omdebegirbanner

طرز تهیه مربای کیوی

[ad_1]

فراد مربا یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که از دیرباز یک روش عالی برای نگهداری میوه بوده است. مربا در سفره صبحانه که معمولا با کره یا خامه سرو می شود جایگاه ویژه ای دارد. انواع مربا از ترکیب شکر با میوه های مختلف تهیه می شود.

به گزارش فرارو، مربای کیوی یکی از انواع مربا است که علاوه بر ظاهر زیبا، طعم بسیار مطبوعی دارد؛ از این مربا می توانید برای تزیین کیک میوه و تارت نیز استفاده کنید. در ادامه این مطلب، کاربران گرامی با نکات و ترفندهای مهم مربوط به پخت مربا، طرز تهیه مربای کیوی خانگی را به روشی ساده به شما معرفی می کنیم.

مواد لازم برای تهیه مربای کیوی

کیوی: 500 گرم
شکر: 500 گرم
آب: 250 گرم
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
آب لیمو: 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه مربای کیوی مرحله به مرحله

1- ابتدا کیوی را بشویید و پوست بگیرید. سپس تکه های کیوی مورد نظر را درست کنید. (می توانید کیوی را حلقه حلقه کنید یا کیوی را ریز خرد کرده یا رنده کنید.)

۲- در ظرفی آب و شکر را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و صبر کنید تا بجوشد. وقتی آب و شکر شروع به جوشیدن کردند، حرارت اجاق را کم کنید تا مخلوط آب و شکر کمی غلیظ شود.

3- بعد از حدود 15 دقیقه جوشیدن آب و شکر، کیوی خرد شده را اضافه کنید. حرارت را کم کنید و با کفگیر بپوشانید. اجازه دهید کیوی ها به مدت 40 تا 45 دقیقه با حرارت ملایم بپزند و شربت غلیظ شود.

۴- در مرحله آخر وانیل و آبلیمو را به مربا اضافه کنید و بعد از چند ثانیه اجاق گاز را خاموش کنید. قابلمه را از فر خارج کنید تا مربا خنک شود. سپس اجازه دهید مربا خوری تا روز بعد در آشپزخانه بماند. سپس مربا را در یک شیشه تمیز و خشک بریزید و در یخچال قرار دهید. نوش جان

نکات مهم برای تهیه مربای کیوی

مربای کیوی

1- برای تهیه مربای کیوی باید کیوی به اندازه کافی رسیده را انتخاب کنید. کیوی مربا نباید خیلی سفت یا خیلی رسیده و له شده باشد.

۲- هنگام پخت مربا حتماً کف قابلمه را بگیرید. این به این دلیل است که کف مربا را تیره می کند.

3- برای اینکه متوجه شوید مربا به غلظت کافی رسیده است، مقداری شربت مربا را در نعلبکی یا فنجان بریزید و کنار بگذارید تا کاملا خنک شود. وقتی شربت سرد شد، نعلبکی را هم بزنید. اگر شربت سفت شد و به آرامی تکان خورد. یعنی مربا به قوام لازم رسیده است و اگر شربت شل شد و ریخت; یعنی مربا باید همچنان روی شعله فر بماند تا قوام بیاید.

4- در مرحله آخر پخت حتما آبلیمو یا آبلیمو را به مربا اضافه کنید و سعی کنید بعد از افزودن آبلیمو مربا را روی شعله اجاق گاز قرار ندهید.

5. شیشه هایی که برای مربا انتخاب می کنید باید خشک و با در فلزی تمیز باشند تا مربا به مرور کپک نزند.

6- برای جلوگیری از خشک شدن مربا و قارچی شدن آن، بهتر است آب آن را در قابلمه مربا که کاملا سطح کیوی را می پوشاند بریزید.

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما