اپل مک بوک پرو 2021 را با طراحی جدید و پردازنده M1 Pro – Zomit معرفی کرد

[ad_1]

پس از گمانه زنی های زیاد ، اپل دقایقی پیش از نسل جدید مک بوک پرو در اندازه های 14 و 16 اینچی رونمایی کرد. مدل های جدید تقریباً در هر زمینه پیشرفت چشمگیری داشته اند و اپل ادعا می کند که مجهز به قوی ترین تراشه های نوت بوک است. صفحه نمایش جدید آنها می تواند طبیعی ترین رنگ ها ، کنتراست بالا و روشنایی چشمگیر را ارائه دهد و ظاهراً شارژ در مدل 16 اینچی به 10 ساعت افزایش می یابد.

طراحی مک بوک پرو 2021

مک بوک پرو 2021

غول فناوری جدیدترین نوت بوک حرفه ای شما را به طور کامل طراحی کرده است. جایی که ما بیشترین تغییرات را در این خانواده رایانه های Mac مشاهده می کنیم. در واقع ، نوت بوک تجاری اپل بزرگترین بررسی طراحی از سال 2016 است. مک بوک پرو 14 اینچی فضای فعلی 13.3 اینچی است. در حالی که برادر بزرگتر آن دارای یک مدل 16 اینچی است ، مدل 2019 مجهز به پردازنده اینتل منسوخ شده است.

پس از آیفون ، اپل در حال حاضر یک بریدگی در MacBook Pro به ارمغان آورده است. در واقع ، اپل از یک هک برای مخفی کردن دوربین FaceTime ، میکروفون و حسگر نور محیط استفاده کرده است. بنابراین ، ما به آرایه Facebook ID برای احراز هویت نگاه نمی کنیم. با این حال ، یک دوربین 1080p وجود دارد که به گفته اپل پل ، عملکرد دو برابر خوبی در محیط ارائه می دهد. همانطور که انتظار می رفت ، هر دو مدل جدید مک بوک پرو دارای شاسی کاملاً جدید طراحی شده هستند. اما برخلاف شایعات ، مدلهای جدید نه تنها مسطح بلکه دارای لبه های گرد در مقایسه با نسل قبلی هستند.

اپل نوار لمسی که Touch Bar نامیده می شود را به طور کامل حذف کرده و یک ردیف کلید عملکردی اندازه کامل را جایگزین آن کرده است. علاوه بر این ، کلید فاصله افزایش یافته و کل صفحه کلید به جای رنگ شاسی با رنگ مشکی ترکیب شده است. اسکنر لمسی ID در محل قرار دارد. اما طراحی آن مشابه طراحی مورد استفاده در صفحه کلید 24 اینچی iMac Magic است.

تراشه های M1 Pro و M1 Max

پردازنده Apple Paul M1 Pro و M1 Max

سال گذشته ، اپل اعلام کرد که قصد دارد پردازنده های اینتل را در کنار تراشه های اختصاصی بر اساس معماری لوگو در یک دوره دو ساله تعطیل کند. این شرکت اکنون در میانه یک دوره گذار قرار دارد و تراشه MacBook 2021 می تواند برتری مطلق اپل را نسبت به سایر رقبا نشان دهد و تصمیم اپل برای خروج از اینتل را توجیه کند.

در مورد تراشه های اینتل ، باید بگویم که همه پیکربندی های جدید مک بوک پرو بر اساس معماری لوگو به تراشه های سری M متوسط ​​مجهز شده اند. بنابراین ، می توان گفت که 15 سال بعد ، اپل به طور کلی تراشه های تیم آبی را در خانواده MacBook Pro منتشر کرد. اپل تراشه های جدید را “M1 Pro” و “M1 Max” می نامد و ادعا می کند که قدرتمندترین پردازنده موجود در هر وات است.

همانطور که انتظار می رفت ، مرکز هر دو تراشه دارای 10 هسته پردازشی است ، از جمله دو هسته کم مصرف برای کارهای روزمره و پردازش و هشت هسته قدرتمند و با کارایی بالا برای پردازش های سنگین. کوپرتینوس ادعا می کند که آخرین مزایای آنها 70 درصد سریعتر از تراشه M1 است. ادعا شده است که هر دو تراشه در هر سطحی بهتر از تراشه های رایانه شخصی عمل می کنند. به گفته Apple Pal ، تراشه های گرافیکی جدید 7 برابر سریعتر از گرافیک های یکپارچه هستند و می توانند درست مانند کارت های گرافیکی مجزا کار کنند. با این تفاوت 70 درصد کمتر مصرف می کند.

اولین تفاوت بین تراشه های جدید تعداد هسته های گرافیکی است. تراشه M1 Pro حداکثر 16 هسته گرافیکی ارائه می دهد که بسیار بالاتر از آخرین پیکربندی تراشه M1 است. در نهایت ، پیکربندی نهایی وجود دارد که با استفاده از 32 هسته گرافیکی روی کاغذ عملکرد شگفت انگیزی را در فرایند گرافیکی تضمین می کند. اپل پل می گوید تراشه M1 Pro با جهش مضاعف نسبت به M1 ، حدود 33.7 میلیارد ترانزیستور دارد. تراشه M1 Max میزبان ترانزیستورهای تا 57 است.

علاوه بر این ، Amwan Pro تا 200 گیگابایت پهنای باند حافظه و حداکثر 32 گیگابایت RAM را پشتیبانی می کند. غول پردازشی ، Amwan Max ، به ترتیب تا 400 گیگابایت پهنای باند و 64 گیگابایت RAM را افزایش می دهد.

اپل همچنین سیستم عامل Mac OS Mentry را بهینه کرده است تا از قدرت تراشه های جدید نهایت استفاده را ببرد. گفته می شود که این پیشرفت یادگیری سریعتر از یادگیری ماشین را نوید می دهد. اما ظاهرا در برخی شرایط ، مک بوک پرو جدید در این زمینه 20 برابر بهبود را تجربه خواهد کرد!

پورتال های مختلف

نسل اول پردازنده های S-Silicon با وجود عملکرد قابل ستایش ، معایب و محدودیت های آن ، برای مک بهینه سازی شد. به عنوان مثال ، تراشه از پورت های ورودی و خروجی محدودی پشتیبانی می کند و رایانه های مجهز به تراشه M1 دارای پیکربندی حداکثر 16 گیگابایت RAM هستند. خوشبختانه باید بگوییم تراشه های جدید این مشکل را به طور کامل برطرف کرده اند.

هر دو مدل جدید مک بوک پرو میزبان پورت های جدیدی هستند ، از جمله پورت HDMI ، سه پورت USB-C و پورت Magusif. علاوه بر این ، کارت خوان SD یک پورت است که از نوت بوک جدید سود خواهد برد. کارت خوان SD راهی آسان برای انتقال تصاویر گرفته شده از دوربین ، عکس ها و سایر دستگاه های مشابه ارائه می دهد. پورت SD جدید مبتنی بر UHS-II است که سرعت انتقال بسیار بالایی را ارائه می دهد.

صفحه نمایش 120 هرتز

صفحه نمایش 14 اینچی مک بوک پرو 2021

اگر تا کنون مقاله را دنبال کرده اید ، ممکن است متوجه تغییرات قابل توجهی در MacBook Pro 2021 نسبت به نسل قبلی شده باشید. با این حال ، ویژگی های جدید به همین جا ختم نمی شود. این نوت بوک ها برای اولین بار در تاریخ رایانه های Mac مجهز به نمایشگرهای مینی LED پیشرفته تر هستند. نمایشگری که می تواند درست مانند نمایشگرهای OLED رفتار کند و کاربران را در محتوای بصری غوطه ور کند.

صفحه نمایش با یک حاشیه 3.5 میلی متری در کناره ها و بالا ، وضوح تصویر 3.024 در 1.964 را در مدل 14 اینچی ارائه می دهد و در نهایت ، روشنایی تمام صفحه 1000 بیتی ، حداکثر روشنایی 1600 نیت در محتوای HDR و نسبت کنتراست 1. 1000: 1000. به طور کلی ، استفاده از نمایشگرهای مینی LED مزایای زیادی را ارائه می دهد ، مانند بهبود طیف وسیع رنگ ، کنتراست بالا ، محدوده دینامیکی وسیع و عمق سیاه.

در واقع ، می تواند یک استاندارد جدید برای یک نوت بوک حرفه ای باشد. علاوه بر آنچه گفته شد ، صفحه نمایش Liquid Retina XDR نیز از تبلیغات پشتیبانی می کند. این فناوری به طور خودکار نرخ تجدید تصویر را از 24 تا 120 هرتز تنظیم می کند ، که به کاربر اجازه می دهد نه تنها در حین پیمایش یا بازی عملکرد روان را تجربه کند ، بلکه به درستی شارژ شود.

در زیر شاسی یک سیستم صوتی جدید با شش بلندگو وجود دارد که از قابلیت های صوتی محلی پشتیبانی می کند. تراشه های بهینه بر اساس معماری لوگو ، علاوه بر قدرت پردازش فوق العاده ، این نوت بوک را به سطح دوم شارژ رسانده است. اپل پل ادعا می کند که مک بوک پرو 16 اینچی تا 21 ساعت پخش فیلم را دوام می آورد که 10 ساعت بیشتر از نسل قبلی است. دارای طولانی ترین عمر باتری است که در نوت بوک های موجود در بازار مشاهده می کنیم.

ما می خواهیم بهترین نوت بوک های تجاری در جهان را ایجاد کنیم و امروز ما مشتاقانه منتظر معرفی MacBook Pro جدید با تراشه های M1 Pro و M1 Max هستیم. ترکیبی از عملکرد عالی ، عمر باتری بی نظیر و ویژگی های تغییر بازی. مک بوک پرو همه نمایشگرهای شگفت انگیز جدید XDR ، پورت های بیشتر مانند نسل سوم Magsif ، دوربین پیشرفته 1080p و سیستم صوتی شگفت انگیز شش بلندگو همه به طراحی جدید شگفت انگیز می افزایند. مک بوک پرو جدید فوق العاده است و بهترین نوت بوک حرفه ای است که تا به حال ساخته ایم.

البته قیمت در هنگام خرید محصولات مقوله بسیار مهمی است. اما با توجه به سخت افزار و مشخصات قوی ، نباید انتظار قیمت پایین از مک بوک پرو جدید را داشته باشید. به گفته اپل ، قیمت مک بوک پرو 14 اینچی از 1،999 شروع می شود. نسخه اصلی مک بوک پرو 16 اینچی 2499 دلار قیمت دارد. نوت بوک های Note Pal را می توانید از امروز در فروشگاه آنلاین Online Pal سفارش دهید و در 26 اکتبر در دسترس خواهد بود.

تکمیل این مقاله …

برای خواندن همه مقالات مرتبط به این صفحه مراجعه کنید.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما