رویکرد پزشک برای درمان اختلالات مصرف مواد افیونی

[ad_1]

دکتر-آرامش دهنده-بیمار

دکتر. مایرا ماتیس یک روانپزشک ترک اعتیاد دارای گواهی هیئت مدیره در کلینیک بهبودی قوی دانشگاه روچستر است. او سوالات رایجی را که از بیماران و خانواده هایشان در مورد بهبودی از اختلالات مصرف مواد افیونی و یافتن درمان مناسب دریافت می کند، به اشتراک می گذارد.

1. س: اختلال مصرف مواد افیونی چیست؟

پاسخ: اختلالات مصرف مواد افیونی، به طور خلاصه، شامل یک رابطه ناسالم با داروهای مخدر مرتبط با هوس، کنترل، و پیامدها در سه ج است. زمانی که ولع مصرف مواد افیونی را تجربه می کنید، باید بیشتر و بیشتر مصرف کنید تا به نتایج مطلوب برسید و نمی توانید مصرف خود را کنترل کنید. سعی کردی کم کنی اما موفق نشدی. در نتیجه، با عواقبی روبرو خواهید شد: نمی توانید نقش خود را در زندگی، کار یا روابط شخصی خود ایفا کنید. می توانید از آن در موقعیت های خطرناک استفاده کنید و سلامت و رفاه خود را به خطر بیندازید. علائم دشوار ترک ترک مواد افیونی می تواند ترک کامل آن را دشوار کند و ممکن است مجبور شوید برای ترک مواد افیونی “فرار” ارائه شده به شما تلاش کنید. اما من می خواهم همه این را بدانند: استفاده از مواد افیونی برای درمان این اختلال مؤثر است. تماس با متخصص ترک اعتیاد می تواند به شما کمک کند تا به اهداف خود برسید و زندگی سالم تری داشته باشید. شما مجبور نیستید به تنهایی از این طریق عبور کنید.

2. س: اختلال مصرف مواد افیونی چگونه درمان می شود؟

پاسخ: داروهای مورد استفاده برای درمان اختلالات مصرف مواد افیونی بسیار مؤثر هستند. آنها می توانند هوس مواد افیونی را متوقف کنند، علائم ترک را کاهش داده یا از آن جلوگیری کنند، و از اثرات مواد افیونی بر بدن جلوگیری کنند – در ترکیب با مشاوره و سایر حمایت ها. هنگامی که دارو را شروع می کنید، ابتدا سلامت شما را ارزیابی می کنیم و موثرترین درمان را انتخاب می کنیم تا مطمئن شویم که وضعیت خاص شما را درک می کنیم. می‌توانید انتظار داشته باشید که غربالگری‌های اورولوژی منظم ببینند چه موادی در سیستم شما وجود دارد، و اگر مشکلات سلامتی دیگری دارید، باید به آن‌ها رسیدگی شود. ما این کار را برای قضاوت شما انجام نمی دهیم، بلکه برای اطمینان از ایمن بودن درمانی که برای شما تجویز می کنیم. برخی از این درمان‌ها در صورت ترکیب با داروهایی مانند الکل یا بنزودیازپین‌ها می‌توانند باعث مصرف بیش از حد مصرف شوند و هدف اصلی ما این است که شما را ایمن و سالم نگه داریم.

علاوه بر این، در مورد برنامه دارویی شما صحبت خواهیم کرد. برخی از داروها باید روزانه در بیمارستان یا در منزل مصرف شوند و برخی از داروها را می توان یک بار در ماه توسط پزشک تزریق کرد. نوع دارویی که انتخاب می کنیم به نیازها و شرایط شخصی شما بستگی دارد و ممکن است در طول زمان تغییر کند.

البته، با غلبه بر اختلال مصرف مواد افیونی، شما را در هر مرحله راهنمایی خواهیم کرد. ممکن است زمان زیادی طول بکشد، اما اگر به آن پایبند باشید، می توانید به اهداف خود برسید. من این را به عنوان یک سرمایه گذاری می بینم. شما زمان زیادی را صرف مصرف غذاها به روشی ناسالم کرده‌اید، بنابراین حداقل این زمان باید صرف حرکت در جهتی دیگر شود و زندگی خود را بازسازی کنید و به یک مکان ثابت بازگردید.

3. س: نقش مراقبت از سلامت روان در درمان اختلالات مصرف مواد افیونی چیست؟

پاسخ: من در یک کلینیک سرپایی کار می کنم. در کلینیک ما روانپزشک، روانپزشک و مشاور مصرف مواد داریم. ما احساس می کنیم مهم است که دارو را با این مبنای عاطفی ترکیب کنیم تا به بهبودی افراد کمک کنیم. گاهی اوقات مواد افیونی برای درمان علائم درد فیزیکی تجویز می شود، اما همیشه یک جنبه عاطفی و شناختی برای درد وجود دارد. ما باید تصمیم بگیریم که کسی دقیقاً چه دارویی را می‌خواهد درمان کند. وجه مشترک این است که افراد به دلیل تلاش برای رهایی از نوعی احساس ناراحت کننده از مواد افیونی استفاده می کنند. در ابتدا، من می‌خواهم روی ایمنی یک نفر تمرکز کنم، به این معنی که وقتی مصرف آن را متوقف می‌کند، از او حمایت کنم، به او دارو و مشاوره بدهم. اما با گذشت زمان، این داستان کلی شروع به ظهور می کند و در آن نقطه می توانیم روی مشکل اصلی تمرکز کنیم و عمیق تر شویم.

ارتباط قوی بین اختلالات مصرف مواد و اختلالات سلامت روان وجود دارد. اگر فقط برای اعتیاد خود دارو مصرف می کنید، پس فقط به یک جنبه از اضطراب توجه می کنید. و اغلب، اینها چالش های سلامت روانی هستند که می توانند منجر به عود شوند. به همین دلیل است که مشاوره مهم است. یک متخصص بهداشت روان نه تنها می تواند ابزارهایی را در اختیار شما قرار دهد تا محیط خود را تغییر دهید و رابطه خود را بازسازی کنید، بلکه می تواند اختلالات روانی ناشی از مصرف مواد شما را نیز برطرف کند. اغلب، گروه های خودیاری مانند معتادان گمنام (NA) فضایی را برای حمایت از تغییر ایجاد می کنند. شما به خود یک گروه اجتماعی و حامی جدید می دهید تا با آن ارتباط برقرار کنید، از آن یاد بگیرید و به آن تکیه کنید. همچنین برنامه ای به نام Smart Recovery وجود دارد که از برخی اصول مشابه NA استفاده می کند که در آن همه نمی توانند بدون جنبه های معنوی طنین انداز شوند.

من می خواهم ثابت کنم که تغییر چنین زندگی دشوار است. ایجاد اعتماد در دیگران به زمان نیاز دارد، به خصوص زمانی که صحبت کردن در مورد مسائل زندگی شما واقعاً سخت است. اما این کار خودش یک سرمایه گذاری است. شما می توانید اوضاع را بهتر کنید. ممکن است نوه ها مثل هم نباشند، اما می توان آنها را اصلاح کرد. درمان کار می کند.

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما