ایران در آستانه پک ششم کرونا آماده کلیه مراکز درمانی

[ad_1]

کمیته علمی کشور با این بیانیه که همانطور که بررسی شد، کشور در آستانه ششمین کرونا را با سطح آمیکرون آغاز کرده است، در حال رقابت با کرونا است. وی در عین حال بر استانداردسازی تاج گذاری شهری، اهمیت تزریق سومین واکسن کرونا و رعایت پروتکل بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا جماعتی با اشاره به اینکه تست کرونا از افراد دارای علائم بیمه گرفته شده است، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده و آزمایشات انجام شده، وضعیت بیماری تقریباً در این راستا بالاست که آمیکرون سطح مسلط شده است و در این شرایط است که در برخی نقاط استان نیز سطح غالب شده است. تصور می‌شود که این بیماری در مسیر درستی حرکت می‌کند و در بیشتر موارد در عرض چند هفته شیوع بیشتری پیدا می‌کند و بنابراین اکثر مبتلایان به این بیماری مبتلا می‌شوند. بر اساس بررسی هایی که در آستانه دریافت کرده ایم، شروع بسته 6 کرون با سطح آمیکرون است.

افزایش ملافه و تغییر رنگ در برخی شهرها

وی با اشاره به اینکه هنوز ضوابط اعلام کلنی در شهرها اصلاح نشده است، تصریح کرد: بر اساس مطالعات اپیدمیولوژیک، طرح جدیدی برای رنگرزی شهری مورد نیاز است که هنوز تدوین نشده است. طرح جدیدی در کرونا ملی پیشنهاد شده و در حال استفاده است. در برخی مناطق رنگ از آبی به زرد و در مناطق دیگر رنگ از زرد به نارنجی تغییر کرده است.

دبیرکل کمیته علمی همکاری با کرونا در عین حال افزود: البته با شدت بیماری تعداد تخت های بیمارستان های ارجاعی نیز افزایش یافته است. بنابراین، در نظر گرفتن رنگ بندی هم برای تخت و هم برای سر تخت بسیار مهم است. از آنجایی که اکثر مردم به مراکز مراجعه می کنند و اگر فقط نشانگر رنگ آمیزی شهرها، موارد تخت باشد، ممکن است تاثیر گسترش ایمکرون در کشور مشخص نشود.

این پارتی ادامه داد: با توجه به تغییر رنگ از آبی به زرد و از زرد به نارنجی، سطح غالب به ایمیکرون تغییر یافته است که علاوه بر افزایش تعداد سر، تعداد تخت ها را نیز افزایش می دهد.

اهمیت استفاده از ماسک مناسب

وی در ادامه با تاکید بر رعایت پروتکل بهداشتی مردم، تصریح کرد: مهمترین عاملی که مردم می توانند رعایت کنند استفاده از ماسک است. البته استفاده از ماسک صحیح و استاندارد است. اگر به درستی پوشش داده شود، در برابر شرایط نامطلوب زیادی مقاومت می کند. همچنین در افرادی که بیمار هستند یا با فرد آلوده سروکار دارند، باید از ماسک های N باید برای جلوگیری از شروع بیماری استفاده شود.

نیاز به تزریق واکسن سوم

وی همچنین بر اهمیت واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: تزریق واکسن سوم باعث افزایش سطح آنتی بادی های این ویروس می شود و حتی می تواند تأثیر بسیار خوبی بر سیستم ایمنی بدن داشته باشد. بر اساس این مطالعه، «3 درصد از افرادی که سه دوز از واکسن را تزریق کردند، با وجود اینکه بیمار شدند، در بیمارستان ماندند و این یعنی سه دوز واکسن تا 5 درصد از کسانی که به بیمارستان می‌روند. ” بنابراین توصیه ما به مردم برای تزریق واکسن نوبت سوم است.

دبیر کمیته علمی کشور در ادامه گفت‌وگو با کرونا با تاکید بر پرهیز از حضور شولوغ و سفرهای خانوادگی در حضور شلوغ، مترو، اتوبوس و … حتما باید با نقاب باشد. برای هر شرکت وابسته ای که هر برنامه ای را تبلیغ می کند، این امر ضروری است. این به جلوگیری از گسترش بیماری کمک می کند. بدون مراحل ذکر شده در بالا، بند ناف خطرناک است. اگرچه بسته قابل پیش بینی از بیماری است، به استثنای نکات بهداشتی، استفاده از ماسک و تزریق واکسن، امیدواریم بتوانیم تعداد تخت ها، مرگ و میر و مرگ و میر را فراتر از این بسته کاهش دهیم.

وی همچنین درباره واکسن ۱۰۰ درصدی در کشور توضیح داد: در دو نوبت اول درصد خوبی داریم، اما برای دریافت نوبت سوم، مردم تمایل به تزریق واکسن دارند و به همین دلیل توصیه می کنیم ظرف چند هفته آینده واکسن را دریافت کنند. پس از شروع بسته، تزریق دوز سوم کامل می شود و درصد واکسیناسیون به کمترین خطر ممکن بهبود می یابد.

افزایش مراجعه بیماران به بیمارستان ها

وی با اشاره به اینکه افزایش مراجعات به مراکز درمانی در حال انجام است، تاکید کرد: تعداد مراجعات در بیمارستان ها دو برابر شده است که نشان می دهد کشور در بسته ششم قرار دارد و به همین دلیل باید اقدامات عاجل انجام شود واکسیناسیون گسترده اتفاق میافتد.
مراکز درمانی آماده در سراسر کشور

پروتکل درمانی جدید برای بیماران سر

این حزب درباره آمادگی بیمارستان‌ها برای شروع بیماری ششم گفت: از دو هفته پیش وزارت بهداشت این آمادگی را به تمام مراکز درمانی داده است که برای افزایش تخت‌ها آماده شوند. بیماران و تهیه دارو.” کمیته علمی پروتکل درمانی را نیز پیشنهاد کرده است که در صورت افزایش تعداد تخت‌ها، می‌توان با سه روز درمان در افراد دارای اختلالات سیستمیک، سن و بیماری، توسط سرپرست بالینی استفاده کرد. یکی از داروهایی که در کشور برای درمان ویروس کرونا استفاده می‌شود، داروی درمان است که همچنان توسط شرکت‌های داخلی در حال ساخت است. پروتکل ها در سراسر جهان نشان داده اند که سه روز درمان با این دارو می تواند به افراد مبتلا در هفته اول کمک کند و بیش از 3 درصد از پیشرفت بیماری به سمت بستری شدن در بیمارستان و مرگ پیش می رود.

تنفس داخل جمجمه ای دستگاه تنفسی فوقانی در رباط صلیبی قدامی

وی با اشاره به اینکه بیشتر مجاری تنفسی فوقانی مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک است، گفت: مطالعات جهانی نشان داده است که شدت این بیماری کمتر از نوع دلتا است. در واقع دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد که یکی از آنها پایین بودن سیستم تنفسی نسبت به آمیگدال است. دلیل دیگر این امر این است که افراد کمتر مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک و بیشتر مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب هستند. بنابراین یک امنیت شخصی در آنها ایجاد می شود. از طرفی برخی از افراد جامعه واکسینه شدند و به همین دلیل مصونیت نسبی با آمیگدال برابری می کند و اینها دلایل تاخیر در زمان خواب یا مرگ است.

وی با بیان اینکه آمیکرون تمایل بیشتری به ارتکاب زنا دارد، گفت: البته ما نمی گوییم که قرار نیست افراد مسن گرفتار شوند. در واقع در اندام تحتانی بیشتر دیده می شود، زیرا سیستم ایمنی بدن در اندام تحتانی بهتر عمل می کند، بنابراین شدت بیماری نیز کمتر است. البته هیچکدام از موارد ذکر شده باعث نشده که از واکسن و تزریق غافل شوم.

واکسیناسیون کودکان؛ کمیته تایید علمی

کمیته علمی کشور کمتر از 5 سال با کرونا در مورد واکسیناسیون کودکان رقابت کرد، در مطالعه ای که در آمریکا و چین انجام شد، این واکسن به مدت 6 تا 8 سال انجام شد و ثابت کرد که این واکسن موثر بوده و فاقد آن است. عوارض جانبی . . سازمان غذا و دارو نیز این دستور را تایید کرده است. چین نیز مجوز واکسیناسیون سه ساله صادر کرده و امسال واکسیناسیون کودکان را آغاز کرده است، به عنوان مثال در آمریکا بیش از 1 میلیون کودک واکسینه شده اند و مورد جدی نداشته اند و تنها مورد درد موضعی است. یک یا دو تزریق تب و لرز بوده که با یا بدون درمان به تدریج بهبود یافته است. واکسیناسیون کودکان ایرانی نیز مورد تایید کمیته علمی قرار گرفته اما بر عهده وزارت بهداشت است.

تایید دو واکسن برای کودکان در ایران

وی همچنین گفت: واکسیناسیون کودکان در تمام دنیا با رضایت والدین انجام می شود و سازمان بهداشت جهانی نیز تایید کرد که واکسیناسیون کودکان نیز موثر است. با بازگشایی مدارس، کودکان نیز در معرض این ویروس قرار می گیرند و این یک واقعیت است که ممکن است تا مدت ها نتوانند پروتکل های بهداشتی را به درستی رعایت کنند. بنابراین، تزریق واکسن ممکن است ضروری باشد و به کودک مبتلا کمک کند. بر اساس مطالعات انجام شده در کشور، واکسن ضد سینوفرم و پاستوریزاسیون در نوزادان موثر خواهد بود. خود چین مطالعاتی منتشر کرده است که نشان می دهد سینوفرم واکسن به کودکان داده شده است. واکسن از روی پلت فرم غیرفعال شده است و ما تجربه زیادی در مورد پلت فرم واکسن برای کودکان با تزریق واکسن داریم و ممکن است نتوانیم از آن مراقبت کنیم.

الزامات دهه مبارک فجر

دبیر کمیته علمی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره انتخاب موسیقی، فیلم و تئاتر در روزهای ابتدایی جشنواره فجر گفت: تعداد افراد زیاد است، سعی می کنیم فاصله فیزیکی را در نظر بگیریم. . همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است و باید در پایان سال مبتنی بر محلول الکلی باشد تا افراد بتوانند دست های خود را با محلول بشویند. این نکته بسیار مهمی است که برای تهویه مناسب باید در نظر داشت. زیرا حتی اگر ونتیلاتور وجود نداشته باشد، حتی مقدار کمی از ویروس وارد هوا می شود و حتی اگر فرد ماسک صحیح نداشته باشد، آلودگی دور از دسترس نیست. به استثنای مشکلات ذکر شده در بالا، ویروس خود را به حداقل می رساند. شرط این است که واکسیناسیون در این مراکز انجام شود و فقط کسانی که هیچ علامتی ندارند پذیرش شوند.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما