طرز تهیه باب یزدی یزدی نوروز نوروز

[ad_1]

روـاروـ باب یکی از شیرینی‌ها، رار خوشمزه و محبوب ایرانی است که در آن شهر یزد است و در نان شیرینی‌های یزدی از طرفداران زیادی دیارد. باب یزدی از دو لایه خمیری، لایه داخلی تشکیل شده است. ریخچهاریخچه پخت قطاب در ایران به صورت صورت به بهان قاجار می‌رسد می‌رسد می‌رسد. اما برخی از مورخان پخت آن را به نان پیش از اسلام به ایران می‌دانند.

به گزارش فرارو، باب یکی از شیرینی‌های محبوب و نوروزی نوروزی است که در ظرف شیرینی عید یگایگاه ویژه‌ای دارد. این قطاب خوشمزه را در منزل با روشی آسان تهیه می‌دانید. در ادامه این مطلب طرز تهیه قطاب یزدی به هه به مرحله همراه با نکات مهم و فوت و یای پخت باب تقدیم به کا کاربران گرامی خواهد شد.

داد لازم برای قط قطاب ب

شیرینی سفید شیرینی: ۳۰۰ گرم
مرغ مرغ: ۱ عدد
مرغ تخم مرغ: ۱ عدد
چرباست کم چرب: گرم گرم
ج مدامد: گرم گرم
:انیل: یک چهارم قاشق شقایخوری

پودر پسته یای تزیین: به میزان لازم

مواد داخل قطاب

مغز گردو یا پست: ۳ قاشق غذاخوری
پودر رگیارگیل: ۱ قاشق غذاخوری
قند قند: ق غذاخوری
پودر :ل: ۱ قاشق مرباخوری

تات مربوط به داد اولیه

آرد

نکات مربوط به آرد

نکته مهمی که باید در مورد موضوع به آن توجه شود، کیفیت یای موجود در زازار است که هما هم تفاوت دارند. به همین یل میزان با کیفیت ممکن است آن کم تر زیا زیادتر از مقداری که در گفته شده در ست ست باشد. اینا براین موقع اضافه کردن به این ینله توجه داشته باشید. اگر دیدید داد شیرینی درحال سفت شدن است یلی هنوز مقداری از آرد باقی زنده است ست یعنی آردی که اضافه کرده، کافی است و بقیه ضا اضافه فه.

اگر هم دستورل کردید کردید ولی حس کردید شما هنوز به آن ظتیلظتی ظتی میاید برسد، ست است ست یعنی بیشتر آرد آرد اضافه کنید بنابراین شما همیشه مقدار آردی را که دستور داده شده است تهیه کنید. ممکن است این مقدار با توجه به کیفیت کیفیت کم زیا زیاد د.

نکات مربوط به پودر .ل

.ل

یای تهیه شیرینی حتماً از پودر سبزل سبز استفاده کنید. نسبتا نسبت به هل عطر عطر بیش‌تری ردارد و برای دسر دسر من سب‌ترسب‌تر است.

طرز تهیه هله مرح بهله هاب ب

یای تهیه مواد میانی قطاب پودر نارگیل، گردو و یا پودر پسته را همراه با پودر هل یا هل درسته و پودر قند خاخل آسیاب بریزید و دقیقه ت تا موا دال حال سپس سپس آماده را کنار رارید.

یای تهیه خمیر قطاب باحل زیر نجا انجام م:

ـ ابتدا تخم مرغ کامل را همراه با یک زرده تخم مرغ و نیانیل داخل یک سهاسه مناسب بریزید بریزید و حدود دقیقه با همزن بزنید . سپس جامد را اضافه کنید و سی دیگر هم هم.

۲ ـ در هله بعد را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد را به صورت یکدست با هم وطلوط کنید.

۳ ـ در این مرحله همزن را کنار بگذارید و آرد را کم کم سه هله به داد اضافه کنید و با دست هم کم کم کم و و و لطیف شکل بگیرید. اگر هنوز به دستان می‌چسبید یا چرب بود، کمی دیگر آن را اضافه کرد. توجه داشته باشید که خمیر قطاب را نباید از حد خود بدهید بها به روغن می‌افتد و درنهایت قطاب شما خشک هداهد هد.

باب یزدی

۴ ـ روی خمیر را با یک پارچه تمیز بپوشانید و نیم اعتت عتخل یخچال تا آرام کند. سپس ز زا از یخچال خارج کنید و روی میزارید. حالا به اندازه یک گردو از خمیر ریدارید و کف نان باز می شود تا مانند یک یرهایه شود و بعد از شقاشق از مواد میانی قطاب که از قبل آماده شده است، بریزید بریزید. حالا با کمک انگشتان دستان اطراف خمیر را جمع کنید بالا بیاورید و به هم یندایند، طوری که یک گردو ماملا گرد شود. خمیر را کف دستتان بچرخانید تا ترک‌های احتمالی روی خمیر خمیر رفع و ما سرخ شدن زاز ز.

۵ ـ خاخل یک شیر غاغ کن یا قابلمه مه گود بریزید بریزید روی رتارت اجاق گاز تا د غاغ شود. سپس قطابها را یکی یکی سرخ کنید. رنگ باب باید طلایی روشن باشد و نباید قطاب را بیش از اندازه سرخ کنید که و یای ی.

۶ ـ بعد از این‌که قطاب‌های سرخ شده‌املا خنک شدند، آن‌ها را داخل پودر قندلتانید و بعد از خاخل ظرف مورد نظر بچینید با پودرا پودر تزیین تزیین کردند. قطاب را داخل یک ظرف در بسته در نگهدارنده نگهداری ری. ج جان

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما