کتاب قوانین و مقررات مرتبط با کسب و کار اینترنتی رونمایی شد

[ad_1]

این کتاب که به تازگی با همکاری انجمن تجارت الکترونیک تهران، مرکز ملی فضای مجازی و مجموعه هزاردستان منتشر و رونمایی شده است، با عنوان «مجموعه قوانین و مقررات مربوط به کسب و کارهای اینترنتی» است.

انجمن تجارت الکترونیک تهران توسط گروهی از شرکت های بزرگ تجارت الکترونیک تاسیس شده است. هدف این انجمن بهبود فضای کسب و کار با ایجاد بستر مناسب برای ارتباط سازنده بین دولت و سازمان های دولتی، تصمیم گیران و قانونگذاران، سرمایه گذاران و کسب و کار اینترنتی و معرفی گروه های ذکر شده در این بخش از اقتصاد و سپس گردهمایی است. گره در چالش های مرتبط

انجمن برای اولین بار با تلاش گروه کارشناسان حقوقی هلدینگ هزاردستون، مجموعه ای 850 صفحه ای از تاییدیه های مربوط به کسب و کارهای آنلاین را با هدف شناسایی دقیق تاییدیه های قابل اجرا و مراجع ذی صلاح نظارتی گردآوری کرده است. این منطقه.

رئیس هیئت مدیره انجمن تجارت الکترونیک: هدف بخش خصوصی کمک به به روز رسانی قوانین تجارت فضای مجازی است.

نیما قاضی رئیس هیئت مدیره انجمن تجارت الکترونیک در مراسم رونمایی از کتاب «مجموعه قوانین و مقررات مربوط به کسب و کار اینترنتی» گفت: زمانی که تکمیل شد، کتاب منتشر شد.

نیما قاضی در ادامه گفت: این کتاب دارای 119 قانون و آیین نامه در سه بخش است. 20 درصد از حجم آن مربوط به سیاست های اجرا شده در حوزه کسب و کار فضای مجازی است و این سیاست ها شورای کل فضای مجازی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و سیاست ها و قوانین کلی اصل 44 قانون اساسی است. مقررات مطابق با این سیاست. تدوین شده اند.

وی افزود: 20 درصد دیگر کتاب شامل قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی است و قوانین موضوعه کشور است و بر اساس آن ممکن است قانونگذار کمک یا پیشگیری از وقوع جرم را پیش بینی کرده باشد.

به گفته قاضی، 60 درصد حجم کتاب نیز شامل قوانینی است که توسط سازمان های دولتی و غیردولتی مختلف مانند سازمان ساترا یا INMAD، مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت و … تنظیم می شود. این بخش از کتاب چالش برانگیزتر است، زیرا نه تنها قوانین متناقض هستند، بلکه مشخص نیست که کدام یک از این دو قانون در صورت تضاد با یکدیگر و بر چه اساسی آنها را تصویب کرده اند، باید اعمال شود. خوبی این کتاب این است که قوانین و مقررات و خط مشی هایی را در کنار هم قرار داده است که گاهی با یکدیگر در تضاد هستند.

رئیس هیئت مدیره انجمن تجارت الکترونیک گفت: این کتاب دارای 850 صفحه است و تعداد صفحات زیاد این کتاب نشان می دهد که قوانین و مقررات زیادی در حوزه تجارت فضای مجازی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه انجمن تجارت الکترونیک با انتشار و توزیع کتاب «مجموعه قوانین و مقررات مرتبط با تجارت اینترنتی» قصد دارد بخش خصوصی را گامی فراتر بردارد، افزود: بخش خصوصی می خواهد فضای مجازی را به نمایش بگذارد، ما معتقدیم که که بخش خصوصی باید برای کمک به اکوسیستم کسب و کار مجازی گامی به جلو بردارد و نظرات خود را بیان کند.

به گفته قضات بخش خصوصی، قوانین و مقررات کشور به روز و با کیفیت بوده و قوانین مناسب با کمک بخش خصوصی وضع شده و یا قوانین قبلی در بخش تجارت الکترونیک اصلاح می شود. ، و این سازمان آمادگی دارد در این زمینه کمک کند.

به گفته وی، همانطور که در ماه‌ها و سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم، برخی قوانین و مقررات که با همکاری بخش خصوصی تدوین نشده است، از آن زمان مشکلات زیادی را برای بخش خصوصی ایجاد کرده است.

وی در پایان گفت: این کتاب با توجه به اینکه تعامل خوبی با بخش خصوصی دارد در مرکز ملی فضای مجازی با مدیریت فیروزآبادی رئیس این مرکز رونمایی شد.

کتاب قوانین و مقررات مرتبط با کسب و کار اینترنتی رونمایی شد

رئیس مرکز ملی فضای مجازی: قوانین در اتاق‌های بسته قابل نوشتن نیست

ابوالحسن فیروزآبادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در مراسم رونمایی از کتاب «مجموعه قوانین و مقررات مربوط به کسب و کارهای اینترنتی» با ابراز خوشحالی از اتمام یک پروژه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی گفت: در این راستا با استقبال خوبی مواجه شدیم. ویژگی های فضای مجازی این اقدام را تلاشی قابل تقدیر و گامی در جهت آگاهی بخشی به فضای مجازی کشور می دانم.

وی گفت: ما باید به قوانین و معاهدات فرهنگی و اجتماعی توجه کنیم و نمی توانیم در اتاق های بسته قوانین بنویسیم. به همین دلیل است که بحث جدیدی به نام مدیریت وجود دارد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی افزود: امروزه بشر به این موضوع پی برده است که دوران مقررات زدایی، دوران ستایش و مخالفت با نیاز فضای مجازی به قوانین و مقررات جدید است و بنابراین عملکرد یک مرکز ملی فضای مجازی نیازمند قوانین جدید است. و مقررات و عصر مقررات زدایی تعادل را حفظ می کند.

وی با اشاره به اینکه قوانین مرکز ملی فضای مجازی منسوخ شده است، گفت: قوانین موجود در کشور قدیمی و 15 ساله است. البته اگر نوشته می شد بهتر بود چون اگر نوشته نمی شد نمی دانستم در این فضا چه اتفاقی می افتد.

فیروزآبادی همچنین درباره قانون حمایت از فضای مجازی اظهار کرد: دلیل آن این است که جامعه و اقتصاد به بلوغی رسیده است که پاسخگوی قانون باشد، قوانین ما همچنان بر اساس درهای بسته است، اصلاح آن هم سخت است اما ما باید از این مخمصه خارج شد.» بیا بریم بیرون

به گفته وی یکی از راه های خروج از بن بست انتشار کتابی با عنوان «قوانین و مقررات تجارت اینترنتی» است. خوشبختانه این کتاب توسط انجمن تجارت الکترونیک منتشر شده است و باید اقدامات دیگری انجام شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: من به عنوان فردی که سال ها در فضای مجازی کشور فعالیت داشته ام، رشد و توسعه فضای مجازی کشور را مثبت می دانم و همین پختگی است که کار قوه مقننه را سخت می کند. به هر حال ما در فضای مجازی گفتمان هایی در سطوح مختلف می بینیم و گفتمان ها در فضایی آرام تثبیت می شوند و نوعی یکپارچگی نظری را به ما نشان می دهند.

وی در پایان گفت: مرکز ملی فضای مجازی از هرگونه اقدام بخش خصوصی و نهادهای مدنی استقبال می کند و مطمئن هستیم که فضای بیشتری را در نظام تک دولتی برای بخش خصوصی و نهادهای مدنی باز خواهیم کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و مواد مرکز ملی فضای مجازی: تلاش بخش خصوصی برای تجمیع قوانین و مقررات قابل تقدیر است.

کاسم خالدی، معاون فرهنگی، اجتماعی و محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور که نقش امیدوارکننده و ارزنده ای در تدوین قوانین و مقررات کسب و کار اینترنتی داشت، گفت: کسب و کار اینترنتی.

معاون فرهنگی، اجتماعی و محتوایی مرکز ملی فضای مجازی گفت: از بخش خصوصی انتظار داریم بیش از حد توان خود در ارائه موضوعات مهم و چالش برانگیز فضای مجازی به جامعه و تصمیم گیران اقدام کند.

وی در ادامه گفت: با راه اندازی 13 میز ویژه در معاونت معاملات فرهنگی، اجتماعی و محتوایی مرکز ملی فضای مجازی در تلاش هستیم تا تعامل بیشتری با بخش خصوصی برقرار کنیم.

خالدی در پایان قول داد مرکز ملی فضای مجازی با همکاری بخش خصوصی از قوانین مرتبط با حوزه های محتوایی، فرهنگی و اجتماعی استفاده کند و از این قابلیت قبل و در حین تدوین قوانین برای پیشبرد این رویکرد استفاده کند. برای اینکه قوانینمان کاملتر شود و همه اقشار جامعه فکری جدی کنند.

مدیر عامل هزار داستان: هدف از انتشار، کمک به تصمیم گیری های خوب حکمرانی است

مجید رضوی مدیرعامل گروه توسعه فناوری اطلاعات هزارداستان که با همکاری انجمن تجارت الکترونیک کتاب قوانین و مقررات کسب و کار اینترنتی را تدوین و منتشر کرده است، گفت: با توجه به تعدد و عدم آگاهی بسیاری از ارگان ها و نهادهای دولتی از این دست. طبق قانون، این روند مشکلات زیادی را در راه اندازی کسب و کار فضای مجازی ایجاد می کند و کار آنها ادامه خواهد داشت.

به گفته رضوی، تهیه این کتاب نقطه شروعی است که باید مجموعه قوانین و مقررات را بسیار جدی بگیریم تا قوانین اصلاح شود تا قانونگذاران دولتی و دولتی بتوانند با بخش خصوصی و به طور کلی تعامل داشته باشند. پیش نویس قوانین توسعه کشور کمک.

رضوی تصریح کرد: در این روند دولت و قانونگذار باید به این نتیجه برسند که باید با فعالان اقتصادی حوزه فکر و تعامل داشته باشند و قوانینی را ارائه کنند که به توسعه اقتصاد دیجیتال کمک کند. -سویه است و نباید بدون نگاه به پیامدها و تجربیات کسب و کارهای این حوزه که خود چالش ایجاد می کند و ایجاد موانع و ایجاد موانع می کند، قاب گرفت. رشد کسب و کارها.

علاقه مندان برای تهیه کتاب می توانند با شماره 09122179709 انجمن تجارت الکترونیک تهران تماس بگیرند و یا به سایت انتشارات دادگستر به نشانی http://www.dadgostarpub.ir/default.aspx?BooksView=1&index=23225 مراجعه کنند.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما