حسین شریعتمداری از امیر عبداللهیان به شدت انتقاد کرد

[ad_1]

حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان نوشت: این روزها اظهارات مذاکره کنندگان پیشرو هسته ای کشورمان با آنچه در ابتدای بحث بیان شد مغایرت دارد که امیدواریم نشانه ای از تغییر اعلام شده قبلی نباشد. اهداف.

پیش از این صحبت از رفع تمامی محدودیت ها (در دولت سیزدهم) قبل از آغاز دور دوم مذاکرات وین بود که تصویب بخشی از آن است. به عنوان مثال، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در یادداشتی در شماره 16 دسامبر روزنامه مسکو کومرسانت تاکید کرد که «هیچ راهی برای احیای برجام بدون لغو همه تحریم ها وجود ندارد». یا در اوایل آذرماه، مذاکره کننده ارشد کشورمان، آقای علی باقری، مقاله ای در سایت فایننشال تایمز منتشر کرد که «تحریم ها باید به طور کامل لغو شوند».

دیروز (15 دسامبر)، شری. امیر عبداللهیان در دیدار سفیر و رئیس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه این سخنان را بیان کرد. او گفت: «رویکرد ما این است که به طور کامل محدودیت‌های مربوط به نگرانی‌های ادعایی طرف‌ها در مورد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را لغو کنیم.» باقری همان روز به پرس تی وی گفت. به نظر ما، هر تحریمی که با مفاد برجام مغایرت داشته باشد، باید برداشته شود؛ این تحریم ها در زمان اوباما یا ترامپ یا بایدن اعمال شده است.» در رابطه با برجام باید مطرح شود.

همانطور که مشاهده می شود صحبت از لغو «تحریم های دائمی» است نه «لغو همه تحریم ها»، اما آمریکا به بهانه عدم اشاعه، تحریم های زیادی را علیه ایران اعمال کرده است. در دوره اوباما، آمریکا به بهانه های مختلف 500 سازمان را تحریم کرد و در زمان ترامپ این تحریم ها دو برابر شد. و بایدن تاییدیه های جدیدی را به تاییدیه های قبلی اضافه کرد! و به طور کلی تحریم های ISA، Sisada، Visa، Katsa و … که عمدتاً در دوره اوباما اعمال شد از جمله آنهاست.

اگر لغو تحریم ها فقط به معنای اعمال تحریم ها و همین محدودیت ها بر حقوق بشر و تروریسم و ​​صنعت موشکی و حضور آن در منطقه و دیگر بهانه های واهی و خصمانه دیگر باشد، بحث وین چه فایده ای دارد؟ و با چه انگیزه ای و می توان آن را انجام داد؟ این عادلانه است؟! دانش تیم اصلی شما بدون شک در تلاش است تا از رفتار نادرست حریف جلوگیری کند، بنابراین آنها باید مراقب باشند که وقتی در بسته است، دشمن را از پنجره وارد نکنند!

ایالات متحده از تحریم ها به عنوان اهرمی علیه اقتصاد خود استفاده می کند و توانایی استفاده از سایر اهرم ها – از جمله اهرم های نظامی – را از دست داده است، به سختی می توان باور کرد که تحریم ها را لغو کند. بنابراین ضمن تاکید بر رفع تمامی محدودیت ها، باید تلاش کرد تا محدودیت ها را خنثی کرد. خوشبختانه دولت سیزدهم بودجه و سایر برنامه های عمرانی خود را بدون دخالت در مولفه تصویب می بندد و دنبال می کند.

در این زمینه لازم به ذکر است که پس از تصویب برجام در «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل» موسوم به آیپک، اوباما با ابراز خرسندی از برجام، گفت که تحریم ها علیه ایران قابل تداوم نیست و دوستان ما قصد ادامه دارند. از دست دادن و امتناع آنها از همکاری ثابت نبود.

بهانه ای برای ابراز نگرانی غربی ها از برنامه هسته ای ایران! و متقاعد شده است که ایران تلاشی برای ساخت سلاح هسته ای ندارد و آن را حرام می داند، اما اگر بر ادعای واهی خود پافشاری کند، مذاکرات هسته ای باید پس از انهدام سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی، هند، پاکستان به تعویق بیفتد. ، و غیره. NPT به پاکستان یا هند یا رژیم جعلی اسرائیل اجازه نمی دهد که سلاح هسته ای داشته باشند و اگر ادعای عضویت در NPT را ندارد، پس چرا ایران باید عضو NPT باقی بماند اگر طبق ماده 10 NPT ، از توافق خارج می شود.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما