آیا فروش بلیط هواپیما ارزان تر است؟

[ad_1]

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برای ما خط قرمز ایمنی پروازها و مسافران است و تا زمانی که این مشکل آسیب نبیند فروش مشکلی ندارد و رقابت بین شرکت های هواپیمایی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، در چند روز اخیر به ایرلاین های داخلی و آژانس های مسافرتی به صورت کتبی اعلام شده است که برای پروازهای داخلی حداقل 600 هزار تومان و نه کمتر از آن را رعایت کنند.

این پرونده واکنش های متعددی را برانگیخته است، از جمله اینکه چرا سازمان هواپیمایی کشوری وارد این پرونده نمی شود و آیا ارزان فروشی بلیت هواپیما جرم است؟

محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این سازمان به عنوان یک نهاد حاکمیتی هیچ مخالفتی با کاهش قیمت بلیت هواپیما و ارزان فروشی آن ندارد، مگر اینکه امنیت هواپیما و مسافران هوایی به خطر بیفتد.

وی افزود: هزینه ساعتی ثابت یک پرواز با جدول ماتریسی تعیین می شود و در هر پرواز با هر پرواز مشخص می شود که حداقل قیمت بلیت چقدر باید باشد. بنابراین کاهش قیمت ها به معنای ورشکستگی شرکت در آینده نزدیک خواهد بود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه گفت: نگرانی اصلی در این زمینه این است که افت قیمت یا ارزان فروشی غیرواقعی نیز حاکی از حذف یکی از اقلام هزینه ثابت مانند سوخت، مالیات، نکات ایمنی و غیره از سوی شرکت هواپیمایی است. و اگر قیمت بلیط هواپیما خیلی پایین باشد، شرکت هواپیمایی وارد می شود زیرا نشان می دهد که مسائل ایمنی خط قرمز ما به دلیل پرواز بدون سوخت یا مشکلاتی مانند پرداخت مالیات لغو شده است. و عوارض. نمی تواند انجام دهد

محمدی بخش گفت: اگر رقابت لحظه ای و در موارد خاص مانند چند صندلی از پرواز باقی مانده باشد، کاهش هزینه اگر به مسائل ایمنی و امنیتی لطمه ای وارد نکند مشکلی نخواهد داشت. پرواز و مسافران اما اگر بیشتر از این باشد، حتما وارد و با شرکت متخلف برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه کاهش بیشتر قیمت بلیت هواپیما یک موضوع صرفا تجاری و اقتصادی نیست، افزود: در شرایطی که حداقل هزینه پرواز برای مسیرهای داخلی مشخص است مثلا قیمت 150 هزار تومان نگران کننده است. پرواز. است. اگرچه حداقل هزینه پرواز برای مسیرهای داخلی یکسان نیست، اما بسته به هزینه های ثابتی که ممکن است برای هر پرواز در هر مسیر متفاوت باشد، این موضوع به دقت بررسی خواهد شد.

وی گفت: در چند روز اخیر شاهد بودیم که قیمت بلیط هواپیما در همان مسیر کمتر از قیمت بلیط اتوبوس بوده و این موضوعی است که ما را نگران کرده و باید وارد آن شویم. . رئیس سازمان هواپیمایی کشوری. در غیر این صورت کاهش یا افزایش قیمت بلیط هواپیما بستگی به تقاضا و عرضه دارد و این رقابت باید در این بازار و در شرکت های هواپیمایی باشد.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما