تولید جعبه و کارتن بسته بندی خلاقانه 2021 – زومیت

[ad_1]

قوطی ها و جعبه های مقوایی انواع و اندازه های بسته بندی مختلفی دارند که هر کدام را با توجه به نوع، وزن، سایز و ابعاد محصول برای بسته بندی آن انتخاب می کنیم. حال می خواهیم در مورد هر بسته مقوایی و کارتنی توضیح دهیم که اگر می خواهید برای محصول خود بسته بندی ایجاد کنید، می توانید با توجه به این توضیحات بهترین را انتخاب کنید.

تاریخچه صنعت کارتن و جعبه سازی

کاغذ اولین بار در قرن ششم توسط چینی ها اختراع شد و سپس روش تولید کاغذ به ایران رسید. نمی توان گفت که پاپیروس در حدود 3000 سال قبل از میلاد مسیح برای نوشتن مورد استفاده قرار گرفته است. طبق شواهد، اولین کارخانه کاغذسازی ایران در سال 1328 ساخته شد. البته کاغذ تولید شده کیفیت بالایی نداشت و از «اسناد بازیافتی» تهیه می شد، اما می توان گفت اولین کارخانه کارتن سازی در اینجا در سال 1349 در شهر هفت تپه استان خوزستان شروع به کار کرد. این شرکت از خمیر نیشکر برای تولید کاغذ استفاده می کرد. اگر بخواهید از تاریخچه تولید کارتن در دنیا صحبت کنید، قدمت آن 250 سال و در ایران 50 سال است.

بسته بندی کارتن و انواع آن

کارتن یکی از پرکاربردترین انواع بسته بندی است. کارتن ها انواع مختلفی دارند از جمله کارتن های 2 لایه یا تک رو، 3 لایه، 5 لایه و 7 لایه. در ادامه به بررسی هر نوع کارتن می پردازیم:

کارتن دولایه (تک رو): مقوای منفرد از دو لایه ورق مقوایی مسطح و مقعر تشکیل می شود که لایه صاف را لاینر و لایه مقعر را فلوت می نامند. این کارتن ها به دلیل دو لایه بودن از استحکام کمتری برخوردار بوده و با فرآیند لمینیت که طی آن یک لایه مقوای چاپ شده روی کارتن قرار می گیرد و برای بسته بندی محصول مناسب می باشد، ماندگاری بیشتری دارند.

مرتبط بخوانید: نمونه جعبه و کارتن برای بسته بندی انواع محصولات

آسترها و فلوت ها انواع مختلفی دارند، فلوت از فلوت A، B، C، E، F تشکیل شده است که هر کدام ضخامت متفاوتی دارند. ورق های مسطح (آشتی) نیز دارای انواع و متریال های مختلفی هستند که پرکاربردترین انواع آن ورق های کرافت، آزمایشی و ایرانی است. ورق کرافت از کیفیت بالاتری نسبت به سایر ورق ها برخوردار است و معمولا برای بسته بندی محصولات سنگین و صادراتی استفاده می شود. برگه تست از نظر کیفیت و هزینه کمتر از کاردستی است و در پایین شیت ایرانی قرار می گیرد. این یک نوع ورق بازیافتی است که در تولید کنندگان ایرانی به عنوان ورق معروف است. این ورق برای بسته بندی چمدان های سبک استفاده می شود و هزینه آن از همه ورق ها کمتر است.

آوین پک

مقوا سه لایه: این نوع مقوا از سه لایه ورق تخت ( لاینرو دو لایه فلوت ساخته می شود.کارتن های سه لایه از استحکام نسبتاً خوبی برخوردار بوده و در صنعت بسته بندی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

کارتن های پنج لایه: نوع دیگر مقوا 5 لایه است. مقوای پنج لایه از 3 ورق صاف و 2 فلوت تشکیل شده است. این نوع کارتن عمدتاً برای بسته بندی محصولات سنگین و صادراتی استفاده می شود. برای صادرات، این کارتن ها لمینیت شده و در بازارهای خارجی به فروش می رسند تا زیباتر و جذاب تر شوند. برای بسته بندی محصولات غذایی صادراتی از کارتن های پنج لایه ضد رطوبت استفاده می شود. مواد غذایی در یخچال نگهداری می شوند تا در مسیر صادرات فاسد نشوند. بنابراین مقوای بسته بندی این ماده باید محکم و مقاوم در برابر رطوبت باشد تا آب و رطوبت وارد آن نشود و محصول پوسیده نشود.

مقوا هفت لایهکارتن 7 لایه شامل سه فلوت و چهار ورقه تخت می باشد. این نوع مقوا بسیار ضخیم است و در صنعت بسته بندی کاربرد چندانی ندارد و فقط برای بسته بندی لوازم خانگی بزرگ مانند یخچال، کولر، ماشین لباسشویی و … استفاده می شود.

بسته بندی مقوایی و انواع آن

جعبه های مقوایی نوع دیگری از بسته بندی است که در بسته بندی محصولات استفاده می شود. از جعبه های مقوایی برای بسته بندی کالاهای سبک با ابعاد کوچک استفاده می شود زیرا مقوا تک لایه و نازک است و وزن زیادی را تحمل نمی کند و تا اندازه بزرگ خم می شود و شکل خود را از دست می دهد. مقوا انواع مختلفی دارد که هر کدام عملکرد خاص خود را دارند. انواع استفاده بیش از حد مقوا شامل زیر نان، پشت خاکستری، شیشه و صنایع دستی است. مقوا دارای حرارت (ضخامت) متفاوتی است هر چه گرمای مقوا بیشتر باشد استحکام و دوام بیشتری دارد. ارزش حرارتی مقوا 60 تا 500 گرم است.

تخته داخلیاین نوع مقوا سفید و تمیز تایید شده است. این مقوا شکل و ظاهر زیبایی دارد و اغلب برای بسته بندی تجهیزات دارویی، آرایشی، صنعتی و … استفاده می شود.

مقوا پشت خاکستری: مانند نام این مقوا یک طرف آن خاکستری و روی دیگر آن سفید است. مواد این مقوا معمولا بازیافت می شود، بنابراین تمیز نیست و برای بسته بندی مواد غذایی استفاده نمی شود. از این مقوا برای ساخت جعبه کفش، لباس، خمیر دندان، کرم های بهداشتی و غیره استفاده می شود.

مقوا کاردستیکرافت نوعی مقوا به رنگ قهوه ای تیره یا روشن است که کیفیت خوبی دارد و در برابر رطوبت مقاوم است. مقوای کرافت برای بسته بندی مواد غذایی مانند کیک و برخی جعبه های لباس استفاده می شود.

مقوا شیشه اینوع دیگر مقوا شیشه ای است که دارای سطح شفاف شیشه مانند که در دو نوع براق و مات می باشد قابلیت چاپ بالایی دارد و از این نوع مقوا بیشتر برای لمینت کارتن استفاده می شود.

انواع چاپ روی بسته بندی مقوا و مقوا

بسته آوین

چاپ روی بسته های مقوا و مقوا به دو صورت چاپ فلکسو و چاپ افست انجام می شود.

چاپ فلکسواین نوع چاپ مستقیما بر روی کارتن انجام می شود و از یک یا دو رنگ تشکیل شده است. این سرعت چاپ بالا بوده و برای چاپ در تیراژ بالا مناسب است. چاپ فلکسو برای مقوا کاربرد ندارد و فقط روی مقوا انجام می شود.

انحراف: چاپ افست از چهار رنگ اصلی آبی، قرمز، زرد و مشکی تشکیل شده است. تنوع رنگ و طرح این چاپ بیشتر از چاپ فلکسو است. چاپ افست مستقیماً روی مقوا انجام می شود. با این حال ، امکان چاپ مستقیم روی مقوا وجود ندارد و به همین دلیل ، چاپ افست روی مقوا اعمال می شود که به آن پوستر می گویند. سپس پوستر توسط دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک به کارتن چسبانده می شود. به این فرآیند لمینیت و کارتن تولید شده کارتن لمینت می گویند. به دلیل تک لایه بودن جعبه مقوایی و ظرفیت چاپ بالا، ظرافت خاصی دارند، پس از تولید شکل زیبا و جذابی به خود می گیرند. استفاده می شود.

جعبه های کارتنی و مقوایی در چه مدلی قابل ساخت هستند؟

بسته بندی های کارتن و مقوا در اندازه ها و ابعاد مختلف ساخته می شوند. انتخاب هر یک از این مدل ها به ابعاد، وزن و سایز محصول بستگی دارد. در ادامه به معرفی چند مدل از این جعبه می پردازیم:

چهاردرب: این مدل بسیار ساده است ، نمونه آن شبیه کارتن های پستی است. این مدل عمدتا در تولید جعبه های کارتنی استفاده می شود.

مثال صفحه کلید: مدل کیبورد یا پیتزا یکی از انواع مدل بسته بندی است. این مدل برای محصولات با ارتفاع کم مناسب است.

الگوی برای قفل کردن: در این نوع بسته بندی ته جعبه به هم قفل می شود. این مدل معمولاً برای محصولاتی که نیاز به جعبه مقوایی دارند استفاده می شود و برای محصولاتی که از طول و عرض بیشتر هستند مناسب است.

دو در پزشکیمدل دارویی همانطور که از نامش پیداست عمدتاً برای بسته بندی محصولات دارویی استفاده می شود. ممکن است این را در جعبه های دارو دیده باشید. در این کادر بالا و پایین جعبه یکسان است. از مدل این جعبه برای محصولات برقی مانند سایر اقلام مانند لامپ نیز استفاده می شود.

مدل تلسکوپی: این مدل از دو قسمت تشکیل شده است: قسمت پایین و قسمت بالایی که در هنگام بسته شدن جعبه قرار می گیرند. این جعبه نمونه در بسته بندی خرما، موز و غیره استفاده می شود.

مدل کشویی: در مدل کشویی یک کشو و غلاف وجود دارد که دور آن قرار می گیرد. آنها محصول را در کشو و سپس در غلاف قرار می دهند. این نمونه جعبه معمولا از پسته، بادام و غیره درست می شود. مانند میوه های خشک در بسته بندی مقوایی استفاده می شود.

اگر در انتخاب سایز جعبه برای محصول خود مردد هستید و در مورد اندازه بسته بندی اطلاعات کمی دارید می توانید به سایت مراجعه کنید. شرکت های تولید کننده کارتن و با نگاهی به نمونه کارها و مدل های تولید شده توسط آنها، مدل جعبه را با توجه به سایز و نوع محصول خود انتخاب کنید.

بسته بندی مقوایی یا مقوایی؟

ممکن است هنگام انتخاب بین بسته بندی مقوایی و مقوایی گیج شده باشید و ندانید کدام برای بسته بندی محصول شما مناسب است ، ابتدا باید ببینید محصول شما چیست و چقدر وزن دارد. اگر بزرگ است و بیش از یک کیلوگرم وزن دارد ، بهتر است از بسته بندی کارتن استفاده کنید. زیرا بسته بندی های مقوایی برای محصولات با وزن بیش از یک کیلوگرم مناسب نیستند و پاره شده و خراب می شوند و ممکن است محصول شما در این بسته بندی ها آسیب ببیند. برای انتخاب بسته بندی کارتن با توجه به وزن محصول خود باید کارتن های چند لایه را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که کارتن های سه لایه برای محصولات با وزن کمتر از 10 کیلوگرم و کارتن های پنج لایه برای بسته بندی کالاهای با وزن بیش از 10 کیلوگرم مناسب است. کارتن های دو لایه برای محصولات با وزن تقریبی 3 یا 4 کیلوگرم نیز مناسب است. مورد بعدی در انتخاب بسته بندی کارتن و مقوا چاپ شده. همانطور که گفتیم دو نوع چاپ روی بسته بندی قابل انجام است: فلکسو و انحراف اگر محدودیت رنگ برای شما مهم نیست، کارتن های فلکسو گزینه ای عالی هستند که سریعتر و مقرون به صرفه تر از بسته بندی های دیگر ساخته می شوند، اگر زیبایی بسته بندی برای شما مهم است، کارتن های لمینت گزینه ای عالی هستند و در نهایت اگر محصول شما کوچک و ظریف و با بسته بندی زیبا، جعبه های مقوایی با چاپ افست بهترین گزینه هستند.

کدام بسته ارزانتر است؟

محاسبه قیمت بسته بندی ها بستگی به ابعاد، مواد، چاپ و تیراژ دارد و این سوال که کدام نوع بسته بندی ارزانتر است را نمی توان پاسخ داد و پاسخ به این سوال تنها با محاسبه ابعاد، نوع و محتوا امکان پذیر است. از جعبه. هنگام محاسبه قیمت کارتن بسته بندی ابتدا ابعاد و سپس ظاهر چند لایه کارتن، نوع مواد و ورق های استفاده شده در کارتن، نوع چاپ، مدل جعبه، تیراژ سفارش داده شده و هزینه تولید. . در نظر گرفته شده اند.

هنگام محاسبه قیمت جعبه مقوایی از جنس مقوا استفاده می شود، گرمای مقوا، ابعاد آن، چاپ یا عدم چاپ، اندازه جعبه و تیراژ همه و همه نقش دارند. شرکت های کارتن در سایت خود برای راحتی مشتریان محاسبه آنلاین قیمت کارتن در این قسمت می توانید با مراجعه به صفحه محاسبه آنلاین و وارد نمودن ابعاد، جنس، نوع کوله پشتی و تیراژ، قیمت مورد نظر جعبه را دریافت نمایید.

مرتبط بخوانید: قیمت جعبه و کارتن را به صورت آنلاین در کمتر از 2 دقیقه محاسبه کنید

نتایجی که اظهار شده

در این مقاله با بسته بندی مقوا و مقوا، انواع کارتن و مقوا، مواد، مدل های قابل تولید، نحوه محاسبه قیمت آشنا می شوید که همگی می توانند به شما در انتخاب بسته بندی مناسب کمک کنند. امروزه صنعت کارتن و جعبه سازی بسیار توسعه یافته است و شرکت های زیادی در این زمینه فعال هستند که برخی از آنها شرکت های بزرگ و موفقی هستند که از جمله آنها می توان به کارتن ساز، کارتن زارین و کارتن سازی اوین پک اگر همچنان در انتخاب بسته بندی مناسب برای محصول خود با تمام اطلاعات این مقاله شک دارید، می توانید با واحد فروش این شرکت ها تماس گرفته و از مشاوران فروش آنها راهنمایی بخواهید تا بهترین نوع بسته بندی را برای بهترین انتخاب کنید. فروش. از محصول شما

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما