داروخانه ای که در آشپزخانه پیدا می شود

[ad_1]

درمان های خانگی ممکن است هرگز گزینه ای برای مراجعه به پزشک نباشد، اما برخی از شرایط ساده را می توان با شناخت فواید میوه ها و غذاهای موجود در خانه درمان کرد.

مشکلاتی مانند خشکی پوست، سوزش سر دل، حالت تهوع، بی خوابی، آفتاب سوختگی، دردهای عضلانی و سوختگی های خفیف را می توان با خوردن برخی میوه ها و غذاهای موجود در خانه درمان کرد. پس دانستن فواید این میوه ها و غذاها بسیار مهم است.

در این گزارش سعی شده است به فواید 10 ماده غذایی که معمولا در خانه موجود است اشاره شود تا در صورت نیاز بتوان از آنها استفاده کرد.

سرکه

در برخی موارد، سرکه می تواند از سوختگی طبیعی جلوگیری کند. اما اگر التهاب عمیق یا شدید است، حتما به پزشک مراجعه کنید.

چای کیسه ای

“تانن” و “کافئین” موجود در چای به کاهش تورم و التهاب کمک می کند. اگر با چشمان پف کرده از خواب بیدار می شوید، می توانید با انداختن کیسه های چای روی چشمان بسته، این پفک را بخوابانید. چای کیسه ای تهیه شده به لخته شدن خون نیز کمک می کند، بنابراین می توان از آن برای جلوگیری از خونریزی پس از کشیدن دندان استفاده کرد. در تابستان، چای کیسه ای ریخته شده نیز به خلاص شدن از شر آفتاب سوختگی کمک می کند.

روغن زیتون

با استفاده از روغن زیتون می توانید حالتی نرم و ابریشمی به پوست خشک و خشن خود بدهید. همچنین می توانید موهای خشک را با مالیدن روغن زیتون به کف موها مرطوب کنید. از طرفی اگر از خشکی و خارش پاشنه پا رنج می برید، می توانید شب قبل از خواب کف پای خود را با روغن زیتون چرب کنید و سپس با جوراب نخی به رختخواب بروید.

آووکادو

ویتامین C و E به همراه کاروتنوئیدها (نوعی آنتی اکسیدان) موجود در این میوه سبز رنگ قرمزی و تحریک پوست را برطرف می کند و پوست را مرطوب می کند، خشکی و خارش را برطرف می کند. پس فراموش نکنید که آووکادو را به عنوان میان وعده میل کنید.

چای زنجبیل یا نعناع

سبزیجات پر فیبر مانند گل کلم، کلم بروکلی و کلم بروکسل ممکن است برای بدن مفید باشند، اما همچنین می توانند باعث درد و ناراحتی در دستگاه گوارش شوند. برای مقابله با این عوارض می توان از چای زنجبیل یا نعناع استفاده کرد.

اسطوخودوس

رنگ بنفش روشن اسطوخودوس اضطراب را کاهش می دهد و عطر آن با کاهش درد و اسپاسم عضلانی باعث کاهش اضطراب می شود. استفاده از لوسیون اسطوخودوس قبل از رفتن به رختخواب به شما کمک می کند تا به خواب بروید.

گیلاس

خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی گیلاس به کاهش خطر ابتلا به نقرس کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که خوردن گیلاس به کاهش درد و درد ناشی از ورزش شدید یا تنش عضلانی کمک می کند.

سیر

به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی، می تواند به پیشگیری از سرماخوردگی یا حداقل کاهش علائم سرماخوردگی کمک کند. آلیسین ماده اصلی سیر است که باکتری ها و ویروس ها را از بین می برد. اگر احساس سرماخوردگی دارید، سیر خام بخورید زیرا ثابت شده است که سیر یک قاتل قدرتمند عفونت است.

ظهر

خوردن بلغور جو دوسر به عنوان یک صبحانه فیبری نه تنها سلامت قلب را بهبود می بخشد، بلکه باعث تسکین، پاکسازی و از بین بردن لک ها و از بین بردن جوش های پوستی می شود. برای این کار جو دو سر را در آب ولرم خیس کنید و بگذارید خنک شود سپس آن را روی پوست خود بمالید و بگذارید چند دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بماند، خواهید دید که رطوبت و نرمی به پوستتان باز می گردد.

منبع: ایرنا

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما