنید و در لایه آخر ذرت را روی مواد اضافه کنید.

6- در این مرحله لبه کیسه فریزر یا سلفون را به آرامی بلند کرده و با کمک همان سلفون سیب زمینی ها و مواد روی آن را تا انتها حلقه حلقه کنید. حالا سینی یا بشقاب رولت را با همان سلفون بگذارید و سینی رولت را به مدت 4 تا 5 ساعت در یخچال نگه دارید. بعد از این مدت، سلفون را خیلی آرام از رولت خارج کنید و رولت را دوباره در یخچال برای تمام روز نگه دارید. سپس رولت را از یخچال خارج کرده و به صورت حلقه ای برش دهید. برش ها را در ظرف سرو بریزید و با جعفری خرد شده تزئین کنید. نوش جان

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما