سیاه و سفید بازی تاریخی فوتبال بانوان ایران (یادداشت)

[ad_1]

به گزارش “ورزش سه”، انتظار شب گذشته برای اولین حضور فوتبال بانوان ایران در جام ملت ها بر باد رفت و تیم ملی موفق شد در دیداری سخت و پرهیجان مقابل هند میزبان سال 2022 فوتبال بانوان آسیا پیروز شود. جام. رسیدن به رنکینگ مسابقات برای آنها مهم است تا روز اول مسابقات را در رده دوم گروه یک به پایان برسانند و به دنبال رویاهای خود برای رسیدن به مرحله حذفی باشند.

نگاهی دقیق به بازی سخت و حساس 90 دقیقه ای دیشب نشان می دهد که به استثنای دقیقه اول بازی که تیم فوتبال بانوان ایران توانست حریف خود را غافلگیر کند، به دنبال یک فروپاشی زودهنگام با اختصاصی بود. نشان دادن گل هند در دقایق باقی مانده از بازی. توپ در دست هندی ها بود و آنها تلاش می کردند تا در دروازه ایران پیروز شوند.

اتفاقی که مدت ها قبل از شروع بازی دور از ذهن نماند، چرا که هند پس از 17 بازی تدارکاتی مقابل تیم های آشنا جهان به جام ملت ها رسیده بود و رقیبی برای آماده سازی فوتبال بانوان ایران نداشت و فقط مسابقات عادی در تهران برگزار می شد. و کیش

جستجوگر: طراحی اولیه مناسب

کادرفنی تیم ملی فوتبال بانوان ایران به دلیل عدم برگزاری دیدارهای دوستانه بهترین تصمیم را برای حضور در ترکیب اصلی گرفت. ترکیب شب گذشته تیم ملی فوتبال ایران مقابل هند همان ساختاری بود که مقابل اردن ایران به میدان رفت و به جام ملت ها راه یافت. البته دو تغییر یکی اجباری و دیگری در همه بازی های تیم ملی وجود داشت. گولانوش خسروی به دلیل پارگی رباط صلیبی و ثنا صادقی به جای یاسمن فرمانی از زمین افتادند.

نکته مثبت: انتخاب بهترین جایگزین

یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی گولانوش خسروی بود که شاید دو دیدار تیم ملی فوتبال بانوان ایران در دور مقدماتی مقابل بنگلادش و اردن را از دست داده باشد. به خصوص در بازی با اردن که خسروی به میسا جبار که یکی از برترین گلزنان فوتبال جهان بود و کنترل خوبی روی او داشت فرصتی برای تهدید دروازه ایران نداد. اما پارگی رباط صلیبی و حذف او از لیست تیم ملی ایراندوست را برای جانشینی او با چالش مواجه کرد و سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت از فاطمه عادل استفاده کند که دیشب عملکرد تحسین برانگیزی و استثنایی داشت و نباید این کار را می کرد. ترس از بازی جسورانه و محکم. او تظاهرات کرد و در مقابل مهاجمان هندی ایستاد.

نکته مثبت: پیروزی در ترکیب دفاعی

پازل 5 تکه خط دفاعی تیم ملی فوتبال بانوان ایران که شامل جوهره کدایی در خط دروازه، گجاله بنی طالبی و فاطمه عادلی در مرکز دفاع، ملیکا متولی در سمت راست و بهناز طاهرخانی در سمت چپ بود. خوب دیشب جمع شد 24 شات از سرخپوستان به دلیل پوشش عالی آنها نتوانست به جایی برسد. از مهار تماشایی جوهره کده ای تا تکل بی نظیر و بی دردسر مدافعان، یکی از بهترین گل ها را بهناز طاهرخانی در نیمه دوم به ثمر رساند و هند را در داخل محوطه جریمه و در موقعیت های تک به تک محروم کرد. گل به ایران.

نکته مثبت: مثلث خلاقیت و سرعت

حضور ثنا صادقی در ترکیب افتتاحیه چندان تعجب برانگیز نبود، اما انتظار نمی رفت که میریام ایراندوست برای برنامه ریزی حمله و تهدید دروازه هند در خط مستقیم مجبور به اتکا به 3 جوان زیر 23 سال خود باشد. اما با تصمیم ایراندوست، صادقی کنار ملیکا محمدی قرار گرفت تا محمدی به دفاع رسیدگی کند و در فاز هجومی توپ را به برتری برساند. پیش از این هزار دباغی ستاره بی چون و چرای فوتبال بانوان این فصل بود و به استخدام ایران دوست درآمد تا با ارسال پاس پایانی به پرچم نگین، هم پرسینگ و هم حرکات مشترک تیم ملی را تکمیل کند. مثلثی که در ابتدای بازی هند را مبهوت کرد و مورد تشویق سرمربی سوئدی قرار گرفت و هماهنگی بین آنها دو موقعیت گلزنی روی دروازه هند در دقیقه اول ایجاد کرد و مهمتر از آن کنترل. توپ داخل بود. اراده ایران

نکته منفی: انتخاب اشتباه

چند ساعت از بازی نگذشته بود که ایران دوست شروع به تعویض بازیکنان کرد. او تصمیم گرفت دو وینگر سریع را بیرون بیاورد و دو بازیکن جوان را جایگزین کند. انساندوستی به جای سرابعلی و معصومی به جای چکندی. میریام ایرانوست در حال حاضر با اعزام زهرا معصومی در این دیدار حساس برای اولین بازی ملی در گروه بزرگسالان شوکه شده بود اما نه معصومی و نه نیکخا نتوانستند به عنوان دو بازیکن کلیدی مورد نیاز خود را سرکوب کنند. ماموریت تعیین شده او مغلوب سرمربی تیم شد.

نکته منفی: ریتمی که می شکند

میریام ایراندوست همزمان دو تعویض داشت و در دقیقه 70 ثنا صادقی و هاجر دباغی را جایگزین یاسین فرمانی و سارا ظهرابی نیا کرد. همان نکته مثبتی که پیش از این با این تغییرات مطرح شد، ریتم بازی ایران را تغییر داد و توپ از دفاع برای حمله به زمین منتقل نشد و استراتژی دور نگه داشتن توپ از دفاع در دستور کار قرار گرفت. مخصوصاً این سفارش انتظارات او را برآورده نکرد و جفت خوبی با ملیکا محمد ایجاد نکرد. با ریتم تنظیم شده در ابتدای بازی حواس پرت نشوید.

نکته منفی: تجربه ای که استفاده نشده است

شاید پاشنه آشیل و نقطه ضعف اصلی بازی دیروز همانطور که در بالا توضیح داده شد، تغییرات اشتباهی بود که در نیمه دوم فشار فوق العاده ای به خط دفاعی ایران وارد کرد، البته مدافعان و دروازه بانان این تیم عملکرد خوبی داشتند. ; طبیعی بود سارا کومی و الهام فرهمند از هندلینگ لحظه آخری و ضدحمله استفاده کنند. البته شرایط برای حضور او در 90 دقیقه مهیا نبود، اما به نظر می رسد ایراندوست در نیمه دوم از آنها استفاده می کرد تا توپ را در اختیار تیم ملی فوتبال بانوان ایران نگه دارد و ایراندوست می توانست. به دلیل بازی این هافبک خلاق از آنها استفاده کرد. شاکتی به تیم کمک کرد تا دروازه حریف را خنثی کند.

نقطه امید: حادثه شکنجه در خط آتش

مهاجم 18 ساله تیم ملی فوتبال بانوان یکی از بهترین بازیکنان دیدار روز گذشته بود. داشت جلوی دروازه حریف را می گرفت. در شرایط حساس 4-5 برای ایران، گام های زندی نقش کلیدی تلقی می شود و این نشان می دهد که تکنیک سریع و عالی این بازیکن قطعا می تواند در دیدارهای آینده به تیم کمک کند. البته او و کادرفنی باید به دقت ضربات پایانی توجه کنند چرا که اگر این دقت دیروز وجود داشت، روز تاریخی فوتبال بانوان ایران با یک پیروزی و یک گل رقم می خورد.

نقطه تغییر: دیدگاهی متفاوت در مورد چین

میریام ایراندوست، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران پس از تساوی ارزشمند دیروز مقابل هند، قول داد برای پیروزی مقابل چین تلاش کند. تیمی که رکورد قهرمانی در جام ملت های آسیا را به نام خود ثبت کرد و با پیروزی 4 گل مقابل چین تایپه اولین گام را در این مسابقات برداشت. اما به نظر می رسد بازی دیروز ایران مقابل هند برای بازی با چین مناسب نیست چرا که چینی ها متفاوت از همتایان هندی خود فوتبال بازی می کنند و شاید سیستم 1-3-2-4 برای این کشور مساعد نباشد. تیم مقابل چین .. با نگاهی به استراتژی دیروز چین به نظر می رسد گسترش خط دفاعی، تغییر سیستم بازی و البته ایجاد تغییرات قابل توجه و استفاده از بازیکنان با تجربه تر می تواند تیم ملی را به گلزنی مقابل چین امیدوار کند. فضل در نظر گرفته شده است.

نویسنده: شبهان جهان پناه

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما