داروی فلوکستین و همه آنچه باید بدانید!

عوارض جانبی جدی دارو فلوکستین شامل سندرم سروتونین، بی قراری، تشنج، افزایش ریسک اقدام به خودکشی در افراد زیر ۲۵ سال می باشند. مبتلایان به بیماری کبد: در صورت بروز مشکلات کبدی یا سابقه بیماری کبدی، بدن شما ممکن است قادر به پردازش این دارو نباشد. مبتلایان به اختلال دو قطبی: شما نباید این دارو را به تنهایی برای درمان افسردگی مرتبط با اختلال دو قطبی مصرف کنید. مبتلایان به دیابت: این دارو ممکن است باعث پایین آمدن قند خون این دسته از افراد شود. ولی گاهی اوقات باعث تپش قلب زیاد میشود. فلوكستین می تواند باعث افزایش سطح پیموزاید در بدن شود و در نتیجه خطر اختلال در ریتم قلب را افزایش دهد. برخلاف برخی از بازدارنده بازجذب سروتونین، داروهای ضدافسردگی خاص دیگری باعث خواب آلودگی می شوند، بنابراین در صورت مصرف آنها هنگام خواب بهتر تحمل می شوند. آیا فلوکستین از سایر داروهای ضد افسردگی بهتر است؟ گزگز شدن انگشتان، تعریق بیش از حد و… اگر داروی دیگری برای رقیق شدن خون خود مصرف کنید، فلوکستین می تواند خونریزی خطرناکی در شما ایجاد کند. تا مشخص شدن پاسخ بدنتان به این دارو، هنگام رانندگی یا کار با وسایل خطرناک احتیاط کنید. دراینصورت سطح دارو در بدنتان افزایش پیدا میکند و موجب افزایش عوارض جانبی میشود.

فلوکستین چیست

دوز کودک (از سن ۰ تا ۱۷ سال): این دارو برای این بیماری در کودکان مورد مطالعه قرار نگرفته است. Esfand 14, 1398 AP – سن تان اهمیتی ندارد، قبل از مصرف داروی ضد افسردگی، باید با عوارض آنها آشنایی داشته باشید. اگر کودک شما باید دارویی بنام فلوکسیتین مصرف کند و می خواهید درباره آن بیشتر بدانید، این مقاله می تواند به شما کمک کند. در برخی موارد، این قرص به صورت کپسول تولید می شود تا با تاخیر در بدن انتشار یابد. در صورت تجویز پزشک از این دارو استفاده کنید. مصرف داروهای دیگر، به ویژه ضدانعقادهای خوراکی (وارفارین ) دیگوکسین ، الکل ، مسکن های تجویزشده توسط پزشک ، آرامبخش ، داروهای ضدافسردگی ، شل کننده های عضلانی ، داروهای ضدتشنج ، یا مهار کننده های مونوآمین اکسیداز نظیر فورازولیدون ، ایزوکربوکسازید، فنلزین ، پروکاربازین ، سلژیلین ، یا ترانیل سیپرومین . قبل از استفاده از داروهای مخدر، قرص خواب، شل کننده عضلانی یا داروی اضطراب و تشنج، از پزشک خود مشاوره دریافت کنید.

عوارض فلوکستین ۲۰

مصرف این داروها بسیار مهم هستند و پزشک در صورت صلاح دید خود، اگر قصد قطع این داروها را داشته باشد به صورت تدریجی و با کم کردن دوز آنها این کار را انجام میدهد. این دارو هم مانند بسیاری دیگر از داروها دارای هشدارهایی می باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم. در صورتی که مبتلا به دیابت می باشید ، چک کردن قند خون روزانه نسبت به قبل ،از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا این دارو می تواند سطح قند خون شما را تغییر دهد .در صورت بروز این مشکل توصیه های لازم را از پزشک خود دریافت نمایید. سلب مسئولیت: اطلاعات موجود در این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی بوده و هرگز نباید جایگزین تشخیص پزشک شوند. تحقیقات نشان می دهد با در نظر گرفتن زمانی از روز که به احتمال زیاد فعالیت جنسی دارید می توانید بعد از رابطه جنسی دارو را مصرف کنید. زهرا زری مقدم یکی از دلایلی که باعث بروز بیماری افسردگی در افراد میشود را باورهای منفی دانست و بیان داشت: هر چه این باورها بیشتر باشد میزان افسردگی در فرد بیشتر خواهد بود و هر چه افکار فرد منفیتر باشد به همان میزان فرد دچار هیجانات منفیتر شده و رفتار منفیتری از خود نشان خواهد داد.

مصرف این داروها در کنار هم می تواند باعث مشکلات جدی در ریتم قلب شود. اگر از این دسته از داروها مصرف می کنید یا اگر مصرف آن ها را در طی دو هفته گذشته متوقف کرده اید، نباید قرص فلوکستین مصرف کنید. اگر این اثرات خفیف باشد، ممکن است طی چند روز یا چند هفته از بین بروند. همچنین باعث کاهش علائم مربوط به اختلال پیش از قاعدگی می شود. قرص فلوکسستین باعث خواب آلودگی نمی شود، اما می تواند عوارض جانبی دیگری ایجاد کند که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد. قرص فلوکسستین می تواند با سایر داروها، ویتامین ها یا گیاهانی که ممکن است مصرف کنی، تداخل داشته باشد. قرص فلوکسستین ممکن است به عنوان بخشی از یک درمان ترکیبی استفاده شود. نوزاد بعد از تولد ممکن است به مشکلات ریوی مثل فشار خون بالا ریوی مبتلا گردد. توصیه های ذکر شده در بالا کلی هستند و ممکن است در مورد شرایط منحصر به فردی نیز قابل استفاده باشند، اما پزشک توصیه های مناسبی در مورد اینکه آیا داروی ضدافسردگی باید در یک ساعت خاص از روز برای دریافت بهترین نتیجه مصرف شود به شما ارائه می دهد.

یکی از عوارض ذکر شده برای کلردیازپوکساید بالا رفتن تپش و ضربان قلب است. اضطراب ، تشویش ، خواب آلودگی ، خشکی دهان ، تهوع ، اسهال ، ضربان قلب تند یا نامنظم ، افزایش تعریق ، مشکل در به خواب رفتن ، احساس گرما یا حرارت ، برافروختگی یا قرمزی پوست ، افزایش اشتها، دل پیچه ، شکم درد یا نفخ ، یا مشکلات قاعدگی . همچنین این تداخلات شامل تغییرات سریع در ضربان قلب و فشار خون و گیجی می شوند. توجه: برخلاف فلوکستین این دارو بایستی در ساعات پایانی روز مصرف شود چرا که خوابآلودگی ایجاد میکند. جهت استفاده یا عدم استفاده از این دارو، باید به پزشک مراجعه کنید. اگر عوارض جانبی قابل تحمل نیست بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. افسردگی میتواند واکنش روانشناختی قابل درکی از اسکیزوفرنی باشد. مقدار این دارو در 6 ساعت اول پس از مصرف در شیر شما به اوج خود می رسد.

چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود

لذا قند خون خود را به صورت منظم چک کنید و پزشک خود را از نتایج آن مطلع سازید. هم دیده شود که اگر درمان طبق نظر پزشک و با دوز کم شروع شود، این عوارض به حداقل رسیده و حتی در صورت بروز، پزشک می تواند آن را مدیریت کرده و از بین ببرد. شما ممکن است هیچکدام از این عوارض را تجربه نکنید و یا چندین عارضه به صورت همزمان در شما مشاهده شود . دوز افراد مسن (سن ۶۵ سال و بالاتر): سالمندان ممکن است بیشتر در معرض عوارض جانبی این دارو قرار گیرند. سن تان اهمیتی ندارد، قبل از مصرف داروی ضد افسردگی، باید با عوارض آنها آشنایی داشته باشید. مصرف داروی ضدافسردگی باید بخشی از یک برنامه تجویز شده توسط پزشک باشد تا مزایای آن را به حداکثر و عوارض جانبی احتمالی را به حداقل برساند. بنابر این میزان مصرف آن به دقت توسط پزشک تعیین می شود. لذا با توجه به اینکه در مطالعه حاضر مقایسه اثرات ضدافسردگی داروهای فلوکستین و ایمیپرامین مورد بررسی قرار گرفت و سطح رفتارهای شبهافسردگی در پی تجویز درازمدت این داروها نیز در مدل افسرده ناشی از استرس بیحرکتی ارزیابی شد، اما نیاز به مطالعات بیشتردر این زمینه احساس میشود تا همزمان اثرات این داروها بر محور هیپوتالاموس- هیپوفیز- آدرنال و در پی آن بر میزان گلوکز در مدلهای افسرده نیز بررسی گردد.

این دارو را طبق دستور پزشک از طریق دهان مصرف میشود.

برای مصرف فلوکستین با توجه به بیماری و مشکل خاص شما، پزشک دستور مصرف صادر می کند. اما در صورتی که آن ها شدیدتر شوند یا از بین نروند باید با پزشک خود صحبت کنید. Farvardin 1, 1399 AP – فلوکستین چگونه باید مصرف شود؟ این دارو را طبق دستور پزشک از طریق دهان مصرف میشود. تیوریدازین را نباید با فلوکستین مصرف کنید. برای تسکین خشکی دهان از آدامس یا آب نبات های بدون قند استفاده کنید یا چند جرعه آب بنوشید. برای برخی از مردان، مکالمه با پزشک ممکن است به کاهش نگرانی در مورد انزال زودرس کمک کند. اگر هر کدام از این داروها را مصرف می کنید، پزشک شما در ابتدا دوز پایی فلوکستین را تجویز می کند و به علائم این سندرم را تحت نظر می گیرد. در صورتی که این داروها به طور مداوم و به درستی مصرف شوند تاثیر چشمگیری در بهبود علائم این بیماری خواهد داشت. نباید در افراد جوانتر از ۱۸ سال استفاده شود. اگر مصرف داروی ضدافسردگی به زمان خواب نزدیک شود برخی از عوارض جانبی قابل تحمل تر است. زیرا اگر این دارو را در ساعات نزدیک خواب شبانه میل کنید امکان بروز علائم بیخوابی و اختلالات در خواب وجود خواهد داشت.

را در بدن شما افزایش داده و باعث عوارض جانبی بیشتری شود.

هنوز یک داروی پوکی استخوان نیز وجود دارد که باید در هنگام خواب آنهم بهطور روزانه مصرف شود و به عنوان قرصهای صبحگاهی شناخته نمیشوند. در حالی که این اغلب با سازگاری بدن با دارو برطرف می شود، اما رعایت یک برنامه شبانه دارویی نیز می تواند به شما در حل مشکلات گوارشی و داشتن خواب بهتر کمک می کند. عوارض فلوکستین در برخی افراد به شکل بثورات جلدی و کهیر بروز میکند و منجر به خارش، قرمزی و یا تاول میشود. آیا از مکان یا موقعیت هایی که به نظر می رسد باعث حمله می شوند، اجتناب می کنید؟ این مشکل ممکن است سطح قرص فلوکستین را در بدن شما افزایش داده و باعث عوارض جانبی بیشتری شود. وسواس فکری: این مشکل باعث می شود افکار آزار دهنده ای که از بین نمی روند (مانند وسواس) شما را درگیر کنند و مجبور شوید بارها یک کار را انجام دهید. ارائه دهنده مراقبت های اولیه شما مشخص می کند که آیا دچار حملات پانیک، اختلال هراس یا بیماری دیگر مانند مشکلات قلبی یا تیروئیدی با علائمی که شبیه به حملات هراس است، هستید. حملات مکرر و غیر منتظره پانیک دارید. بهترین زمان مصرف فلوکستین: بر اساس تحقیقات انجام شده شما می توانید این دارو را در هر زمان مصرف کرد ،البته میبایست آن دوز را در روزهای بعد هم در همان زمان مصرف کنید.اگر مشکل خوابیدن دارید یا شب ها نمیتوانید مصرف کنید بهترین زمان صبح بعد از صبحانه فلوکستین را مصرف کنید.

کنند و هر ماه مقداری وزن کم کنند.

در صورت بارداری از پزشکتان در مورد مصرف فلوکستین بپرسید. مصرف داروی ضد افسردگی در اواخر بارداری ممکن است عوارض جدی پزشکی را در نوزاد ایجاد کند. اکثر مردم باید از مصرف این دارو در بعد از ظهر یا شب جلوگیری کنند. این دارو فقط در صورتی باید استفاده شود که منافع بالقوه خطر احتمالی را توجیه کند. مثلا افرادی که به دیابت مبتلا هستند، باید در حین مصرف این قرص، سطح قند خونشان را بررسی کنند. بهعلاوه در همان افرادی هم که بر اثر مصرف فلوکستین وزن کم کردهاند، این کاهش وزن محدود بوده و به این صورت نیست که چندماه فلوکستین مصرف کنند و هر ماه مقداری وزن کم کنند. بهتر است در دوره مصرف داروی فلوکستین از بارداری خودداری کرده و در صورت بارداری ناخواسته، حتما در اولین فرصت پزشک معالج خود را آگاه کنید. اگر این علائم پس از یک یا دو هفته بهبود نیافتند، با پزشک خود صحبت کنید. مصرف فلوکستین در حالیکه همزمان مهارکننده های مونوآمین اکسیداز مصرف می کنید یا کمتر از ۲ هفته است که مصرف چنینن داروهایی را قطع کرده اید، ممکن است موجب گیجی ، افزایش ناگهانی دمای بدن ، افزایش شدید فشارخون ، و بروز تشنج شود. بدون مشورت با پزشک هیچ تغییری در برنامه درمانی خود ایجاد نکنید.

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما