[ad_1]
مدیرعامل شرکای سیستم امروز (12 آذر) در نشست خبری این شرکت به بیان آمار جدید و استراتژی آینده شرکای سیستم پرداخت. «محمد عزیزاللهی» در این مراسم اعلام کرد که شرکای سامانه وارد بخشهای جدیدی از بازار شدهاند. خرده فروشی، لوازم خانگی، فولادو همچنین بخش عمومی با راه حل وب خواهد بود. از سوی دیگر، این شرکت بر استراتژی “اول ابر” خود تمرکز کرده و اکنون بیش از 2000 راه حل ابری دارد.
عصر امروز نشست خبری همکاران سیستم پیرامون آخرین تحولات مدیریتی این شرکت برگزار شد و «محمد عزیزالله» که در مهرماه امسال مدیرعامل این شرکت شد، در اولین رویداد خود به بیان موفقیت ها و اقدامات این شرکت پرداخت. . حضور رسانه ای به عنوان مدیر عامل
وی ابتدا به فضای کاری پرسنل سامانه اشاره کرد و اعلام کرد این مجموعه در حال حاضر بیش از 1700 نفر مشغول به کار است. همچنین همکاران سامانه با مجموع فعالیت های خود موفق به جذب 73000 مشتری شده اند که نیازهای متفاوتی در بازار مشتریان دارند. علاوه بر این، آنها در سال های اخیر با 260 دانشگاه همکاری داشته اند.
به گفته عزیزالله، شرکای سیستم در حال حاضر در رتبه ۲۲۸ در بین ۵۰۰ شرکت برتر ایران قرار دارند. همچنین 58 درصد از این 500 شرکت شرکای سیستم هستند. این در حالی است که 68 درصد شرکت های بورسی و فرابورس، 71 درصد کارگران صنعت سیمان و 53 درصد شرکت های دارویی مشتریان این گروه هستند. وی گفت: استراتژی ما در این زمینه افزایش سهم بازار و افزایش تعداد محصولات ارائه شده به مشتریان است.
با این حال، خبر این است در این رویداد، عزیزولا همچنین گفت که شرکای سیستم وارد بازارهای جدیدی مانند صنعت فولاد، لوازم خانگی و البته خرده فروشی شدند.
معماری فانوس دریایی و صنوبر
عزیزالله نیز در صداقت این دیدار است وی به معماری جدید فانوس و سپیدار ابری اشاره کرد و گفت:
“سال گذشته ما کار بر روی Lantern Architecture را شروع کردیم. معماری که جدید است و دارای طراحی و فناوری به روز است. این محصول رابط کاربری را برای مشتریان آسان تر و راحت تر می کند.”
به گفته وی، عرضه این محصول از زمستان امسال آغاز شده و به تدریج تمامی مشتریان محلول ها و محصولات تکمیلی به این معماری منتقل خواهند شد.
محصول دیگر آنها معماری ابری صنوبر است. این محصول در سال 1401 عرضه خواهد شد و معماری اصلی ابر با فناوری مدرن است که می تواند تکامل سیستم Poplar را تغییر دهد.
او همچنین به راه اندازی یک بازار پلیس به نام “بازار” اشاره کرد که در آن شرکت های خارجی می توانند راه حل های محصول را در این پلت فرم ارائه دهند. این طراحی به آنها اجازه می دهد تا راه حل های محصول خود را ارائه دهند و اکنون شامل 56 محصول است:
“در حال حاضر، 12 شریک با شرکای سیستم برای ایجاد محصولات در اکوسیستم بازار همکاری می کنند.”
گسترش محصولات و بازار ابری یک استراتژی کلیدی برای شرکای سیستم است
به گفته عزیزالهی، System Partners تلاش می کند تا تمامی محصولات خود را در فضای ابری عرضه کند: «کلاد سولوشز با سه یا چهار محصول اول شروع به کار کرد، اما اکنون 90 درصد محصولات در فضای ابری موجود است.
وی با بیان اینکه در سال 1400 استراتژی اصلی وی گسترش محصولات و بازار ابری بود، گفت: اکنون حدود 2000 مشتری ابری وجود دارد و پیش بینی می شود تا پایان سال به 2300 مشتری برسد. ورود خشخاش های ابری به آنها کمک می کند تا پایگاه مشتری و اندازه بازار را افزایش دهند.
به گفته عزیزالله، راه حل های ابری این امکان را برای آنها فراهم کرده است تا بازار میانی را هدف قرار دهند. مدیران شرکای سیستم برای بازارهایی که معتقدند محصولات این مجموعه گران بوده، دوره راه اندازی طولانی داشته و یا سودآوری ندارند.
اما طبق آمار اعلام شده، کارگران راه حل های سیستمی تنها 3 درصد از کل درآمد خود را از راه حل های ابری به دست می آورند، بنابراین می توان گفت که این شرکت سیاست «اول ابر» دارد؟
مدیر این مجموعه در پاسخ به سوال دیجیاتو گفت:
“در فضای ابری، تعداد مشتریان برای ما مهم است زیرا بازار را مشغول نگه میدارد. ما نیز بر اساس اهدافمان در محدوده خوبی حرکت میکنیم.” به تدریج رشد درآمد در این زمینه مشخص خواهد شد.
او پیش بینی می کند که در آینده نزدیک، راه حل های ابری به 10 درصد از کل درآمد خواهد رسید.
فرید فولادی، رئیس هیئت مدیره شرکای سیستم، با تاکید بر اینکه درآمد ابری در حال حاضر مهم نیست، اما پایداری آن مهم است، گفت: در حال حاضر درآمد ما در این بخش 200 درصد رشد کرده است.
این افزایش که بیشترین افزایش درآمد کارکنان نظام را نسبت به سایر بخش ها به خود اختصاص داده و به گفته مهدی انصاریان از اعضای هیات مدیره این مجموعه، نشان دهنده مناسب بودن مسیری است که برای آن هدف گذاری شده است. . .
مدیرعامل شرکت همکاران سیستم با بیان اینکه یکی از سیاست های آنها در دو تا سه سال گذشته شبکه سازی و توسعه بوده است، گفت: شرکت ها علاقه مند هستند که تمامی عملیات هایی را که می توان برون سپاری کرد، برون سپاری کنند.
همانطور که عزیزالله نیز در این نشست اعلام کرد، همکاران سیستم اکنون در 21 ولایت کشور فعال هستند و رویکرد برون سپاری خود را در سراسر ولایات حفظ کرده اند. بنابراین، در حال حاضر شرکت های مستقل در 12 استان کشور بر اساس سیاست شریک سیستم فعالیت می کنند. وابستگان آنها تنها به سیاست های فروش و تاسیس شرکت متکی هستند.
اما این امر در زمینه برون سپاری خدمات پشتیبانی نیز انجام می شود و در حال حاضر 80 درصد از عملیات پشتیبانی همکاران سیستم در 7 شرکت ارائه دهنده خدمات پشتیبانی انجام می شود.
به گفته مدیرعامل System Partners، این استراتژی به آنها کمک می کند تا توسعه برنامه ریزی شده را سریعتر، مقرون به صرفه تر و با کیفیت دنبال کنند.
سرمایه گذاری استراتژیک در ابر رایانه ها
عزیزالله پیش از این نشست همچنین به آبرامد اشاره کرد و آن را یک سرمایه گذاری بسیار استراتژیک برای شرکای سیستم توصیف کرد که بخش بزرگی از درآمد آینده آنها خواهد بود.
“هدف سوپرمن ارائه تمام خدمات مورد نیاز مشتری بر روی یک پلتفرم فناوری اطلاعات در فضای ابری است. راه حل های ابری، ابر صنوبر و … سوپر بالا ارائه خواهند شد و ما تعهد جدی برای دستیابی به اهداف خود در این زمینه داریم.”
اما اهداف شرکای سیستم پردرآمد چیست؟ فولادی در پاسخ به این سوال گفت:
“روزی که ابر را هدف قرار دادیم، به این نتیجه رسیدیم که علاوه بر نرمافزار، باید زیرساختهای مناسبی نیز داشته باشیم. بنابراین، به دنبال فراهم کردن زیرساختها هستیم. در عین حال، به فکر تامین زیرساختهای مورد نیاز مشتریان خود هستیم. این در حال حاضر اتفاق می افتد و همه شرکت ها در تلاش هستند تا نیازهای IT مشتریان خود را در فضای ابری برآورده کنند.
به گفته وی، هدف او در آبرامد ارائه خدمات ابری به شرکت ها است. نکته مهم این است که آنها نمی خواهند بازار شرکت خود را ترک کنند و سعی دارند در همان بازار خدمات کاملتر و جامع تری به مشتریان خود ارائه دهند.
فولادی افزود: این ابررایانه آنطور که باید رشد نمی کرد و نمی خواست رشد کند زیرا همکاران سیستم روی موضوعات مختلف تمرکز داشتند و اکنون با تمرکز روی آن سعی در ایجاد عقب ماندگی دارند.
رئیس هیئت شرکای سیستم در پاسخ به این سوال که آیا مراکز داده خود را راه اندازی خواهند کرد، گفت: قطعاً وارد این حوزه خواهیم شد، اما در حال حاضر هدف ما خدمات است نه مراکز داده.
شفافیت در بورس
سپیدار سال گذشته در بورس عرضه شد. به گفته عزیزالله، این موضوع بخشی از دارایی های شریک سیستم را شفاف کرد. دارایی هایی که نامشهود هستند و باید تلاش بیشتری برای شفاف سازی آنها صورت گیرد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا درباره دارایی های نامشهود که یکی از چالش های استارت آپ های ذکر شده است صحبت کرده است، گفت:
وی ادامه داد: چالش جدی شرکت های دانش بنیان این دارایی نامشهود است، این دارایی ها می توانند با عرضه در بورس شفاف شوند، ما نیز به دلیل ارتباطی که با سازمان بورس داریم این موارد را مطرح کرده ایم اما از آنها اطلاعی ندارم. پیش رفتن.”
انصاریان همچنین در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه یکی از معایب دارایی های نامشهود غیرممکن بودن شناسایی و ارزیابی مجدد آنها است، گفت: این دارایی های نامشهود شناسایی و ارزیابی مجدد می شوند. یکی از مشکلات این است که شرکای سیستمی که نیروی انسانی و نرم افزار مبنای دارایی آنهاست، ارزش گذاری مناسبی از سوی شرکت ها صورت نمی گیرد: «این موضوع نیازمند طراحی استاندارد توسط سازمان بورس است.
به گفته مدیرعامل همکاران سیستم، این مجموعه در حال حاضر هزار میلیارد تومان سرمایه دارد که افزایش سرمایه است. با این حال، طبق برآوردها، آنها معتقدند که ارزش فعلی شریک سیستم بسیار فراتر از ارزش ذاتی آن است.
امکان موفقیت در آینده
عزیزالله در بخش دوم سخنان خود به دیدگاه های اصلی همکاران نظام نیز اشاره کرد و گفت:
ما در حال بررسی اجرای یک استراتژی محصول محور در بازار هستیم. این بدان معناست که شرکای سیستم باید رهبران بازار در هر بازار و با ورود هر محصولی باشند. در واقع، برای افزودن سریع قابلیتهای جدید، باید هم سهم بازار و هم فناوری را به دست آوریم.»
موفقیت مشتری برای آنها یک مسئله کلیدی است و هر مشتری که با شرکای سیستم کار می کند باید آن را ارزشمند و موفق بداند.
به گفته وی، سرمایه انسانی مزیت رقابتی شرکای سیستم است و توسعه سرمایه انسانی را در دستور کار خود قرار داده اند: با توجه به تغییرات سریع تکنولوژی و بازار، نیازمند داشتن افراد با دانش و توسعه یافته هستیم، همچنین قدرت یادگیری نیز ضروری است. مهم.”
آخرین رویداد این مجموعه برای آینده، بحث توسعه شبکه است که عزیزلا آن را نیز مهم ترین اهرم برای توسعه تجاری شرکای سیستم می داند.
از آسیب های احتمالی گرفته تا تغییرات مدیریتی تا موقعیت دلینو
بخش پایانی جلسه همکاران سیستم به پرسش و پاسخ خبرنگاران اختصاص داشت. فرید فولادی، رئیس هیئت مدیره مشارکت، در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا تغییر سریع مدیریتی اساسی در شرکای سیستم به مدیران عامل اجازه می دهد تا خط مشی خود را اجرا کنند، گفت:
وی ادامه داد: بنیانگذاران شرکای سیستم سال هاست که به دنبال بقای سازمان بوده اند، بنابراین سازوکار حاکمیتی آن به گونه ای تنظیم شده است که بحث جوانی و حضور مدیران جدید مطرح شود، این مدل باید نهادینه شود. در سازمان.”
وی گفت: استراتژی همکاران سیستم در همه مدیران یکسان است و از یک خط پیروی می کنند.
در بخش دوم پرسش و پاسخ به دلینو اشاره شد. مجموعه متولد 1395 به عنوان یک استارتاپ سفارش آنلاین غذا با سرمایه گذاری شرکت سیستم هامکاران. شرکتی که اسنپ فود را جدی ترین رقیب می داند، اما به گفته عزیزالله علیرغم فاصله زیاد دلینو از نظر تعداد و حجم مشتریان با رقیب اول، این شرکت سودآور است:
دلینو یک رقیب جدی دارد، اما دومین بازیگر بزرگ در این بازار است. همچنین سودآور است و شرایط تجاری خوبی دارد.”
به گفته عزیزاللهی دلینو، در حال حاضر روزانه 3000 سفارش را پردازش می کند و حدود 400 رستوران را پشتیبانی می کند. این سرویس “زمان ناهار” روزانه هزار سفارش را به شرکت ها تحویل می دهد.
وی در پایان تاکید کرد که یکی از راههای توسعه شرکای سیستم، سرمایهگذاری در استارتآپها و فناوریهایی است که با بخش فناوری اطلاعات آنها همسو هستند.
[ad_2]