آیا میمون ها 200 جوجه را در هند کشتند؟

[ad_1]

لاول، روستایی در ایالت ماهاراشترا، در هفته گذشته مورد بحث قرار گرفته است. بر اساس گزارش های مختلف، این روستا صحنه درگیری سگ ها و میمون ها بوده و برخی رسانه ها مدعی شدند که میمون ها بیش از 200 توله سگ را کشته اند.

اما وقتی نیتین سلطان خبرنگار بی بی سی از روستای مراتی بازدید کرد، مجبور شد با واقعیت دیگری روبرو شود.

روستای لاول بالغ بر 5000 نفر جمعیت و وسعت زیادی دارد. آب کافی مزارع نیشکر را بارور کرده است.

خبرنگاران بی بی سی با ورود به روستا از محوطه کنفرانس بازدید کردند تا از آخرین تحولات مطلع شوند.

اگرچه رسانه ها در هند و سایر کشورها تنها یک هفته است که این موضوع را پوشش می دهند، مردم محلی می گویند که تیراندازی پس از ورود دو میمون به روستا در ماه سپتامبر آغاز شد.

یکی از اعضای شورا می گوید: معمولاً میمون ها به روستا نمی آیند، اگر هم بیایند معمولاً با کسی کاری ندارند، اما این بار ورود میمون ها با اتفاقات عجیبی رخ داد.

میمون ها جوجه ها را برداشتند و به بالای درخت یا ساختمانی بلند بردند. برخی از این جوجه ها نیز به طور تصادفی به زمین افتادند و مردند. شایعه کشتن توله سگ ها توسط میمون ها از اینجا شروع شد.

اما شایعات به همین جا ختم نشد. اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه میمون در حال تعقیب مردی است که او نیز سقوط کرده و مجروح شده است. آن مرد Sitaram Naibal بود، مردی که برای پایین آوردن جوجه ها به پشت بام رفته بود و در حالی که از بازگشت میمون ها ترسیده بود، هر دو پاشنه پا را شکست.

خیلی ها گفتند که میمون ها هم دنبال بچه های خردسال بودند و به همین دلیل مردم خودشان را در خانه حبس کردند و شورا هم درگیر آن شد.

اعضای شورا از ترس روستاییان از جنگلبان خواستند که تماس بگیرد، اما «هیچ پاسخی دریافت نشد». راداکیشان سنوانی، رئیس کمیته حل اختلاف روستا، گفت: هر بار که این موضوع را گزارش می کردیم، جنگلبان تیمی را می فرستاد، اما آنها فقط رفتند و آن را دیدند.

در نهایت اهالی روستا با رسانه ها تماس گرفتند و این خبر باعث شد جنگلبانان در 28 آذر تیمی را برای صید میمون ها به روستا بفرستند.

مسئول جنگل‌های منطقه به بی‌بی‌سی گفت: از آنجایی که میمون‌ها جوجه‌ها را می‌گرفتند، ما یکی از جوجه‌ها را در قفس گذاشتیم و میمون‌ها را در قفس گرفتیم و سپس آنها را به جنگل برگرداندیم.

اما انتشار اخبار در رسانه ها پیامدهای دیگری نیز داشت. گزارش های اولیه تعداد تلفات را بین 10 تا 15 توله نشان می داد، اما بعداً این تعداد به بیش از 200 توله افزایش یافت.

با این حال، برخی از روستاییان تعداد واقعی را بین 50 تا 60 نفر اعلام کردند، در حالی که برخی دیگر گفتند که این تعداد بسیار زیاد است. افرادی بودند که می گفتند این عدد اغراق آمیز است و عدد واقعی بسیار کم است.

جنگلبان این ارقام را تایید نکرد و گفت: “شاید سه یا چهار جوجه مرده باشند.”

آیا میمون ها 200 جوجه را در هند کشتند؟میمون با یک توله سگ روی پشت بام خانه

میمون ها چند روزی در تراس خانه ما بودند و هشت تا ده جوجه را به تراس می بردند، هر شب سگ ها و میمون ها از پشت بام می آمدند و بچه ها می ترسیدند، معلوم بود که جوجه ها خیلی ناراحت هستند. که تصمیم گرفتیم به آنها شیر و نان بدهیم».

این جوجه ها زنده ماندند و هنوز هم در اطراف خانه بهاگات زندگی می کنند.

شایعاتی در مورد دلیل این امر وجود داشت. شایعه ای بود که در سرتاسر جهان پخش شد. سگ ها بچه میمون ها را کشته بودند و میمون ها به تلافی جوجه ها را کشته بودند.

راویندرا شینده، یکی از اعضای شورا می گوید: «برخی از روستاییان نیز گفتند که یک میمون به خاطر مرگ نوزادشان دیوانه شده است و اکنون توله ها را می دزدند و آنها را در جای خود نگه می دارند.

“میمون ها مانند شپش و کک، حشراتی که روی سگ ها زندگی می کنند. میمون ها جوجه ها را گرفتند تا آنها را بخورند. خانه هایی بود، رها شده بودند، یا از کمبود آب و غذا می مردند، یا از بلندی به پایین پرت می شدند».

دکتر کریشنا کومار از باغ وحش اورنگ آباد گفت: “شکی نیست که میمون ها هنگام عصبانیت می توانند به دیگران آسیب برسانند. آنها می توانند انتقام خشم خود را بگیرند. اما من فکر می کنم آنچه در مورد حوادث روستای لاول گفته می شود اغراق آمیز است.” نایکوادا گفت. کارکنان

منبع: بی بی سی

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما