ذرات معلق راه هوایی تهرانی ها را تنگ کرد

[ad_1]

خبرگزاری مهر: برای چهارمین روز متوالی مهمترین آلاینده هوای تهران ریزگردها است و تنفس را برای شهروندان سخت می کند.

پس از 3 روز شرایط ناسالم برای همه اقشار جامعه، اکنون کیفیت هوای تهران برای اقشار نارنجی و حساس جامعه به وضعیت ناسالم رسیده است. اما در 24 ساعت گذشته هوا برای همه اقشار جامعه ناسالم بوده است.

ذرات معلق راه هوایی تهرانی ها را تنگ کرد

آلاینده های هوای تهران بیشترین غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون را دارند.

با توجه به غلظت آلاینده های هوا در پایتخت و پیش بینی های هواشناسی برای حفظ ثبات جوی، کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران امروز تصمیمات جدیدی را برای سفر در تهران آلوده ارائه می کند.

آلودگی هوا ادامه دارد

به گفته کارشناسان هواشناسی کشور، هوای شهرهای پرجمعیت و صنعتی تا چند روز آینده همچنان آلوده خواهد بود.

کبری رفیعی گفت: طی پنج روز آینده با توجه به پایداری اقلیم سطح آلاینده های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران، اصفهان، البرز، اراک، قزوین، تبریز و مشهد افزایش و هوا افزایش می یابد. کیفیت کاهش خواهد یافت.”

وی افزود: فردا کاهش نسبی دما و بارش های پراکنده را برای کمربند شمالی کشور پیش بینی می کنیم.

کارشناسان در ادامه از کاهش غلظت آلاینده ها از جمله وزش باد در شهرهای کوم، کرج، قزوین و تهران خبر دادند.

رفیع گفت: تنگه هرمز و دریای عمان از امروز تا سه روز آینده و دریای خزر در روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت جوی پایتخت گفت: امروز آسمان پایتخت غبارآلود و آلوده است.

راه اندازی آمبولانس و آماده سازی مراکز درمانی در تهران پس از آلودگی هوا

سخنگوی اورژانس کشور از برنامه استقرار 12 آمبولانس و مرکز درمانی در تهران در پی آلودگی هوا (اخطار هواشناسی) خبر داد.

مجتبی خالدی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: این اقدامات عملیاتی پس از آلودگی هوای کلانشهر تهران انجام شد زیرا کیفیت هوای پایتخت امروز (شنبه 22 دی ماه) از نظر غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است. و بیماران ریوی، زنان باردار، شاخص اورژانس 147 برای گروه های حساس از جمله کودکان و سالمندان و هوای ناسالم برای همه گروه ها.

وی از آمادگی حوزه سلامت در استان های اصفهان، قزوین و اراک خبر داد و گفت: در استان کوم استقرار سه دستگاه آمبولانس و آماده سازی مراکز درمانی در دستور کار اورژانس 115 قرار دارد.

خالدی از اورژانس های قلبی و تنفسی (تنگی نفس، فشار خون، افت فشار خون)، اورژانس های گوارشی (خونریزی گوارشی همراه با استفراغ خون)، دردهای شکمی، دردهای شدید شکم و زایمان به هموطنان گفت. (سقط جنین، صرع، فشار خون با تاری دید و تورم اندام ها، خونریزی زیاد) 115 با اورژانس تماس بگیرید.

وی افزود: همچنین در بیماران و مجروحان حوادث مختلفی در موارد اورژانس عصبی (تروما، ضربه مغزی، اختلالات تکلم ناگهانی)، از دست دادن هوشیاری، سردردهای شدید و ناگهانی همراه با سفت شدن گردن، جمجمه و صدمات ستون فقرات رخ می دهد. ، سوختگی، برق گرفتگی، غرق شدگی، مسمومیت دارویی و شیمیایی، خودکشی، مارگزیدگی، عقرب گزیدگی، نشتی، شکستگی، پارگی بافت های نرم بزرگ و خونریزی شدید.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما