omdebegirbanner

عوارض داروی فلوکستین

افزایش عوارض جانبی: مصرف فلوکستین – صفحه را بخوان https://classori.ir/%D9%81%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86 با داروهای خاص خطر عوارض جانبی را افزایش می دهد. همچنین ممکن است همه عوارض و خطرات دارو ذکر نشده باشد و نیاز به مشورت با پزشک درباره همه مشکلات و عوارض جانبی دارو می باشد. از مصرف فرآوردههای الکل دار بدون مشورت پزشک خودداری کنید. در زمان مصرف کپسول فلوکستین از چه چیزی باید اجتناب کرد؟ از عوارض جانبی این دارو می توان به خواب آلودگی، سرگیجه و بی قراری اشاره کرد. در صورت دستور پزشک مبنی بر قطع مصرف این دارو به منظور کاهش علایمی نظیر آشفتگی، اشکالات تنفسی، درد قفسه سینه، اغتشاش شعور، اسهال، گیجی یا منگی، تندی ضربان قلب، سردرد، افزایش تعریق، درد عضلانی، تهوع، بیقراری، آبریزش بینی، اشکال در به خواب رفتن، لرزش یا تکان خوردن، خستگی یا ضعف غیر عادی، تغییرات بینایی و استفراغ، مصرف دارو باید به تدریج کاهش یابد. تهوع، استفراغ، کاهش وزن، خمیازه، از دست دادن اشتها، بی قراری و کلافگی، عصبی بودن، اضطراب، بی خوابی، خواب آلودگی، لرزش دست یا بدن، بی قراری، سردرد، سرگیجه، تپش قلب، افزایش ضربان قلب، درد شکم، مشکلات گوارشی یا سوءهاضمه، اسهال، یبوست، تعریق بیش از حد، ضعف و بی حالی، اختلال عملکرد جنسی از جمله دیرانزالی، اختلال عملکردی نعوظ، کاهش میل جنسی و خشکی دهان.

ساعات مصرف قرص فلوکستین

بهتر است قرص یا داروی فلوکستین را صبحها مصرف کنید، چراکه اگر دچار اختلال خواب هستید و یا به اندازه کافی نمیخوابید، بهتر است این دارو در صبح مصرف شود. این دارو برای درمان بیش فعالی و نقص توجه همراه با اختلال طیف اتیسم مورد مطالعه قرار گرفته است و به نظر می رسد که به طور بالقوه گزینه درمانی مناسبی برای برخی افراد است.این دارو در کنار بهبود علائم بیش فعالی و نقص توجه عوارض کاهش فشار خون را نشان داده است که دور از انتظار نیز نیست.در یکی از این مطالعات 97 کودک 6 تا 17 ساله مورد بررسی قرار گرفتند که نتایج آماری درمان بیش فعالی و نقص توجه کاملا کم بود و تفاوت معنی داری با گروه کنترل که دارو نما دریافت کرده بودند نشان نمی داد .اما میزان پاسخ در ازمایشی دیگر بهتر بود. عوارض جانبی گوارشی در افراد دریافت کننده داروی فلووکسامین شایع تر از سایر داروی های مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین SSRI ها هستند.

فلوکستین چیست

از عوارض دیگر این دارو می توان به حالت تهوع،خستگی،کاهش اشتها و تاخیر در شروع خواب اشاره نمود(هافترکامپ و همکاران 2012 )در یک مطالعه دیگر که به مدت 28 هفته به طول انجامید و در آن 88 نفر شرکت کننده مشارکت داشتند علائم بیش فعالی و نقص توجه در گروه درمان مشاهده گردیده و عوارض جانبی ذکر شده نیز کاهش نشان داد(هافتر کامپ و همکاران 2013). برای دریافت اگاهی بیشتر در زمینه اختلال اتیسم مطالعه مقاله روش درمانی جاسپر برای بهبود توجه مشترک و و گفتار کودک دارای اتیسم را به شما پیشنهاد می کنیم. کپسول خوراکی فلوکستین باعث خواب آلودگی نمی شود ، اما می تواند عوارض جانبی دیگری ایجاد کند. به این دلیل که فلوکستین و این داروها می توانند عوارض جانبی مشابهی ایجاد کنند. یک کلاس داروها گروهی از داروها هستند که به روشی مشابه عمل می کنند. در این مطالعه مشاهده گردید که گروهی که در زبان اموزی خود هالوپریدول نیز دریافت کرده بودند پیشرفت بیشتری از خود نشان دادند.

کپسول فلوکستین ۲۰

صرع یکی از بیماری های همراه با اختلال طیف اتیسم است و اغلب این سوال مطرح می گردد که آیا داروی ضد صرع می تواند در درمان علائم رفتاری مرتبط با اختلال طیف اتیسم نقش داشته باشد.هفت مطالعه درمورد داروهای ضد صرع (چهار مطالعه در مورد والپروات یک مورد لاموتریژین، یک مورد لویتیراستام و دیگری توپیرامات )با هدف بهبود تحریک پذیری و پرخاشگری در افراد اتیستیک مورد بررسی قرار گرفت که هیچگونه تفاوتی میان دارو ها و گروه های دارونما مشاهده نگردید(هیروتا و همکاران ،2014).در مطالعات جداگانه که دارو ها به صورت ترکیبی مورد استفاده قررا گرفته بودند لاموتریژین و لویتیراستام در یک گروه و توپیرامات و ریسپریدون در گروهی دیگر در مقابل دارو نما، گروه ترکیبی توپیرامات بهبودی قابل توجهی در خود تحریکی رفتار کلیشه ای و بیش فعالی و ناسازگاری در مقایسه با گروه کنترل نشان دادند. یک مهار کننده باز جذب مجدد سروتونین و نور اپی نفرین است که برای درمان اختلال اضطراب و افسردگی و اختلال اضطراب اجتماعی و اختلال پانیک مورد استفاده است.در مطالعات موردی که بر روی افراد اتیستیک با ویژگی های رفتاری شدید از جمله پرخاشگری ،خود ازاری، و بیش فعالی بود و تحت درمان با ونلافاکسین قرار گرفته بودند پیگیری ها بعد از شش ماه نشان داد که این دارو با دوز کم میتواند موجب بهبودی در زمینه رفتار های خود ازاری و علائم بیش فعالی و نقص توجه در این کودکان گردد.

قرص فلوکستین ۲۰ برای چیست

داروی فلووکسامین یک داروی مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین قوی با تمایل حدود ۱۰۰ برابری به انتقال دهنده سروتونین در مقایسه با ماده انتقال دهنده نوراپی نفرین است. برخلاف داروی فووکستین، متابولیت های داروی فلووکسامین غیرفعال و بدون تاثیر قابل توجه روی جذب سروتونین یا نوراپی نفرین هستند. کینگ و همکاران در یک مطالعه 149 نفری بر روی افراد مبتلا به اختلال طیف اتیسم(اوتیسم) مشاهده نمودند که این دارو اختلاف معنی داری با دارو نما نشان نداده است.و عوارضی مانند افزایش سطح انرژی،بیش فعالی ،اسهال ،بی خوابی و خشکی پوست و خارش پوست نیز گزارش گردیده است.برای دریافت اگاهی بیشتر در زمینه درمان اختلال اتیسم مطالعه مقاله چراکودکان دارای اتیسم متفاوت بازی می کنند؟ اما داروهای SSRI و SNRI جزو پرتجویزترین داروهای ضد افسردگی هستند و تقریبا اکثر افراد با اسم این دسته از داروهای ضد افسردگی آشنا هستند. کلردیازپوکساید به عنوان یک داروی ضد افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد. ولی ممکن است طبق تشخیص پزشک یک روز در میان و یا روزهای خاصی در هر ماه نیز استفاده شود. این بدان معناست که ممکن است لازم باشد آن را با داروهای دیگر مصرف کنید. توصیه هایی که در زمان مصرف فلوکستین باید در نظر داشت: ۱- مصرف این داروو تجویز دوز باید با تجویز پزشک صورت پذیرد.

از این رو، طی چند هفته نخست درمان با فلوکستین باید بر سطوح قند خون خود نظارت بیشتری داشته باشید و در صورت نیاز درمان دیابت خود را تنظیم کنید. اگر فرد دلیل ایجاد این نشانهها را نمیداند باید با مراجعه به پزشک به ارزیابی دقیقی از شرایط بیماری خود برسد. وی اظهارکرد: مصرف بدون آب برخی قرص ها موجب ایجاد مشکلات زیادی در فرد بیمار می شود بنابراین بهترین نوشیدنی برای خوردن قرص ها، آب معمولی است … به عنوان بخشی از درمان، همراهی اطرافیان و درک مشکلات فرد مبتلا از جانب افراد خانواده از اهمیت زیادی برخوردار است. در سال ۲۰۰۷، سازمان جهانی دارو همه داروهای ضد افسردگی را ملزم به دارا بودن هشدار نمود که محتوای آن می گوید که مصرف داروهای ضدافسردگی ، احتمال خودکشی را در افراد زیر ۲۵ سال افزایش می دهند. به این ترتیب سطح چربی های مضر در خون افزایش می یابد.

این می تواند مضر باشد و یا از عملکرد خوب دارو جلوگیری کند. پرخوری عصبی. این وضعیت یک اختلال خوردن است که با پرخوری و به دنبال آن رفتارهای شدید برای جلوگیری از افزایش وزن (پاکسازی ، روزه داری یا ورزش بیش از حد) مشخص می شود. رفتار های تکراری و کلیشه ای:فلوکستین نشان داد که رفتارهای تکراری و وسواس فکری را در بزرگسالان اتیستیک بهبود می بخشد سیتالو پرام و بومتانید نیز می تواند در بهبودی رفتار های تکرای نتایج مثبتی به همراه داشته باشد اما میتوانند عوارض جانبی خود را نیز به همراه داشته باشند بخصوص در بومتانید که باعث دیورز(کم آبی) شدید می گردد. به دلیل عوارض جانبی خطرناک این دارو بایستی این دارو تحت نظارت دقیق پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. فلوکستین علاوه بر موارد فوق، گاهی برای درمان اعتیاد به الکل ، اختلال نقص توجه ، اختلال شخصیت مرزی ، اختلال خواب، اختلالات روانپزشکی دیگر، اختلال استرس پس از سانحه ، سندرم تورت ، چاقی، مشکلات جنسی ، و فوبیا (ترس) استفاده می شود. در همین زمینه میتوان به استرس مهم حاصل از عدم حمایت افراد خانواده و سایر افراد نزدیک اشاره کرد.

قرص فلوکستین 20

مطالعات مربوط به تحریک پذیری و والپروئیک اسید با هدف تحریک پذیری در افراد مبتلا به اختلال طیف اتیسم نتایج متفاوتی نشان داده است. اگرچه که ریسپریدون،اتوماکستین و هالوپریدون ممکن است برای برخی از این علائم موثر باشد.در یک کارآزمایی 8 هفته ای کنترل شده با دارو نما 101 نفر کودک مبتلا به اختلال طیف اتیسم 5 تا17 ساله که ریسپریدون را با هدف کاهش تحریک پذیری دریافت نموده بودند بهبودی چشمگیری در درمان رفتار تکراری و کلیشه ای از خود نشان دادند. والپروئیک اسید در یک ازمایش کنترل شده با دارو نما در 30 فرد اتیستیک 6 تا 20 ساله تمایزی مشاهده نگردید. در این ازمایش که 128 نفر کودک 5 تا 14 ساله اتیستیک به همراه بیش فعالی و نقص توجه شرکت داشتند.میزان بهبودی علائم بیش فعالی در اثر اتوماکستین 46 درصد در مقابل 16 درصد دارونما بود. بیحالی و افزایش وزن عوارض جانبی مشاهده شده در این ازمایش اعلام گردید .همچنین علائم اکستراپیرامیدال نیز به عنوان یکی دیگر از عوارض هالوپریدول مشاهده گردید.در مطالعات طولانی مدت نیز دیسکنزیا در کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم مشاهده شده است(کمپبل و همکاران 1979،اندرسون و همکاران،1989 و اندرسون و همکاران،1984و کمپبل و همکاران 1978و هوشینو و همکاران ،1979وکمپبل و همکاران 1997) .

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما