افزایش قیمت لوازم خانگی پس از اعلام ممنوعیت واردات محصولات کره ای – زومیت

[ad_1]

بیش از دو هفته است که پیش نویس رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات محصولات لوازم خانگی از کره به ایران منتشر شده است. این ممنوعیت به درخواست چندین شرکت داخلی برای حمایت از تولید داخلی وضع شد. طبق لیست قیمت 16 شرکت داخلی ارسال شده به بازار ، همین شرکت ها با ارسال نامه ای به رهبری از واردات لوازم خانگی خودداری کرده اند. بر اساس اطلاعاتی که به دست زومیت رسیده است ، نام این شرکت ها به شرح زیر است.

  • X Vision
  • عنوان
  • هیمالیا
  • پارس
  • ابشالوم
  • پاکشوما
  • امرسون
  • کلر
  • مادیرا
  • سورن
  • هافنر
  • ب. عیسو
  • بن سای
  • شرق ایران
  • پلاتین
  • لیمو چینی ارد

لیست این شرکت ها شامل افزایش 7 تا 15 درصدی قیمت محصولات است. با این حال ، مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت می گوید به این شرکت ها هشدارهای لازم داده شده و هرگونه افزایش قیمت در زمینه لوازم خانگی غیرقانونی است ؛ بررسی بازار شرایط مطلوبی را نشان نمی دهد.

حسین شهرستانییکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه لوازم خانگی ضمن تأیید افزایش قیمت محصولات برخی از شرکت های داخلی ، به زومیت گفت که این موضوع فضای متشنجی را در بازار لوازم خانگی ایجاد کرده است. به گفته شهرستانی ، در صورت تداوم این روند می تواند منجر به تقاضای کاذب و مشکلات جدی برای بازار شود.

شهرستانی در مورد دلیل افزایش قیمت می گوید:

از ابتدای سال هزینه بسیاری از اجزای محصول افزایش یافته و هزینه تولید افزایش یافته است. با این حال ، به دلیل رکود و عدم تقاضای بازار ، اکثر تولیدکنندگان قیمت ها را ثابت نگه داشته و لیست قیمت خود را افزایش ندادند.

“نکته کلیدی در اینجا این است که به تولیدکنندگان ما این فرصت داده شده است و از اعتمادی که به نحوی استفاده شده است استفاده می کند که ذهنیتی از رفتارهای نادرست را برای افکار عمومی و مردم ایجاد نمی کند.” اگر صنعت لوازم خانگی می خواهد از و توسعه دهید پرداخت نکنید. “

حسین شهرستانی ، عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم class=

شهرستانی در ادامه می گوید که این راه خوبی برای تولیدکنندگان داخلی بود که با حمایت سیاست گذاران و اعتبار مردم قیمت ها را ثابت نگه دارند و سود خود را کاهش دهند. وی گفت: “این شرکت ها می توانند به جامعه ، مصرف کنندگان و سیاست گذاران این حس را بدهند که ما با هم هستیم و حمایت یک طرفه نیست.” وی در پایان افزود:

امیدوارم تولیدکنندگان منصف باشند و سهم خود را در این کمپین بپردازند و تمام هزینه ها را به مردم و مصرف کنندگان تحمل نکنند.

چرا لوازم خانگی ایرانی گران شد؟

اگرچه این امر پس از اعلام ممنوعیت واردات کالاهای خانگی کره ای اتفاق افتاد ، اما افزایش قیمت ها مستقیماً به مشکل مربوط نمی شود. این به این دلیل است که این طرح واردات مواد اولیه را محدود نمی کند. احسان فدایی ، متخصص در صنعت لوازم خانگی ، پیشتر در مورد هزینه بالای لوازم خانگی به دلیل افزایش هزینه های سربار ، افزایش قیمت مواد اولیه ، افزایش نرخ دستمزد و نوسانات ارزش دلار با زومیت صحبت کرده بود. افزایش عوارض گمرکی بر واردات و افزایش هزینه حمل و نقل کالا اشاره شد. “همیشه کالاها فروخته نمی شوند و کالاهای قبلی برای مدت طولانی در بازار باقی می مانند ، هزینه بر تولید کننده تحمیل می شود ، که ما آن را هزینه سربار می نامیم. این مبالغ شامل افزایش هزینه های جاری ، افزایش تورم در این مدت ، هزینه های گمرکی ، نگهداری کالا ، انبارداری و غیره است. »

شهرستانی: با حمایت سیاست گذاران و اعتماد مردم ، تولیدکنندگان داخلی باید قیمت ها را ثابت نگه دارند.

علاوه بر این ، برخی از قطعات به هیچ وجه نمی توانند در کشور تولید شوند. زیرا نمی تواند یک مزیت رقابتی برای کشور ما باشد یا فناوری آن هنوز بالغ نشده است. به همین دلیل ، تابلوهای الکترونیکی ، کمپرسورها ، کیت ها و پنل ها و حتی مقادیر زیادی یخچال هنوز به کشور وارد می شود. فدایی در این زمینه به زومیت توضیح داد:

مقامات بومی بر پیامدهای ممنوعیت واردات بر “ایجاد صنعت لوازم خانگی” و تحقق خودکفایی در تولید لوازم خانگی تأکید بیشتری دارند. اما به نظر نمی رسد که تولید واقعی در این صنعت هنوز در کشور ما اتفاق افتاده باشد. خودکفایی در این زمینه به دلیل عدم تکنولوژی و ساخت برخی از قطعات لوازم خانگی و عدم بهره وری مالی در تولید این قطعات شعار تسهیلات و اجاره دولت است و پول به دست آمده به جای ورود به چرخه تولید و سرمایه در گردش واردات.

وی با بیان اینکه علیرغم اعلامات متعدد در زمینه خودکفایی تولید لوازم خانگی ملی ، مردم انتظار کاهش قیمت را دارند ، گفت: در حال حاضر تقاضا برای تولید داخلی به شعاری تبدیل شده است که به جای تمرکز ، فضای مردمی را در کشور ایجاد کرده است. در افزایش مزیت رقابتی فدایی در این باره به زومیت توضیح داد:

مقالات مرتبط:

مردم باید به آنچه ما می خوانیم دست بزنند. در غیر این صورت ، آنها به هیچ چیز اعتقاد نخواهند داشت و متأسفانه با سوخت سرمایه اجتماعی ، ما به کمترین سطح اعتماد عمومی در حال حاضر رسیده ایم. وقتی شعار خودکفایی می دهند ، باید خروجی هم داشته باشند. منظورم این است که مردم وقتی می بینند باید به عقب نگاه کنند خودکفایی قیمت ها به دلیل شرایط بهتر و افزایش تولید کاهش یافته است. اما در سال گذشته برخی از محصولات قیمت خود را 10 برابر افزایش داده اند. چنین چیزی را نمی توان به عنوان خودکفایی پذیرفت.

فدایی همچنین به جذابیت خرید و فروش کالاهای قاچاق در بازار اشاره کرد و گفت: در ماه های اخیر فروشندگان نتوانسته اند آنطور که انتظار می رفت لوازم خانگی با مارک ایرانی بفروشند و آنها ناگزیر تمرکز بیشتری بر فروش کالاهای فروش نرفته داشته اند. هزینه های جاری آنها را جبران کنید. سود بیشتری نسبت به کالاهای شرکت دارد.

در شرایط کنونی قیمت بالا و ثبات در بازار لوازم خانگی و عدم تمایل به خرید ، باید دید آیا شرکت های ایرانی از تصمیم خود عقب نشینی می کنند یا خیر.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما