omdebegirbanner

رئیس: در مقابل یکدیگر مصمم باشید، به توافق خوبی برسید

[ad_1]

در رفتن رئیس جمهور گفت: دشمن دشمنی است که تحریم ها را مهار می کند و بیشتر انجام می دهد. استراتژی ما شکستن تحریم هاست. تحریم ها باید خنثی شود و برای رفع تحریم ها اقدام جدی صورت گیرد. برخی می گویند مذاکره نمی کنند، برنامه ندارند و جدی نیستند، اما اگر طرف مقابل تصمیم به رفع تحریم ها بگیرد، توافق خوبی حاصل می شود.

ابراهیم رئیسی در میزگرد منتخبان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با محوریت کشورهای همسایه رمز موفقیت مصلحین اجتماعی را صبر و استقامت اجتماعی عنوان کرد.نتیجه هیچ کاری برای ایجاد آن انجام نمی دهید. باید با ورود به کشور در عرصه های مختلف شاهد تحول گام دوم در کشور باشیم و باید قدردان کسانی باشیم که این کارها را انجام داده اند اما عقب ماندگی هایی وجود دارد که نمی توان انجام داد.

رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: صفرا به نمایندگی از انقلاب اسلامی و مصالح کشور در خارج از کشور، در برابر ناملایمات خسته نباشید و کار را جدی بگیرد. باید ظرفیت کافی در افراد برای انجام ماموریت وجود داشته باشد. ظرفیت شهید سلیمانی مثال زدنی بود و اگر ظرفیت کافی نداشت با وجود سختی ها و ناراحتی های درون و بیرون نمی توانست موفق شود. کلید موفقیت و ظرفیت بود.

وی با بیان اینکه شناخت ظرفیت کشور و کشوری که برای سفر ماموریت دارد، مهم است، گفت: باید ظرفیت ایران در سایر کشورها نیز شناخته شود. ما باید در این زمینه سخت کار کنیم. مصر سیاست همسایگی را دنبال می کند و این سیاست تاکتیکی نیست.

رئیس جمهور یادآور شد: تحریم کشور زیربنای اقتصاد است. استراتژیست دشمنی است که تحریم ها را دور نگه می دارد و بیشتر انجام می دهد. استراتژی ما شکستن تحریم هاست. تحریم ها باید خنثی شود و برای رفع تحریم ها اقدام جدی صورت گیرد. تحقق وضع امور دو گونه است. برخی می گویند مذاکره نمی کنند، برنامه ندارند و جدی نیستند، اما اگر طرف مقابل تصمیم به رفع تحریم ها بگیرد، توافق خوبی حاصل می شود. در صنایع هسته ای، نظامی و هوافضا تحریم های بیشتری داشتیم اما موفق بودیم اما در صنعت خودرو مشکل داریم. معلوم است که همتی در آن بخشها بوده ولی در سایر بخشها نبوده است.

رئیس جمهور با اشاره به نقش مهم وزارت امور خارجه در توسعه کشور، تصریح کرد: البته نباید از اعمال پدرانمان غافل شویم، بلکه باید قدر آنها را بدانیم. کرونا در واقع یک کشور بود، اما وزارت امور خارجه سهم قابل توجهی در مدیریت آن داشت. تاکنون دو درصد واکسن دریافت کرده ایم و در جهت تزریق نوبت سوم در حال حرکت هستیم.

وی ادامه داد: وزارت امور خارجه در موفقیت کشور در مسائل اقتصادی مهم است. مهم ترین قسمت ایرانی ها هستند که خارج از کشور هستند و سفر باید بین آنها باشد. اگر سفره را زیارت نکنند، صفرا هم از آنها دیدن خواهد کرد. ما در قبال آنها وظیفه داریم و آنها نیز مانند ایرانی ها در کشور حضور قانونی دارند و قطعاً تمایل به سرمایه گذاری در کشور دارند. در زمینه گردشگری، علاقه مندان زیادی برای دیدن ایران وجود دارد. اگر بتوانیم اقتصاد را در حال حرکت، دیجیتال و رودخانه نگه داریم، می توانیم با بیکاری مبارزه کنیم. وزارت امور خارجه نیز در این زمینه مهم است.

رئیس جمهور با اشاره به حضور و ارتباط تلفنی خود با وزارت خارجه از ابتدای قرن هفدهم گفت: همه آنها بدون استثنا تمایل به حفظ روابط تجاری و اقتصادی با ایران دارند. لازم به ذکر است که تعاملات خارجی یکی از مولفه های قدرت کشور بود و وزارت امور خارجه در این امر نقش اساسی داشت. در واقع باید با آژیر توانمندی های کشور را شناسایی کنند و البته مسافران نیز ظرفیت های کشورهای دیگر را شناسایی کنند.

مسافران می توانند سوار ماشین های مدل شوند، اما می توانند با مبلغان خود ارتباط برقرار کنند. احساس می کنیم از نظر احساسی «بنزین تمام شده است». در این شرایط باید از سفر استفاده کرد. در این زمینه باید یک حرکت فعال و جدی جدی گرفته شود و در رابطه با همسایگان کار جدی صورت گیرد. ما باید به فرصت های همسایگان خود به خوبی نگاه کنیم. مرزها تهدیدی برای ما نیست بلکه یک فرصت است.

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما