حمله تند کیهان به حراج تهران

[ad_1]

مقاله روزنامه کیهان با عنوان “حراج تهران” با وجود عدم شفافیت همچنان پابرجاست. او درباره حراج تهران نوشت: با وجود عدم شفافیت، مزایده تهران همچنان باز است. پانزدهمین حراج تهران با نام «حراج هنر مدرن ایران» عصر جمعه ۲۴ دی ماه برگزار شد. گران ترین اثر این حراج به ارزش 6.14 میلیارد تومان به خالق آثار احمقانه رسید! باز هم انتقال مبالغ کلان در حراج تهران و چکش کاری آثار با قیمت های نجومی تعجب برانگیز بود. در جریان حراج موسوم به تهران، در سال های اخیر آنقدر پول های غیرمنطقی رد و بدل شده که ارقام مرموز و مشکوکی از این حراج بیرون آمده است!

در دور قبلی حراج تهران در مرداد ماه امسال بیش از 42 میلیارد تومان مبادله شد اما این حراج در دوره جدید رکورد فروش را شکست و بیش از 158 میلیارد تومان به آن جابه جا شد. البته ممکن است چنین ارقامی برای مولتی میلیاردرهایی که احتمالا بخشی از ثروت خود را به دلایل غیرفرهنگی به حراجی ها اهدا کنند قابل توجه نباشد، اما خبر حراج تهران مطمئناً افراد زیر خط فقر را ناامید کرده و نفرت ایجاد خواهد کرد. و در ذهنشان تحقیر هنر و هنر. شنیده ها حاکی از آن است که در این مراسم افراد مظنون به پولشویی حضور داشتند. در عین حال، محور اصلی حراج تهران در کنار جریان‌های آلوده و مخرب سیاسی و نیمه‌هنری بود تا بار دیگر تاکید شود که ارزهای مشکوک در خدمت نفوذ فرهنگی هستند.

دو سال پیش در سیزدهمین دوره حراج تهران، گران ترین اثر به هنرمندی از دوران طاغوت رسید که باید با یک رسوایی اخلاقی روبرو می شد. در دوره پانزدهم، مجسمه جدید “Basalela Kavi” توسط خالق “هیچ” به بالاترین مرحله فروش رسید! پرویز تناولی در این حراج مساعد صاحبان ارز مشکوک یکی از برگزیدگان رژیم طاغوتی بود و اثرش 6.14 میلیارد تومان فروخته شد! اتفاقات حراج تهران که شامل اعلام فروش میلیاردی آثاری بود که گاه ارزش هنری آنها زیر سوال می رود، سوژه یک سریال تلویزیونی اخیر بود. در یکی از قسمت‌های سریال «شماره 13» شبکه سه سیما، وقتی تابلویی از سهراب سپهری پیدا می‌شود، یکی از گالری‌داران مشهور تهران پای شخصیتی طعنه می‌زند و حراجی برگزار می‌شود. حتی در برخی از قسمت‌های اپیزود، شخصیتی کلمه پوچ را روی آن می‌نویسد، شوخی با برنده مبلغ باورنکردنی 6.14 میلیارد تومان در پانزدهمین حراج تهران.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما