omdebegirbanner

اپل مک بوک پرو 14 و 16 اینچی 2021 را چگونه توصیف می کند؟ – زومیت

[ad_1]

شب گذشته ، 17 اکتبر ، اپل پل در رویداد Unleashed از نسل جدید مک بوک پرو در اندازه های 14 و 16 اینچ رونمایی کرد. نوت بوک هایی که می توان گفت در همه زمینه ها پیشرفت کرده اند و با قدرت سخت افزاری بی نظیر خود می توانند رقبای خوبی برای سایر نوت بوک های تجاری باشند. پس از گذشت نزدیک به پنجاه سال، اپل طراحی این دو مدل را تغییر داده و آن ها را با بدنه های جدیدی تزیین کرده است. رایانه های شخصی در حال حاضر مجهز به اولین نسل تراشه های سیلیکونی تجاری اپل هستند که برای پردازش های سنگین طراحی شده اند و 17 تا 21 ساعت زمان شارژ را ارائه می دهند.

قوی ترین مک بوک پرو تاریخ اینجاست! شرکت تراشه فوق سریع M1 Pro یا M1 Max عملکرد برتر و عمر باتری فوق العاده ای را ارائه می دهد. به آن صفحه نمایش مایع و نوت بوک Mac شگفت انگیز Retina XDR و بهترین دوربین و کیفیت صدا را در تمام پورت های مورد نیاز خود اضافه کنید. اولین نوت بوک در نوع خود، این مک بوک پرو یک هیولا است.

خیلی سریع

تراشه های M1 Max و M1 Pro

قطعاً مهمترین پیشرفت در مک بوک پرو جدید نسبت به نسل قبلی استفاده از تراشه های بسیار قدرتمند اما بهینه شده Amu Pro و Amu Max است. هر دو تراشه دارای ده هسته پردازشی هستند ، از جمله دو هسته کم مصرف برای کارهای روزانه و پردازش و هشت هسته قدرتمند و با کارایی بالا برای پردازش های سنگین. اولین تفاوت بین تراشه های جدید تعداد هسته های گرافیکی است. تراشه M1 Pro یک پیکربندی از شانزده هسته گرافیکی را ارائه می دهد که در واقع دو برابر پیکربندی تراشه M1 است. البته لازم به ذکر است که خود تراشه در پیکربندی چهارده هسته گرافیکی در دسترس خواهد بود.

در نهایت، تراشه M1 Max با پیکربندی های دو هسته ای و 32 هسته ای روی کاغذ، عملکرد فوق العاده GPU را نوید می دهد. اپل پل می گوید تراشه M1 Pro با جهش مضاعف نسبت به M1 ، حدود 33.7 میلیارد ترانزیستور دارد و تراشه M1 Max بیش از 57 میلیارد ترانزیستور دارد. اپل ادعا می کند CPU جدیدترین پیکربندی MacBook Pro 2019 3.7 برابر سریعتر از MacBook Pro 16 اینچی است. 13 برابر عملکرد بهتری را در بخش گرافیک تجربه می کند. علاوه بر این ، یادگیری ماشین تمام پیکربندی های جدید تراشه در مقایسه با مدل اینتل 11 برابر افزایش یافته است. در مورد تراشه های جدید می گوید:

تراشه های M1 Pro و M1 Max معماری شگفت انگیز M1 را به سطوح جدیدی می رسانند و هر دو هسته پردازشی و گرافیکی حافظه یکپارچه بیشتری نسبت به M1 دارند. این تراشه ها با موتور عصبی قوی برای یادگیری ماشین در سطح بالا و موتور رسانه ای بهبود یافته با پشتیبانی از ProRes ، به متخصصان اجازه می دهند کارهایی را انجام دهند که قبلاً نمی توانستند انجام دهند.

مک بوک پرو جدید اولین دستگاهی است که در نوت بوک تجاری SOC (سیستم روی تراشه) گنجانده شده است. سایر سیستم های تجاری از CPU های تشنه قدرت ، کارت های گرافیک جداگانه و چند تراشه استفاده می کنند که هر کدام به طور مستقل کار می کنند.

تراشه های جدید ما کنترل‌کننده‌های پورت ورودی و خروجی CPU، GPU و موتورهای عصبی را در یک SoC با حافظه یکپارچه ترکیب می‌کنند. در نتیجه، Oman Pro و Oman Max نه تنها گردش کار فشرده ای را که قبلاً در نوت بوک ها غیرممکن بود، می شکنند. همچنین عمر باتری فوق العاده ای را به ارمغان می آورد.

سایر نوت بوک های تجاری باید داده ها را در یک رابط کاربری کند و عقب کپی کنند. در این فرآیند MacBook Pro جدید نخواهد بود. CPU و GPU دارای یک مجموعه واحد از حافظه یکپارچه است. این بدان معناست که هر قسمت از تراشه بدون کپی به داده و حافظه متصل می شود. بنابراین ، هر کاری که انجام می دهید سریعتر و کارآمدتر است. CPUهای M1 Pro و M1 Max هر کدام از هشت هسته با کارایی بالا و دو هسته با کارایی بالا برای پردازش سریع با قدرت یک یازدهم استفاده می کنند.

عملکرد باورنکردنی ، بهره وری بی نظیر

M1 Pro و M1 Max سریع ترسناک هستند

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردید ، مدلهای جدید مک بوک پرو دارای تراشه هایی هستند که اپل آنها را قوی ترین تراشه های موجود در همه نوت بوک ها به ازای هر وات بر وات توصیف کرده است. تراشه های جدید همچنین می توانند عملکرد بسیار بهینه ای را به دلیل آرم بسیار سفارشی و معماری SOC ارائه دهند. تراشه Amwan Max دارای CPU مشابه Amwan Pro است. اما این تراشه می تواند یک پردازنده گرافیکی 32 هسته ای را در خود جای دهد که بزرگترین تراشه در تاریخ اپل است.

اپل ادعاهای بزرگی درباره این تراشه گرافیکی یکپارچه دارد و گزارشات جدید نشان می دهد که پیکربندی نهایی تراشه Max Oman Max می تواند بیش از ده ترافلاپس داشته باشد. بخشی از توضیحات اپل در مورد تراشه های جدید می گوید:

تراشه های جدیدتر با عملکرد بالاتر 1.7 برابر سریعتر از جدیدترین تراشه های هشت هسته ای لپ تاپ ها و با 70 درصد مصرف برق کمتر ، آنها در بالاترین سطح عملکرد تراشه های رایانه ای قرار دارند. عمروان پروفسور از نظر حداکثر عملکرد گرافیکی ، 70 درصد انرژی کمتری نسبت به سایر لپ تاپ های مجهز به تراشه های گرافیکی مختلف مصرف می کند.

Amwan Max عملکرد بهتر و 40٪ قدرت کمتری نسبت به یک لپ تاپ جمع و جور قدرتمند ارائه می دهد. در مقایسه با لپ تاپ های بزرگ مجهز به قوی ترین تراشه های گرافیکی مستقل ، عملکرد مشابهی با قدرت کمتر 100 وات ارائه می دهد.

اموان پرو عملکرد فوق العاده معماری M1 را برای کاربران حرفه ای به سطح کاملاً جدیدی می رساند. حتی بلند پروازانه ترین پروژه ها به راحتی با ده هسته CPU ، 16 هسته GPU ، موتورهای عصبی 16 هسته ای و موتورهای رمزگذاری و رمزگشایی اختصاصی برای پشتیبانی از کدک های H.264 ، HEVC و ProRes به راحتی مدیریت می شوند.

Amwan Max قوی ترین تراشه برای یک نوت بوک حرفه ای با حداکثر 32 هسته گرافیکی است. گرافیک را دو برابر سریعتر از تراشه پردازش می کند و دو برابر پهنای باند حافظه را ارائه می دهد. این تراشه رمزگذاری ویدیو دارای یک موتور رسانه اختصاصی برای رمزگشایی و بهبود عملکرد با سرعت دو برابر و دو شتاب دهنده فرآیند برای اطمینان از پردازش چند جریانی سنگین است.

مک بوک پرو جدید در مدلهای 14 و 16 اینچی موجود است. هر کدام را می توان با این تراشه ها پیکربندی کرد و سطح بی سابقه ای از عملکرد حرفه ای را تجربه کرد. بنابراین می‌توانید میلیون‌ها چند ضلعی را در نرم‌افزار Cinema 4D مدیریت کنید و هفت جریان ویدیوی ProRes 8K را در Final Cut Pro ویرایش کنید، یا سطوح رنگ HDR را در ویدیوهای 4K 4R با فرمت ProRes ویرایش کنید.

تمام روز شارژ می شود

مک بوک پرو 2021 در حال شارژ شدن است

نوت بوک های جدید اپل به لطف پردازنده های بسیار کارآمد M1 Pro و M1 Max ، شارژ بی نظیری را ارائه می دهند. اپل مدعی است که باتری 14 اینچی مک بوک پرو می تواند تا 17 ساعت پخش مداوم ویدئو و 11 ساعت مرور وب را دوام بیاورد. مدل 16 اینچی ، از سوی دیگر ، این رقم را به ترتیب به 21 و 14 ساعت افزایش می دهد. برای بهینه سازی سازگاری سخت افزار و نرم افزار ، اپل Mac OS X را با تراشه های جدید سازگار بهینه سازی کرده است.

در این بین ، انتقال به معماری جدید طبیعتاً مشکلاتی در آن معماری ایجاد می کند ، مانند عدم بهینه سازی نرم افزار. برای کاهش این مشکل ، کوپرتینو همچنان از لایه ترجمه Rosetta 2 برای ترجمه فوری از x86 به ARM64 استفاده می کند.

در مطالعه انجام شده ، رزتا 2 از نظر تقلید از محیط تأثیر غیرقابل انکاری بر عملکرد نهایی دارد. اما همچنان کار خود را به خوبی انجام می دهد. مدل های جدیدتر مک بوک پرو اکنون می توانند برنامه های مبتنی بر x86 را با استفاده از یک تراشه قدرتمند بهتر از همیشه اجرا کنند. اپل در ادامه می گوید:

عملکرد بی نظیر با عمر طولانی باتری ، جادوی سیلیکون اپل است. هر بار شارژ به شما امکان می دهد تا دو برابر کدها یا تصاویر کامپایل شده Xcode را در لایت روم کلاسیک ویرایش کنید، و برخلاف سایر نوت بوک ها، MacBook Pro چه به برق متصل باشد چه نباشد عملکرد شگفت انگیزی دارد.

برای کارکردن یکپارچه بین Mac و iPad خود با Universal Control از صفحه کلید و ماوس یا پد های ترک استفاده کنید. تکمیل کارهای پیچیده با میانبرهای خودکار ، صفحه خود را به اشتراک بگذارید ، با فیس بوک ارتباط برقرار کنید و بهترین نتایج مرورگر Safari را مرور کنید. وقتی زمان تمرکز فرا می رسد ، ویژگی فوکوس به شما امکان می دهد تعیین کنید که کدام افراد و برنامه ها می توانند به شما دسترسی داشته باشند.

در حال حاضر ، هزاران برنامه و افزونه مانند Adobe Photoshop ، Infinity Photos ، Capture One و Lightroom Classic برای تراشه های اپل بهینه شده اند. و Rosetta 2 Translator به طور یکپارچه برنامه های طراحی شده برای پردازنده های اینتل را برای استفاده در مک بوک پرو جدید ترجمه می کند.

نقشه راه دو ساله برای مهاجرت کامل به پردازنده و اپل لحظه به لحظهخودت بساز ، بروبه روز رسانی رایانه Mac در بدن و ضربان قلبازجدید است. Cupertinos در حال حاضر بیش از نیمی از رایانه های Mac را پردازش کرده استو فقط دو نفر از این خانواده از جمله من.مک پرو و ​​مک پرو پشت سر گذاشته شده اندو

MacBook Pro 2021 نشان می دهد که ما با یک کامپیوتر بسیار مهم و پیشرفت های چشمگیر روبرو هستیم که برای اپل و به طور کلی رایانه های مبتنی بر لوگو بسیار مهم خواهد بود. چرا که غول دنیای فناوری با معرفی این محصول به نوعی توانایی و تجربه خود را در طراحی تراشه به نمایش گذاشته و می تواند سایر شرکت ها را برای استفاده از تراشه های مبتنی بر معماری لوگو ترغیب کند.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما