انتظار می رود پردازنده های نسل 13 اینتل 55 درصد حافظه کش بیشتری داشته باشند

[ad_1]

اکنون اینتل کاملاً از بین رفته است پردازنده نسل دوازدهم خود یعنی دریاچه توسکا رونمایی شده، باید منتظر انتشار گزارشی درباره نسل بعدی آن باشیم دریاچه رپتور بگذار باشد اکنون طبق آخرین اطلاعات، پردازنده های نسل سیزدهم اینتل آنها 55 درصد کش بیشتری نسبت به نسخه قبلی خود خواهند داشت، اما دلیل آن چیست؟

در یکی از منابع بازار، با حساب “OneRaichu” توئیت جدید وی خاطرنشان کرد که نسل بعدی حافظه نهان پردازنده اینتل با حجم 68 مگابایت یک بازطراحی بزرگ است حافظه نهان اطلاعات داده می شود. پردازنده‌های Alder Lake در مدل برتر در حال حاضر از 44 مگابایت کش استفاده می‌کنند که شامل 30 مگابایت کش L3 و 14 مگابایت حافظه نهان L2 می‌شود، بنابراین انتظار داریم که در نسل بعدی حافظه کش 55 درصد افزایش یابد.

پیکربندی حافظه نهان در پردازنده های نسل سیزدهم اینتل

به نظر می رسد اینتل در حال معامله است فناوری AMD V-Cache حافظه نهان پردازنده دسکتاپ آینده آن به طور چشمگیری افزایش می یابد. همچنین می تواند با افزایش حافظه نهان، عملکرد پردازنده بازی خود را بهبود بخشد.

پردازنده های نسل سیزدهم اینتل

انتظار می رود 2 مگابایت کش L2 و 3 مگابایت حافظه کش L3 در پردازنده های نسل سیزدهم اینتل Raptor Cove بیا با آن روبرو شویم. در هسته گریسمونت 4 مگابایت کش L2 و 3 مگابایت کش L3 استفاده خواهد شد. بنابراین در هسته قدرتمند و کم مصرف 36 مگابایت کش داریم.

به طور کلی، پیکربندی زیر احتمالا برای کش کردن مدل های برتر پردازنده های نسل 13 اینتل استفاده می شود:

  • 3 مگابایت حافظه نهان L3 برای P-Core Core: مجموع 24 مگابایت
  • 2 مگابایت کش L2 برای هسته P: در مجموع 16 مگابایت
  • 3 مگابایت حافظه نهان L3 برای E-Core Core: مجموع 12 مگابایت
  • 4 مگابایت کش L2 برای هسته الکترونیکی: در مجموع 16 مگابایت

با پیکربندی فوق، ما در مجموع 68 مگابایت کش L2 و L3 داریم، در حالی که پردازنده های Intel Alder Lake از حداکثر 44 مگابایت کش استفاده می کنند.

در صورت درست بودن پیکربندی فوق، پردازنده های سری Core i9 K اینتل را با 8 هسته قدرتمند، 16 هسته کم مصرف دریافت خواهیم کرد که در مجموع 68 مگابایت حافظه کش را در اختیار کاربران قرار می دهد. پردازنده نسل 13 اینتل باید با پردازنده های خانواده سری 7000 رافائل با معماری Zen 4 رقابت کند.



[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما