آخرین تحقیقات در مورد اثربخشی واکسن ها بر روی آمیکرون چه می گوید؟

[ad_1]

تولیدکنندگان واکسن Bionetek و Pfizer بر اساس آخرین مطالعه خود هشدار می دهند که دو دوز واکسن آنها ممکن است برای جلوگیری از omicron کافی نباشد. اما دوز یادآوری می تواند موثر باشد.

به گزارش ایرنا، در حالی که کارشناسان بهداشت در حال کنترل گونه دلتای ویروس کرونا بودند، سویه جدیدی از ویروس کرونا شناسایی شد که بسیار نگران کننده است. این گونه B.1.1.529 یا omicron نام دارد و با حدود 50 جهش ژنتیکی رکورد بیشترین جهش ژنتیکی را دارد.

محققان می گویند حدود 30 جهش ژنتیکی این ویروس در پروتئین اسپایک آن رخ داده است که اصلی ترین وسیله ای است که ویروس از طریق آن وارد سلول ها می شود. اندازه گیری اثربخشی واکسن های مختلف بر روی این گونه در حال حاضر یک موضوع اصلی برای جامعه بهداشتی است. تولیدکنندگان واکسن Bionetek و Pfizer بر اساس آخرین مطالعه خود هشدار می دهند که دو دوز واکسن آنها ممکن است برای جلوگیری از omicron کافی نباشد. اما دوز یادآوری می تواند موثر باشد.

این اطلاعات بر اساس آخرین داده‌های مستقل از آزمایشگاه‌های سراسر جهان است که نشان می‌دهد گونه‌های جدید در خروج از ایمنی آموزش‌دیده با واکسن ماهرتر هستند.

بر اساس این مطالعات و مطالعات سرم خون افراد واکسینه شده، دوز تقویت کننده تقریباً همان مقدار آنتی بادی علیه omikron تولید می کند که با تزریق دوز دوم علیه گونه اول تولید می شود.

آنجلا راسموسن، یک ویروس شناس کانادایی واکسن و عفونی، گفت: “ما باید در مورد گونه جدید بسیار مراقب باشیم، اما آنچه که داریم بسیار دلگرم کننده است و یک دوز یادآوری مطمئناً در کاهش سرعت پیشرفت omikron مفید خواهد بود.” انجمن های بیماری در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه.

در حال حاضر، انگلستان تزریق را حداقل سه ماه پس از دوز دوم آغاز کرده است، اما در جاهای دیگر فاصله بین دوز دوم و سوم بیشتر است.

سازندگان واکسن بیونوتک اعلام کرده اند که نسخه ویژه ای از Omicron در حال توسعه است، تا ماه مارس در دسترس خواهد بود و در حال حاضر در انتظار تایید نهایی است. اطلاعات جامعی در مورد اثرات سایر واکسن ها بر روی Omicron وجود ندارد.

منشا دقیق Omicron در حال حاضر ناشناخته است. اما محققان آفریقای جنوبی برای اولین بار این گونه را در 25 نوامبر سال جاری شناسایی کردند. مواردی نیز در هنگ کنگ و بوستون در همان تاریخ شناسایی شد. روز بعد، بلژیک هویت این گونه را در قلمرو خود اعلام کرد.

در مقایسه با omicron، گونه های دلتا تنها 13 جهش ژنتیکی در پروتئین های سنبله داشتند. به گفته محققان، omicron ها دارای مجموعه غیرمعمولی از جهش های ژنتیکی هستند که برخی از آنها قبلاً در گونه های دلتا و بتا شناسایی شده اند و بر توانایی ویروس در گسترش و محافظت از سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارند، اما بسیاری از این جهش های ژنتیکی ناشناخته هستند.

اطلاعات موجود در مورد این گونه جدید نشان می دهد که علائم آن مشابه علائم سایر انواع ویروس کرونا از جمله تب، سرفه مداوم و از دست دادن چشایی یا بویایی است.

محققان در حال حاضر در حال مطالعه ساختار ژنتیکی و رفتار این گونه جدید و تلاش برای ارزیابی شدت علائم ناشی از این گونه هستند.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما