احمد توکلی: گرانی کمر مردم را شکسته و مقاومت مردم محدود است

[ad_1]

روزنامه شرق با احمد تواکولی، نماینده سابق پارلمان، در مورد موضوعات مختلف سیاسی و اقتصادی گفتگو کرد.

بخش هایی از آن را می خوانید.

اخیراً نامه ای به آقای رئیسی نوشته اید و به خطرات حذف ارز 4200 تومانی اشاره کرده اید. با وجود اینکه دولتی اصولگرا مثل شما روی کار آمده است، چرا چنین تذکری به این سرعت و در طول سال داده می شود.

آیا دولت اصولگرا اشتباه نمی کند؟ به خصوص در این شرایط پیچیده و سخت دولت است. من این کار را به خوبی برای همه دولت ها انجام داده ام. من این کار را با رقبا انجام داده ام، نه با دوستان؟ مهم پاسخگویی به هشدارها و انتقادات است. من آقای هستم به لطف رئیسی، روز بعد از ارسال نامه را خواند و بلافاصله برای بررسی به جامعه مالی دولت ارسال کرد. اسماعیلی رئیس دفتر ایشان بلافاصله دستور رئیس جمهور را برای من فرستاد. من هم از این برادر تشکر می کنم. از آقای اسماعیلی خواستم که بتواند در جلسه بررسی از پیشنهاد من دفاع کند. وعده لطف

اما چرا اشاره کردم. چون فکر میکنم خطرناکه این تصمیم تکرار تجربیات شکست خورده گذشته است. ارز کالایی نیست که بتوان از آن برای هر چیزی استفاده کرد. این یک ابزار مهم سیاستی بانک مرکزی برای حفظ ثبات مالی است. پول آنچنان دارایی است که اگر با بحران رشد سریع همراه با آشفتگی مواجه شود، ارزش پول ملی کاهش می یابد و کاهش ارزش پول هر کشوری مشکل بزرگی است که اگر دیر رسیدگی شود، همه جوانب ملی را از بین می برد. واحد پول. اقتصاد

آقای. یکی از مشکلات رئیسی ناهماهنگی در تیم مالی اش بود که چرا نتوانست به یک تیم واحد در بخش مالی دست یابد.

بله، دولت باید در برنامه ارزی خود خط راهبردی تعیین می کرد. این خط در 30 سال گذشته وجود نداشته و هنوز هم وجود ندارد. تورم کمر مردم را می شکند و شرایط را غیر قابل تحمل می کند. برای مقاومت مردم باید محدودیت هایی وجود داشته باشد.

آقای توکلی چرا اصولگرایان اولیه به حاشیه نرفتند یا فشار نیاوردند و بازی نکردند؟ چرا امثال شما و دیگر تندروهای قدیمی و رادیکال در تیم حکومت فعلی جایی ندارند؟ به نظر می رسد که اقتصاددانانی مثل شما که در مجریه تجربه دارند و در مجلس هستند جایی برای مشاوره یا تصمیم گیری دولتی ندارند.

انتخاب برخی مشاوران و انتصاب برخی از وزرا و مسئولان کار درستی نبود و در مورد وزرا چه درست و چه نادرست مجلس نیز دخیل است. آقای. در جلسه ای که با رئیسی قبل از اجرا داشتم، گفتم می توانید بحران مالی را حل کنید، اما باید مقدمات لازم را داشته باشید. ما اکنون در یک جنگ اقتصادی هستیم. اگر از شکست در میدان جنگ می ترسید، باید بهترین شاهزاده و ژنرال را با بهترین ارتش خود به آن جبهه بفرستید. برای پیروزی در جنگ اقتصادی، تیمی متشکل از اقتصاددانان و آزمودنی های همفکر و مجرب را دعوت می کنید.

جوانان را معاون وزیر کنید تا وقتی تجربه داشتند تا چهار سال آینده به مقام وزیر برسند. وزارتخانه باید افرادی را انتخاب کند که علاوه بر ویژگی های عمومی لازم، دارای سه ویژگی مرتبط با کارایی باشند:

1) داشتن دانش علمی نظری لازم مرتبط با حوزه مأموریت، 2) شناخت قابل قبولی از مسائل و واقعیت های حوزه و 3) با مشکلات و معضلات حوزه مربوطه دست و پنجه نرم کرده است. کسی که کشتی بازی نکرده است به ندرت می تواند موفق شود. از آنجایی که نقش الگو در حوزه اقتصاد بسیار مهم و تعیین کننده است، اتحادیه اقتصادی باید سیاست های تعدیل ساختاری را که تا به امروز به ما واگذار کرده است، کنار بگذارد و به تخصیص اداری 10 هزار تومانی خود ادامه دهد. فراتر از پنج سال

تولیدکنندگان و سرمایه گذاران برای در امان ماندن از تورم فعلی باید به وظایف خود آگاه باشند و جریان و خروج سرمایه نیز در این مدت تحت کنترل کامل باشد تا میل به تولید و سرمایه گذاری زنده شود. در نتیجه علاوه بر اثرات ضد تورمی، بیکاری پرخطر ناشی از نوسانات بازار ارز به تدریج کاهش می یابد و با تقویت تدریجی تولید داخلی، پول ملی تقویت می شود. طبیعی است که صادرکنندگان تمام درآمدهای ارزی خود را به صورت رسمی به دولت بفروشند. هر از چند گاهی با این ویژگی ها به آشنایانم پیشنهاد می کردم که مورد قبول واقع نشد.

می توانی نام ببری

نه، او پیشنهاد من را نپذیرفت، بنابراین من دیگر چیزی برای گفتن به او ندارم. اما قضیه بین آقای خاندوجی و صالح آبادی و جاهدی اوفا حل شد، گفتم خاندوجی درمان. البته الان که بار بر دوش این جوانان است همه باید به آنها کمک کنیم. من در نامه اخیر به سران ارتش، به ویژه صدور کارت های غذایی هوشمند و تجهیزات دیجیتال برای آموزش به عنوان اولین گام، در مورد راه حل بیشتر اشاره کرده ام. می دانم این حرف ها تمام نشده و البته قابل نقد است، همه باید کمک کنیم تا بهترین راه برای دولت باز شود. این برای همه ایرانیان و برای همه ایرانیان یا برای اسلام یا برای انقلابیون در داخل و خارج برای دنیا و آخرت خوب است.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما