زومیت – مبتکر صندوق پژوهش و فناوری کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

[ad_1]

این صندوق‌ها می‌توانند به‌عنوان ضامن‌های مطمئن برای تسهیل عرضه و تقاضای فناوری عمل کنند و علاوه بر تضمین غرامت احتمالی، از طریق ضمانت‌نامه‌های خود، نگرانی‌های فروشندگان و خریداران محصول را برطرف کنند.

در صورت تامین مالی از طریق سرمایه گذاری خطرپذیر به صورت علمی می تواند فرصتی سودآور برای طرفین باشد و سایر استان ها و مراکز علمی نیز می توانند گام های موثری در حمایت از استفاده از تجربیات تامین مالی پژوهش و فناوری در این زمینه بردارند. صاحبان ایده می گیرند. از این رو می خواهیم صندوق پژوهش و فناوری نوآورانه را به عنوان بزرگترین صندوق پژوهش و فناوری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات معرفی کنیم.

بودجه برای تحقیقات و فناوری نوآورانه با مجوز کارگروه صندوق پژوهش و فناوری، کارآفرینان استارتاپی با سرمایه 1000 میلیارد ریالی در مراسم یلدا در اواسط سال 1395 به طور رسمی رونمایی شدند و اکوسیستم نوآوری ایران به مردم معرفی شد و از آن زمان تاکنون پابرجاست. فعالیت های او. رئیس هیئت مدیره صندوق تحقیقات و فناوری نوآورانه، دکتر. کمیل شیاری درباره سهامداران صندوق تحقیقات و فناوری غیردولتی نوآور: سرمایه گذاری ویستا (از زیرمجموعه های ایرانسل) و توسعه کارآفرینی بهمن، تصمیم ذینفعان بر اساس سرمایه گذاری پژوهشی و فناوری نوآورانه در این حوزه می گوید. سرمایه گذاری جسورانه آثار. “

سرمایه گذاری جسورانه (VC) شکلی از سرمایه خصوصی و تامین مالی است که در آن سرمایه گذاران منابعی را در کسب و کارهای نوپا و کوچک سرمایه گذاری می کنند که در نظر گرفته می شود پتانسیل رشد بلندمدت دارند، اگرچه این منابع ممکن است همیشه مالی نباشند و ممکن است تخصصی باشند. فنی یا مدیریتی نیز باید ارائه شود.

صندوق پژوهش و فناوری نوآوران به عنوان کارگزار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند در حوزه مدیریت صندوق نیز فعالیت کند. حوزه‌های مورد علاقه صندوق تحقیقات و فناوری نوآورانه شامل اینترنت اشیا، گردشگری، فین‌تک، سلامت دیجیتال، بازی، تجارت الکترونیک، هوش مصنوعی، آموزش، لجستیک، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و غیره است.

صندوق پژوهش و فناوری نوآوران تا پایان آبان ماه 1400 189 طرح را رسما دریافت کرده است که از این تعداد 126 طرح به مرحله غربالگری رسیده و 58 طرح با موفقیت از این مرحله عبور کرده اند و پس از ارزیابی کمیته سرمایه گذاری به 36 طرح رسیده است. فاز فنی و ارزیابی ها به خوبی تثبیت شده اند. در مرحله نهایی و معرفی هیئت مدیره، 10 پروژه در تکمیل قرارداد و رسیدن به مرحله سرمایه گذاری موفق بوده اند. در صورتی که همه این رویه ها به طور یکسان برای همه تیم های درخواست کننده اعمال شود.

این 10 طرح امروزه با حروف زیر شناخته می شوند:

نوآفرین

بیانو: بیو یک فروشگاه هوشمند است. در این فروشگاه با کارت مخصوص باز می شود و تمامی مراحل خرید و محاسبه در آن به صورت خودکار انجام می شود. باینو هیچ محدودیتی برای سایر دستگاه های فروش خودکار ندارد و تجربه خرید ویژه ای را به مشتریان شرکتی خود ارائه می دهد.

از کتابکتاب بستری جامع برای یافتن، انتخاب، مبادله و خرید کتاب است. در واقع، این مجموعه ای از ابزارهای آنلاین نوآورانه برای استفاده از اطلاعات معتبر کتاب برای مخاطبان، خوانندگان، ناشران و همه ذینفعان در اکوسیستم کتاب است.

سیکلوپCyclops با طراحی محصولات جدید با استفاده از فناوری واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و روش های بازی درمانی، درمان تنبلی چشم را آسان تر و جذاب تر کرده است. این روش ها با تکیه بر بازی و انیمیشن، هیجان بیشتری را در کودکان برای تکمیل درمان ایجاد کرده است. Cyclops به شما این امکان را می دهد که گزارش های دوره ای را به پزشک معالج و خانواده در مورد پیشرفت بیماری کودک ارائه دهید، راه حلی که همچنین زمان غربالگری را کاهش می دهد و روند درمان بیمار را برای پزشکان ساده می کند.

فرادید: این استارتاپ با بهره گیری از راهکارهای پیشگیرانه و با استفاده از فناوری هوش مصنوعی سعی در جلوگیری از بروز حوادث در صنعت نفت و گاز دارد.

100 استارت آپ: برنامه مستمر سرمایه گذاری و شتاب غیرمتمرکز با سرمایه گذاری 20 میلیارد تومان در سال بر روی 100 استارت آپ مرحله اولیه است. با همکاری شبکه ای از رهبران اکوسیستم کارآفرینی آشنا، شتاب دهنده های شریک و سازمان های خصوصی و دولتی، تلاش می کند تا روند شتاب دهی این استارت آپ ها را دنبال و تسهیل کند. 100 استارت آپ علاوه بر کمک به تازگی و پویایی اکوسیستم کارآفرینی نوآورانه، تلاش می کنند تا فرصت های عالی را با راه حل های فناوری و محصول محور برای استارت آپ ها فراهم کنند.

دلداری کشاورز: می توان گفت یکی از جذاب ترین پروژه های مورد حمایت صندوق پژوهش و فناوری نوآورانه است. امداد کشاورز با توسعه کشاورزی دانش بنیان و با کمک فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات، خدمات مشاوره، آموزش آنلاین و فروش آنلاین به دنبال ارائه خدمات مناسب به مخاطبان خود است.

مدریک: دانش بنیان بازی گستران دریک (مدریک) در حال حاضر یکی از بزرگترین ناشران و توسعه دهندگان صنعت بازی سازی ایران است که بیش از 15 بازی ساخته و 50 بازی در تاریخ خود منتشر کرده است. از بازی های معروف این کمپانی می توان به خروس جنگی، صفر تا صد، شهرزاد، گلمراد، شهر بختخا و فوتکاردیا اشاره کرد.

پین: سنجاق در آخرین روزهای بهار سال 1396 با تلاش برای ایجاد بازار آنلاین خدمات و با تاکید بر دانش فنی و بهینه سازی فرآیند انتخاب متخصصان مختلف خدمات، کار خود را آغاز کرد. هدف از پین در درجه اول ایجاد بستر مناسب برای ارائه قیمت رقابتی، ایجاد محیطی مناسب برای مقایسه و انتخاب آموزنده و همچنین ایجاد دو ارزش ایمنی و اعتماد بیشتر برای مصرف کنندگان است.

هدیه: سیستم مدیریت مشتری بازدید (CRM) به کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​کمک می کند تا با بهبود کیفیت، پیگیری و روابط با مشتری، علاوه بر افزایش نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی، فروش مجدد و رضایت مشتری را بهبود بخشند. بهبود گزارش بازدید، هزینه های تبلیغات و بهبود کارایی کارکنان و محصولات آنها. بازدید ابزاری برای جذب مشتریان و تعامل با آنهاست.

مکانیک موبایل: شرکت همراه مکانیک به عنوان بنیانگذار روشی نوین در خرید و فروش خودرو از سال 1392 با شعار «ایمن بخر، آسان بفروش» فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه به دنبال ایجاد محیطی امن و بدون نگرانی برای معاملات خودرو مانند خرید خودرو تخصصی، فروش خودروهای سفارشی، کارشناسان خودرو در محل و قیمت گذاری دقیق خودرو است. از بین تمامی مدل های موجود در ایران، ابزار قیمت گذاری خودرو از جمله مکانیک به مرجع قیمت گذاری خودروهای دست دوم تبدیل شده است. همچنین نمایشگاه خودرو با مکانیک اولین نمایشگاه آنلاین خودرو است که تمامی خودروها را به نمایش می گذارد.

نوآفرین

درباره استارت آپ ها، دکتر. شیاری می گوید: به طور متوسط ​​سرمایه درخواستی برای استارت آپ ها حداقل 9 ماه و حداکثر 18 ماه است.

اما روند قیمت گذاری یک استارتاپ بسیار چالش برانگیز و پیچیده است. استارت آپ ها از یک سو نگرش مثبتی نسبت به کسب و کار خود دارند و شانس موفقیت آن ها افزایش می یابد، از سوی دیگر سرمایه گذاران با دید واقع بینانه به این موضوع نگاه می کنند و تمامی ریسک های مالی را در نظر می گیرند. اما صندوق پژوهش و فناوری نوآورانه قادر است استارت آپ های با تجربه در این زمینه را به درستی ارزیابی کند.

دکتر. به گفته شیاری، همانطور که فعالان محیط زیست کارآفرین کشور نشان داده اند، فرآیند تامین مالی پژوهش و فناوری نوآوری در مدت زمان کوتاهی بسیار موثر بوده است، اما برای دستیابی به اهداف اولیه ذینفعان، نیاز به حمایت بلندمدت است. این نهادها وجود خواهند داشت. نوآفرین در نظر دارد در 3 بخش به فعالیت خود ادامه دهد:

  • سرمایه گذاری مستقیم و سرمایه گذاری مشترک با سایر هنرمندان اکوسیستم
  • ارائه مشاوره مالی و خدمات ارزیابی به مشاغل
  • در ایجاد یک صندوق سرمایه گذاری سهام جسورانه شرکت کنید

صندوق پژوهش و فناوری نوآورانه با ایجاد تعامل بیشتر و بهتر با کارکنان اکوسیستم کارآفرین کشور و با تکیه بر تجربه، دانش و ذی نفعان به دنبال ایفای نقش بیشتر در حمایت از سرمایه گذاری های جسورانه و کسب و کارهای نوپا است. .

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما