کدام بیماران مجاز به مصرف قرص فایزر نیستند؟

[ad_1]

تولید اولین قرص ضد ویروس کووید 19 با نگرانی در مورد شیوع روزافزون سویه کروناویروس Omicron، نوید پیشگیری از عفونت در افراد در معرض خطر بالای بیماری جدی را می دهد.

به گزارش ایسنا، قرص‌های ضد ویروس کرونا می‌توانند افراد را از اشکال شدید این بیماری محافظت کنند. با این حال، همانطور که گروهی از پزشکان و متخصصان هشدار می دهند، برای بسیاری از افراد داروهای جدید فایزر یا مرک تجویز می شود که نیاز به نظارت دقیق پزشکان و داروسازان دارند. که این داروهای ضد ویروسی ممکن است برای همه بی خطر نباشد.

سازمان غذا و دارو (FDA) داروی ضد عروق کرونر فایزر، Paxloid را برای بیماری های خفیف تا متوسط ​​در بزرگسالان 12 ساله و بالاتر که دارای بیماری زمینه ای هستند و در معرض خطر بالای بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از کرونا هستند، تجویز کرده است. ، مجاز. با این حال، یکی از دو داروی موجود در کوکتل ضد ویروسی فایزر می‌تواند تداخلات جدی با داروهای رایج از جمله استاتین‌ها، رقیق‌کننده‌های خون و برخی داروهای ضدافسردگی ایجاد کند و به‌ویژه FDA ممکن است آن را برای افراد تجویز کند. برای درمان جدی توصیه نمی شود. بیماری کلیه یا کبد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) همچنین استفاده از آن را برای بزرگسالان و سایر درمان‌های مجاز تنها با آنتی‌بادی‌های مونوکلونال در دسترس ممنوع کرده است. .

کوکتل Paxlovid حاوی دو قرص ضد ویروسی سازنده و یک قرص رتوناویر است و ریتوناویر دارویی است که به عنوان تقویت کننده در درمان بیماران HIV استفاده می شود.

ریتوناویر یک آنزیم اصلی کبدی به نام CYP 3A را سرکوب می کند که بسیاری از داروها از جمله nirmitrilor را متابولیزه می کند. بنابراین در درمان Paxlovid، ریتوناویر آن روند تجزیه فعال ضد ویروسی را در بدن کند می کند و دارو به بدن کمک می کند تا برای مدت طولانی در سطح درمان باقی بماند.

بنابراین، هنگامی که Paxloid همزمان با سایر داروهایی که توسط آنزیم CYP 3A متابولیزه می‌شوند مصرف می‌شود، این نگرانی وجود دارد که ریتوناویر موجود در آن ممکن است باعث شود همزمان از داروهای دیگر برای سمی‌تر کردن بدن استفاده شود.

این مشکل از آنجا تشدید می شود که داروهایی که با داروهای کرونا تداخل دارند، اغلب از همان گروه هایی گرفته می شوند که به دلیل سایر بیماری ها و مشکلات زمینه ای مجبور به استفاده از آنها هستند.

داروهای رایجی که ممکن است با فایزر تداخل داشته باشند عبارتند از داروهای ضد فشار خون، ضد تشنج، ضد فشار خون، داروهای ضد افسردگی، سرکوب کننده‌های سیستم ایمنی، استروئیدها (از جمله داروهای استنشاقی) و اگرچه برخی از آنها به این موارد محدود نمی‌شوند.

پیتر اندرسون، استاد فارماکولوژی در دانشگاه کلرادو، می‌گوید: «برخی از این فعل و انفعالات جزئی بالقوه بی‌اهمیت نیستند و باید همزمان از آنها اجتناب کرد.» مدیریت برخی از این تعاملات آسان است، اما برخی نیاز به مراقبت دارند.

سازمان غذا و دارو (FDA) فهرست دقیقی از داروهای Paxlovid که ممکن است با رتوناویر تداخل داشته باشند را منتشر کرده است. با این حال، داروسازان تاکید می کنند که بسیاری از تداخلات دارویی قابل کنترل هستند و نباید از اکثر افرادی که Paxlovid مصرف می کنند اجتناب کرد.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما