سهم ورزشی از واکسن های فایزر وارداتی

[ad_1]

خبرگزاری مهر: ورزشکاران به ویژه مسافران توکیو فعالیت خود را با خطرات کرونا دنبال می کنند، بنابراین ماندن در گروه های پرخطر و محفوظ ماندن از واکسن های وارداتی فایزر ضروری است.

اگرچه فاز اول آزمایشات بالینی واکسن ایرانی کرونا آغاز شده و اولین آزمایش انسانی انجام شده است، اما با توجه به زمان لازم برای تولید انبوه این واکسن ایرانی، مذاکراتی با برخی از تولیدکنندگان واکسن کرونا در سراسر جهان در حال انجام است. محصولات خود را عرضه کنند. از آن برای واکسینه کردن جامعه ایرانی استفاده کنید.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت که سیاستگذار خرید و تایید واکسن است و جمعیت هلال احمر که بر اساس ماده 14 مدیریت بحران مسولیت دریافت کمک های بین المللی را برعهده دارد، دوز “یک میلیونی” را مذاکره کرده اند. برای واردات واکسن جمعیت هلال احمر در حال پیگیری توزیع “150000” دوز واکسن از یک موسسه خیریه خارجی است.

واکسن های وارداتی فایزر برای “گروه های خطر” استفاده می شود. به طور کلی، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی که به طور مستقیم با آسیب های عروق کرونر سروکار دارند، بخشی از این گروه هستند. به طور طبیعی افراد مسن مبتلا به بیماری های صعب العلاج نیز به این گروه اضافه می شوند.

به طور کلی واکسن فایزر وارداتی از سوی دولت ایران برای بهره مندی باید اولویت هایی داشته باشد و بر این اساس برای اولین بار در اختیار گروه پرخطر قرار گیرد. اما سوالی که مطرح می شود این است که اولویت های استفاده از واکسن های فایزر وارداتی چیست، ورزش ها و رزیدنت ها چیست و مسئولان مربوطه در این زمینه چه کرده اند؟

در توزیع واکسن های فایزر وارداتی باید به “بازیکنان” توجه شود

ورزش حوزه ای بود که در آن محدودیت های کرونا به شدت اعمال می شد که منجر به شیوع این ویروس در کشور، لغو فعالیت ها و برنامه ها در همه حوزه ها شد و رکود و رکود ناشی از آن برای چندین ماه ادامه یافت.

البته مدتی است که با آمدن کمپ ها و مسابقات، بازی به بن بست رسیده و به حالت طبیعی و دائمی نزدیک شده است، هرچند که کرونا و خطرات آن در این حرکت بسیار زیاد است و هست. برای ورزشکاران و مربیان آنها پنهان است. بسیاری از رشته ها آنها را آلوده کرده اند.

اما دلیلی برای لغو فعالیت‌ها و رویدادهای ورزشی وجود ندارد، به‌ویژه که بازی‌های المپیک و پارالمپیک در پیش است و اصرار مکرر کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته بین‌المللی پارالمپیک حکایت از برگزاری به موقع بازی‌ها دارد.

علاوه بر این، بازی یک چرخه اقتصادی بزرگ و گردان است که می تواند در ایران بی عیب و نقص کار کند، اما در کل تاثیر آن بر هیچکس پوشیده نیست و از نظر ایجاد هیجان در جامعه و مردم در رتبه اول قرار دارد. .

البته اگر گفت‌وگوی لازم بین دولت و ورزش صورت گیرد، همه این آثار به‌طور کامل آشکار می‌شود، به‌ویژه اکنون که کرونا و محدودیت‌های آن شرایط خاص و کم‌تجربه‌ای را در کشور ایجاد کرده است.

در این شرایط استثنایی، واضح است که اهالی بخش ورزش با رعایت پروتکل و پیشرفت طبق دستور ولیعهد با دولت تعامل داشته اند. این فعل و انفعالات کرونری در صورتی که 100% توسط دولت آشکار شود، می تواند منافع متقابلی را به همراه داشته باشد. بدین ترتیب دولت با حمایت های به موقع عرصه مناسبی را برای فعالیت های آرام ورزشکاران ایجاد می کند و از سوی دیگر این افراد از شرایط استاندارد ایجاد شده برای درخشش خود و ایجاد شور و نشاط در جامعه استفاده می کنند. . و به این ترتیب، بازی دوباره نقش خود را به عنوان کارآمدترین ابزار برای رسیدن به این هدف ایفا می کند که عملکرد موفق دولت نیز بخشی از آن است.

البته منظور از ورزشکاران عمدتاً ورزشکارانی است که امروزه مشتاق حضور در المپیک و پارالمپیک توکیو هستند و حضور پررنگ آنها در این دو عرصه به سلامت جسمی و روحی آنها بستگی دارد که بخش بزرگی از آن را می توان به دست آورد. حذف پس از واکسیناسیون توسط. شاید افرادی مانند بازیکنان و مربیان شاغل در لیگ برتر فوتبال در این گروه باشند. در کل نباید در توزیع واکسن های وارداتی از ورزشکاران غافل شد.

مسئولان نباید اشتباه کنند

از مجموع 10 میلیون دوز واکسن تهیه شده فایزر یا 150 هزار دوز واکسنی که از سوی یک موسسه خیریه خارجی به ایران وعده داده شده است، گروه های ورزشی ویژه نیز در صورت اقدام به موقع مسئولین ذیربط می توانند در این امر مشارکت کنند.

مسعود سلطانیفر وزیر ورزش و سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک که بارها بر سلامت ورزشکاران تاکید کرده است، اعلام کردند باید با وزارت بهداشت و مسئولان آن و در صورت نیاز با ارگان ها و مسئولان بالاتر مشورت کنند. حفظ حق استفاده از واکسن های وارداتی

البته کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته بین‌المللی پارالمپیک نیز اعلام کرده‌اند که واکسن کرونا در صورت نیاز در آستانه برگزاری دو بازی‌های توکیو در اختیار کشورهای نیازمند قرار می‌گیرد، اما اکنون مسافران توکیو باید در این اردو حضور داشته باشند. و با تمرین، واکسینه خواهند شد. آنها باید بتوانند بدون نگرانی تمرینات خود را دنبال کنند.

[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما