آخرین وضعیت امتحانات مدارس کشوری

[ad_1]

ایرنا: مجازی بودن امتحانات دانش آموزی در اکثر نقاط کشور نگرانی هایی را در مورد نحوه ارزیابی دانش آموزان فاقد مواد هوشمند آموزشی ایجاد کرده است، اما به گفته رئیس مرکز سنجش و نظارت بر کیفیت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش، مدارس باید آموزش دهند. . روشی که آنها انجام دادند.

تقریباً همه خانواده‌ها اخبار نحوه شرکت دانش‌آموزان در امتحان را در اوایل ژانویه هر سال دنبال می‌کنند تا بدانند چگونه امتحان می‌کنند، اما امسال به دلیل چالش‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، این روند اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

آخرین وضعیت امتحانات مدارس کشوری

پس از شیوع ویروس کرونا، دانش آموزان به دلیل جلوگیری از ازدحام انسانی و تعطیلی مدارس برای حفظ سلامت خود، آموزش و ارزیابی شدند تا از مناطق بومی خود به فضای مجازی منتقل شوند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش ششم دی ماه از برگزاری آزمون تکمیلی در گروه سنجش حضوری خبر داد.

حاجی میرزایی در این خصوص گفت: به دلیل خاص بودن هماهنگی با ستاد ملی کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی به برخی از هنرستان ها و مقاطع ابتدایی و متوسطه اجازه فعالیت داده شده است.

مجازی بودن امتحانات اکثر دانش آموزان کشور با تصمیم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور گام خوبی در جهت حفظ سلامت فرزندانشان است اما مشکل از آنجایی شروع شد که به گفته مسئولان آموزش و پرورش 30 درصد دانش آموزان عادی و 40 درصد دانش آموزان دارای معلولیت ضایعات وسایل هوشمند مانند تبلت و تلفن همراه گم شده بودند.

اما وزارت آموزش و پرورش از طریق اطلس یادگیری، دانش آموزان محروم را شناسایی کرده و محتوای لازم را برای آموزش و یادگیری فراهم می کند تا در نهایت با کمک های مردمی و بودجه دولتی همچنان بتوان دانش آموزان نیازمند ابزار را تامین کرد. دسترسی به هوش، اما نحوه ارزیابی دانش آموزان محروم نگران کننده است.

مسئولیت نحوه برگزاری امتحان بر عهده مدرسه است

خسرو ساکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اختیار تصمیم گیری در مورد نحوه برگزاری آزمون در اختیار مدرسه است. مدیر آزمون ها را به همان شیوه ای که به دانش آموزان آموزش می دهد طبق سیستم آموزشی اطلس یادگیری برگزار می کند.

به گزارش ایرنا، آموزش و پرورش برای جلوگیری از محرومیت دانش‌آموزان از آموزش وسایل هوشمند، راه‌هایی مانند تلویزیون مدارس، داشتن معلمان فردی و تحویل بسته‌های آموزشی به دانش‌آموزان را در نظر گرفته است. بر این اساس وی با استفاده از اطلس نظام آموزش و پرورش دانش آموزان محروم را شناسایی و اعلام کرد: مدیران مدارس باید از وضعیت تحصیلی همه دانش آموزان آگاهی داشته و نسبت به آموزش آنها اقدام مناسبی انجام دهند.

وی افزود: همچنین آزمون برای اولین بار داخلی است و شورای مدرسه می تواند از ابتدا تا پایان دی ماه برای دانش آموزان برنامه ریزی کند. در واقع تاریخ برگزاری آزمون در اختیار شورای مدرسه است.

ساکی خاطرنشان کرد: مدارس منطقه زرد با مجوز ستاد مدیریت کرونا استان می توانند خودآزمایی انجام دهند اما جزئیات موضوع در اختیار شورای مدرسه است.

وی افزود: در شرایط حضور احتمالی دانش آموز، سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموز طبق مقررات مربوطه برنامه درسی و با رعایت کامل رویه های بهداشتی انجام می شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مرحله اول سنجش پیشرفت تحصیلی و تحصیلی مدارس ابتدایی بر اساس ضوابط مصوب هفتصد و نود و سومین جلسه عادی مورخ 11 مرداد 1387 آموزش عالی. شورا و مراسم افتتاحیه امسال تکمیل می شود.

ساکی افزود: بر اساس قوانین شورای عالی آموزش و پرورش، سنجش پیشرفت آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی می تواند به صورت رسمی در طول سال تحصیلی بر اساس اهداف برنامه درسی هر پایه و برای اطمینان بیشتر، به صورت رسمی و کتبی. در پایان “هر بار ارائه خواهد شد.

وی همچنین گفت: بر اساس پیشنهاد معاونت آموزش ابتدایی، از دانش آموزان ابتدایی و متوسطه در یادگیری زبان فارسی مانند خواندن، نوشتن و ریاضی، آزمون عملکرد مدرسه در گروه های 5 تا 7 نفره و کامل برگزار می شود. اقدامات بهداشتی.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس آمارهای به دست آمده، یک میلیون و 526 هزار و 432 دانش آموز مقطع ابتدایی در سراسر کشور و یک میلیون و 454 هزار دانش آموز مقطع متوسطه و 385 هزار نفر هستند. از 1,980,817,017 دانش آموز ابتدایی و متوسطه.

وی گفت: امکان سازماندهی ارزیابی آموزش ابتدایی و متوسطه در منطقه زرد با توجه به شیوع بیماری عروق کرونر قلب و پس از دریافت مجوز کتبی از کمیته مدیریت و کنترل بیماری‌های عروق کرونر در استان‌ها وجود دارد.

ساکی همچنین هشدار داد: در صورت عدم حضور دانش آموزان روزانه دوره اول و دوم متوسطه، سنجش پیشرفت فنی دوره اول متوسطه اول، شاخه تئوری متوسطه، برنامه درسی عمومی، غیر. علمی. شایستگی ها و سوابق حرفه ای رشته ها و رشته های او به صورت فردی و با مسئولیت معلم و با راهنمایی مدیر مدرسه انجام می شود.

وی افزود: در این صورت نمرات امتحانات نهایی بر اساس آزمون های آنلاین در شاد یا سایر سامانه های مصوب شورای مدرسه است و نمرات سنجش با استفاده از اسناد و مدارک جمع آوری شده از فعالیت های آموزشی دانش آموز شکل می گیرد. در نیمه اول سال تعیین شده است.

رئیس مرکز سنجش و بازرسی کیفی وزارت آموزش و پرورش تاکید می کند: در صورتی که به تشخیص معلم و تایید مدیر مدرسه امکان سنجش نهایی وجود نداشته باشد، معلم می تواند از اولین سنجش استفاده کند. برای تعیین نمره نهایی دانش آموز

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در تشریح نحوه پذیرش دانش آموزان در دی ماه گفت: در هر منطقه ای از کشور که ستاد ملی کرونا اجازه می دهد، بهتر است آزمون به صورت مستقل برگزار شود.

وی افزود: همچنین در مناطقی که ستاد ملی کرونا با معاینه حضوری مخالفت می کند، این آزمون به صورت عملی برگزار می شود.

حاجی میرزایی گفت: نحوه برگزاری آزمون، اطلاعیه و اختیارات آن به شورای مدرسه واگذار شده است. روش های آزمون کمبود نیز شناسایی و در اختیار مناطق و مدارس قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دو نوع آزمون رشدی و نهایی وجود دارد که در آزمون های رشدی همه این تقسیم بندی ها در تعیین نمره دانش آموزان متفاوت است. توسعه بر اساس ارزیابی معلم از یادگیری دانش آموزان در طول سال تحصیلی تعیین می شود و ارزیابی نهایی آزمونی در پایان هر ترم به عنوان آزمون کتبی است.

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما