رضا تقی پور: طرح حفاظت فضای مجازی – زومیت به دنبال احترام به حقوق کاربران است

[ad_1]

به گزارش زومیت ، جلسه مشترک کمیسیون مشترک با نمایندگان کمیسیون مشترک عصر امروز پس از اولین جلسه کمیسیون مشترک برای بررسی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی برگزار شد که در آن هیئت مدیره کمیسیون مشخص شد. س questionsالات و پاسخ های کمیسیون مشترک در مورد مسائل مورد نیاز برای بررسی طرح.

زهره الهیاناین نماینده مجلس در اولین اظهارات خود گفت که نمایندگان اتحادیه های کارگری و اتحادیه های مجازی مانند اتحادیه اینترنت در این جلسات شرکت می کنند و نظرات خود را بیان می کنند. به گفته وی ، این کمیسیون باید توسط دستگاه های اجرایی مانند وزارت ارتباطات نیز مشورت شود.

رضا تقی پور رئیس کمیسیون مشترک در پاسخ گفت که برای شرکت در جلسات کمیسیون مشترک از نمایندگان سازمان ها و نهادهای مختلف مانند شورای عالی فضای مجازی یا وزارت ارتباطات استفاده می شود. وی تأکید کرد که این جلسه برای اولین بار در نوع خود بود که یک آئین نامه کامل و روشن در مورد کار این کمیسیون نوشت.

وی در ادامه افزود که طرح حفاظت از کاربران به دنبال وضع قانون در کل فضای مجازی نیست. زیرا قسمت های مختلف فضای مجازی قوانین خاص خود را دارد. وی تاکید کرد که در این طرح آنها سعی می کنند حقوق کاربران را در فضای مجازی بسنجند ، که در حال حاضر رعایت نمی شود.

طرحی منتشر نشده

در ابتدای بحث درباره قوانین تحت کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی ، حسین نوش آبادی وی با انتقاد از عدم انتشار یا در اختیار قرار نگرفتن نمایندگان ، گفت:

وقتی طرح به صورت شفاف منتشر نشود ، باید این محیط نیز در مقابل آن ایجاد شود. ما باید به مردم بگوییم که ما به دنبال سازماندهی فضای مجازی هستیم نه تعطیل کردن آن.

حسین نوش آبادی گفت: بیش از دو ماه از تشکیل این کمیسیون می گذرد.

قرار بود امشب برنامه را مرور کنیم. اما این طرح هنوز منتشر نشده و به دست نمایندگان نیفتاده است. این نکته بسیار مهمی است و ما باید آن را به دست آوریم.

نوش آبادی تاکید کرد که به مردم از شفافیت اطمینان داده است و باید صادقانه به مردم بگوید که هدف نهایی این پروژه چه خواهد بود:

باید بگوییم که ما به دنبال محدودیت نیستیم و به دنبال فضای مجازی شایسته هستیم. دیگران در ارائه تردیدها در مورد این طرح فعال تر بودند ، و ما در موقعیت دفاعی بودیم و می خواستیم امشب احتمال آن را تعیین کنیم. اما این فرصت سوزانده شده و باعث شده است که ما بیشتر مورد غفلت واقع شویم.

به گفته نوش آبادی ، 85 میلیون نفر در کشور از اینترنت و میلیون ها نفر از همین فضای مجازی استفاده می کنند. به گفته وی ، کوچکترین اشتباه در سازماندهی فضای مجازی بخش بزرگی از اقتصاد کشور را که بر اساس این فضا است ، تهدید می کند. امروزه هیچ سیستمی نمی تواند جایگزین این بستر شود و این فضای مجازی که به نوعی به زندگی واقعی مردم تبدیل شده است ، باید به وضوح مورد بررسی قرار گیرد.

کمیسیون مشترک برای بررسی طرح حفاظت

در ادامه مطلب احمد حسین فلاحییکی دیگر از نمایندگان پارلمان نیز از نحوه اطلاع پارلمان در مورد این طرح انتقاد کرد و تاکید کرد که یکی از انتقاداتی که به این لایحه وارد است این است که به درستی اطلاع رسانی نشده و پارلمان نمی تواند اطلاعات مناسب را ارائه دهد. وی ابراز امیدواری کرد که سخنرانان پروژه بتوانند اطلاعاتی را ارائه دهند و ما همچنین باید به زمان بندی پروژه توجه داشته باشیم و بتوانیم پروژه را به سرعت تکمیل کنیم.

غلامرضا منتظری وی در این نشست تاکید کرد که باید اعتماد ایجاد کنیم و تصمیم داریم اقشار مختلف جامعه را برای شرکت در این جلسات دعوت کنیم. وی در این زمینه پیشنهادی ارائه داد و گفت:

من به منتقدان پیشنهاد می کنم سیستمی برای ارائه مشکلات خود ایجاد کنند تا ما بتوانیم به آنها گوش دهیم و برای حل آنها تلاش کنیم.

عباس گودرزی، یکی دیگر از نمایندگان مجلس اعلام کرد که کشور ما شاهد روند رو به رشد فضای مجازی در تجارت و خدمات است. وی در این زمینه صحبت کرد:

من از فعالان اتحادیه های کارگری و بخش خدمات فضای مجازی دعوت می کنم تا نظرات خود را بیان کنند.

به گفته گودرزی ، نگرانی این افراد این است که آیا فضای ملی می تواند به تجارت آنها کمک کند؟ آیا بحث قطعی در مورد ارتباطات جهانی وجود دارد؟ تقی پور چنین پاسخ داد:

این چنین نیست و ما به بسترهایی نیاز داریم که بتوانیم در طول تأییدیه های فناوری به کار خود ادامه دهیم.

در پایان این نشست ، مقرر شد که جلساتی برای بررسی طرح حفاظت برگزار شود و دوشنبه ها از ساعت 8 صبح تا 10 شب و سه شنبه ها از ساعت 16 تا 18 بعد از ظهر برگزار می شود.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما