چیزهایی که در مورد دیابت فلوکستین نمی دانید!

  1. شیدایی علائم شامل موارد زیر است
  2. سایر شرایط پزشکی شما
  3. صرع و یا تشنج
  4. اختلالات خونی
  5. غدد متورم یا دردناک
  6. قرص خط دار سیتاکس 40 میلی گرم

فلوکستین نیمه عمر طولانی کپسول فلوکستین باعث می شود که این دارو بعد از قطع درمان به خصوص در مقایسه با ضدافسردگی های دارای نیمه عمر کوتاه تر کمتر باعث ایجاد سندرم قطع دارو شود. این اتفاق هم در ماه های اخیر تشدید شده است و متاسفانه چند ماهی است که بسیاری از بیماران با کمبود دارو دست و پنجه نرم می کنند. بدتر شدن خلق و خو، خصوصاً طی دو ماه اول و همچنین بعد از تغییر دوز دارو بسیار شایع است. در این مورد نیز باید طبق نظر پزشک عمل کنید.دارو را در محلی دور از گرما و رطوبت نگهداری کنید.اگر مصرف یک وعده دارو را فراموش کردید، بلافاصله بخورید.اما چنانچه در هنگام مصرف دوز بعدی ، وعده فراموش شده را به خاطر آوردید از مصرف آن اجتناب کنید .

  • رعایت رژیم غذایی سالم
  • کپسول ازونیوم عبیدی 20 میلی گرم
  • کپسول دیفوزل 240 میلی گرم
  • سایر بیماریهای پزشکی شما
  • اختلال دو قطبی (افسردگی مانیک)
  • قرص ونابید 75 میلی گرم
  • توهم (دیدن یا شنیدن چیزی که آنجا نیست)
  • داروی ضد درد. فنتانیل، ترامادول

فاطمی با تاکید بر کمیاب شدن برخی داروهای ایرانی در ماه های اخیر گفت: در شرایطی که پیش از این عمدتا وضعیت داروهای تولید داخل در کشورمان با ثبات پیش می رفت، اما اکنون چند وقتی است که داروهای ایرانی نیز دچار کمبود شده است، چون به هر حال مواد موثره این داروها باید از خارج وارد شود و مشکل تخصیص نامناسب ارز 4200 تومانی بر کمبود مواد موثره داروهای تولید داخل نیز اثر گذاشته است.

  • قرص زست پرل 20 میلی گرم
  • نداشتن اعتماد به نفس
  • تحریک و بیقراری
  • متیل ن بلو
  • تب زیاد

علت حاد بودن شرایط دارویی این روزهای بیماران اعصاب و روان را از حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو جویا شدیم و او نیز در گفت و گو با رکنا ضمن تایید کمیاب شدن دپاکین و فلوکستین در هفته های گذشته، از رفع مشکل این داروها در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: قیمت داروهای اعصاب و روان هیچ تغییری نکرده است، اما مدتی در واردات ماده اولیه فلوکستین به مشکل برخوردیم و به همین دلیل، این دارو در داروخانه ها کمیاب شد. البته مشکل کمبود مواد اولیه این دارو نیز در روزهای اخیر برطرف شده است و در آینده ای نزدیک دپاکین نیز مانند فلوکستین در حدی مناسب تامین خواهد شد.

  • نوسانات خلقی و روحی شدید و غیر عادی
  • سطح پایین نمک در خون شما. علائم شامل موارد زیر است
  • ضربان قلب مسابقه
  • قرص والزومیکس 5/80 میلی گرم

وی همچنین با بیان این که مشکل کمبود دپاکین نیز در روزهای آتی حل می شود، عنوان کرد: دپاکین نیز مانند فلوکستین در داخل کشور تحت لیسانس شرکت های خارجی تولید می شود و مواد اولیه آن از خارج به ایران می آید. وی در ادامه تاکید کرد: قطعا حذف ارز دولتی از بخش دارو منجر به افزایش قیمت دارو در کشورمان می شود، اما با توجه به این که با حذف این ارز، دولت منابع مالی جدیدی بر اثر صرفه جویی در منابع ارزی دارو پیدا می کند، دستگاه اجرایی می تواند این منابع را به حمایت از سازمان های بیمه گر اختصاص دهد تا آنها با استفاده از سامانه های پرونده الکترونیک سلامت و تیتک، دارو را به مصرف کنندگان واقعی آن برسانند.

  • اختلال افسردگی در کودکان
  • حسی از خواب آلودگی و گیجی
  • لرزش غیر قابل کنترل یک قسمت از بدن
  • عرق سرد
  • سیتالوپرام (Citalopram)
  • کپسول کوئیژیل 50 میلی گرم
  • قرص والزومیکس اچ سی تی 5/160/12.5 میلی گرم
  • هایپوکالمی (کمبود میزان پتاسیم خون)

این سوالات را با دکتر علی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران در میان گذاشتیم و او نیز در پاسخ به خبرنگار رکنا گفت: کمبود دارو در ایران اتفاق جدیدی نیست و ما همیشه با کمبود دارو مواجه بوده ایم. در این میان و طی چندین سال، تحقیقات دانشمندان و پزشکان باعث کشف داروهای جدیدی برای مبارزه با افسردگی و بهتر کردن خلقوخو شد که البته بخشی از آنها نیز به دلیل عوارض جدی و خطرناک مانند واکنشهای کبدی یا ایجاد فشار خون بالا از رده خارج شدند. تحقیقات نشان داده است که همه داروهای این دسته به یک اندازه موثر می باشد. ولی با این حال برای ارزیابی اینکه آیا مصرف فلوکستین در بارداری احتمال نقایص مادرزادی در نوزاد را افزایش می دهد یا خیر، تحقیقات بیشتری لازم است.

  1. ابتلا به گلوکوما
  2. درمان با الکتروشوک (ECT)
  3. تاموکسیفن (مورد استفاده برای درمان سرطان پستان)
  4. خوشبختی بیش از حد یا تحریک پذیری
  5. اختلال نعوظ؛
  6. گلوکوم با زاویه باریک
  7. افراد کوچکتر از 18 سال
  8. آبریزش بینی، درد سینوسی، گلو درد، علائم آنفولانزا

با این حال در مورد «مصرف کمکی» امگا۳ برای درمان افسردگی دوقطبی شواهدی موجود است؛ البته میزان مصرف این مکمل در درمان افسردگی باید در حد مورد قبول برای درمان باشد و نه صرفاً مصرف روزانه هر نوعی از کپسول امگا۳. هدف مطالعه تعیین و مقایسه اثربخشی فلوکستین 20 میلی گرم و 40 میلی گرم روزانه بر روی علایم و کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر با علایم متوسط تا شدید می باشد.

قرص فلوکستین 20

فلوکستین با افزایش اندک خطر مشکلات برای نوزاد متولد نشده پیوند خورده است. اگرچه بررسی های انجام شده نشان می دهد که میان مصرف فلوکستین و افزایش خطر زایمان زودرس ارتباط وجود دارد، اما هنوز شواهد قطعی برای تایید این نظریه در دست نیست. در واقع، برطرف کردن علایم باقیمانده اهمیت زیادی دارد، چرا که وجود همان علایم به ظاهر اندک، احتمال بازگشت دوره افسردگی شدیدتر پیشین را زیاد می­کند. در چنین شرایطی سوالات مهم این است که مهمترین علل کمبود دارو در ایران چیست و چرا حتی داروهای داخلی نیز دچار کمبود شده است و این روزها نه تنها بیماران خاص و سرطانی در هنگام تلاش برای یافتن داروهای مورد نیاز خود در داروخانه ها با ناکامی مواجه می شوند، بلکه حتی داروهای مورد نیاز بیماران عادی نیز در کشورمان دچار کمبود شده است؟ اگر كسی افسرده نباشد و فلوكستین را فقط به عنوان داروی كاهنده وزن مصرف كند اتفاقا ممكن است عوارض جانبی زیاد و ناراحت كنندهای به همراه داشته باشد؛ چرا كه این دارو اصولا به عنوان داروی كاهش وزن درنظر گرفته نمیشود.

هدف این مطالعه مقایسه اثربخشی و عوارض جانبی فلوکستین و گاباپنتین است. یکی از درمانهای آن روشهای هورمونی است که با توجه به عوارض متعدد، درمان غیر هورمونی ارجحیت دارد. قرص «تگرتول» یا «کاربامازپین» ۲۰۰ و ۴۰۰ برای درمان صرع و اختلال دوقطبی کارایی دارد که در بازار پیدا نمیشود. گاهی از داروی فلوکستین همراه با داروی Olanzapine (اولانزاپین) برای درمان افسردگی ناشی از اختلال دوقطبی استفاده می شود . در نظر داشته باشید روانپزشک شما این دارو را با توجه به عوارض آن برای شما تجویز می کند.

  • قرص خط دار سیتالکس 20 میلی گرم
  • قرص ادوالژین (لیزین) 400 میلی گرم
  • ضربان قلب سریع، آهسته یا نامنظم
  • انرژی را به شدت افزایش یافته

وقتی علت این مساله را از محمدی سوال کردیم، او در پاسخ داد: بازار ناصر خسرو از نظر ما مورد تایید نیست و وزارت بهداشت تمام داروهایی را که در این بازار سیاه عرضه می شود، تقلبی می داند. یعنی ما هم اکنون شاهد کمبود دارو در تمام گروه های دارویی مورد نیاز بیماران کشورمان هستیم. اما صرف نظر از داروهای اعصاب و روان، برخی داروهای داخلی دیگر نیز در ماه های اخیر تا حدودی در داروخانه ها کمیاب شده و البته نرخ آن نیز در مقایسه با سال گذشته به شدت بالا رفته است؛ به طور مثال، قیمت ویتامین ها به عنوان یکی از مهمترین داروهای مورد نیاز عموم مردم نسبت به سال 99 حدودا سه برابر شده است. فلوكستین غیر از كاربرد اصلی یعنی درمان افسردگی و اضطراب، در درمان برخی دیگر از اختلالات از جمله برخی اختلالات خوردن (پراشتهایی عصبی)، سندروم پیش از قاعدگی، حملات ترس (حملات غیرقابل پیشبینی و ناگهانی ترس و نگرانی شدید)، درمان مشكلات جنسی، اختلالات خواب و برخی دیگر از اختلالات نیز كاربرد داشته و بر اساس بررسی و نظر پزشك تجویز میشود.

  • قرص ناپروکسن-عبیدی 500 میلی گرم
  • بوی نامطبوع نفس
  • فوبیا (ترس)
  • هر آنچه که درباره فلوکستین (https://lotic.ir/فلوکستین) باید بدانید
  • تنفس سریع و پی در پی

فلوکستین غیر از کاربرد اصلی یعنی درمان افسردگی و اضطراب، در درمان برخی دیگر از اختلالات ازجمله سندروم پیش از قاعدگی، درمان مشکلات زناشویی، برخی اختلالات خوردن (پراشتهایی عصبی)، حملات ترس (حملات غیرقابل پیشبینی و ناگهانی ترس و نگرانی شدید)، اختلالات خواب و برخی دیگر از اختلالات نیز کاربرد داشته و براساس بررسی و نظر پزشک تجویز میشود. در برخی از افراد از عوارض قرص کلر دیاز پوکساید تغییر خلق و خو و عصبانیت است و بیش از حد در مدت مصرف این دارو ممکن است رخ دهد. به این ترتیب در بسیاری از افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع 2 بیماری فشار خون بالا را نیز مشاهده می کنیم. وی با تاکید بر تشدید کمبود دارو در ایران در ماه های اخیر عنوان کرد: زمانی شاهد آن بودیم که عمدتا داروهای خارجی مربوط به بیماران خاص در کشورمان کمیاب می شد، اما امروز داروهای بیماری های معمولی و حتی آنتی بیوتیک های ساده نیز در کشورمان دچار کمبود شده است.

قرص فلوکستین برای چیست

وی در ادامه تاکید کرد: حذف کامل ارز 4200 تومانی از حوزه دارو می تواند قیمت دارو را واقعی کند و منجر به کاهش مصرف بی رویه برخی داروها در کشور شود. یكی از علائم افسردگی بیاشتهایی است كه اتفاقا برخی افراد پس از مصرف فلوكستین و بهبود افسردگی، اشتها پیدا كرده و ممكن است حتی وزن اضافه كنند. همچنین ا ز تجویز این دارو بدون توصیه پزشک برای افراد زیر ۱۸ سال اجتناب کنید. از مصرف طولانی مدت این دارو ، بدون توصیه پزشک اجتناب کنید، مقدار مصرف این دارو نیز باید دقیقا طبق دستور پزشک باشد.از جویدن ، شکستن و یا باز کردن کپسول دارو خودداری کنید.

  1. کم آبی شدید بدن
  2. هضم دردناک یا دشوار که به سوء هاضمه معروف است
  3. هایپوناترمی (کمبود میزان سدیم خون)
  4. مشکلات حافظه
  5. داروهای رقیق کننده ی خون (مانند وارفارین)
  6. سرگیجه شدید یا غش کردن
  7. دوز نگهدارنده: 10 تا 20 میلی گرم خوراکی یک بار در روز

در واقع، ما هیچ دارویی را که در ناصر خسرو یا سایر بازارهای سیاه دارویی عرضه می شود، به عنوان دارو قبول نداریم؛ همان طور که در میانه شیوع کرونا در کشور نیز شاهد فروش داروهایی به عنوان رمدسیویر با نرخ های 40 تا 50 میلیون تومان بودیم و خیلی زود هم ثابت شد که آنچه به عنوان رمدسیویر در ناصر خسرو عرضه می شود، داروهایی تقلبی است. به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در هفته های گذشته کمبود داروهای مورد نیاز بیماران اعصاب و روان در داروخانه ها و البته پیدا شدن این داروها در بازار سیاه با سه یا چهار برابر قیمت اصلی نه تنها موجب تشدید اختلالات عصبی این بیماران شده، بلکه آنها را با فشارهای مالی مضاعفی مواجه کرده است؛ بخصوص که داروهای اعصاب و روان از جمله داروهای گران قیمت محسوب می شوند و نرخ آنها در مقایسه با دیگر داروها نسبتا بالاتر است؛ به نحوی که هر بسته دپاکین 500 هم اکنون در داروخانه ها با نرخ 136 هزار تومان به فروش می رسد و نرخ همین بسته در بازار سیاه بعضا از 450 هزار تومان نیز فراتر می رود.

عوارض فلوکستین در دراز مدت

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران ادامه داد: اکنون دولت به اندازه 26 هزار تومان روی هر یک دلار برای داروهای وارداتی یا مواد اولیه دارویی یارانه پرداخت می کند. موضوعی که البته پیش از این وقتی علت آن را از محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو جویا شده بودیم، او ضمن این که تاکید کرد از سال گذشته سهم ارز ترجیحی برخی داروها حذف شده و به جای آن ارز نیمایی اختصاص پیدا کرده است، این را هم گفت که تولیدکنندگان داروهای ایرانی معتقدند قیمت دارو متناسب با هزینه های آنها افزایش پیدا نکرده، ولی سازمان غذا و دارو در تلاش است تا سیاستی را درباره نرخ دارو در پیش بگیرد که نه سیخ بسوزد، نه کباب. نکته جالب این که مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو نیز در پاسخ به این مساله ضمن تایید احتمال وجود قاچاق معکوس دارو در کشور تاکید کرد که تنها راهکار جلوگیری از این پدیده این است که همه داروخانه ها و شرکت های دارویی، تمام داروهایشان را در سامانه تیتک (سامانه پشتیبانی سازمان غذا و دارو) ثبت کنند.

این موضوع را با مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو نیز در میان گذاشتیم و او در پاسخ اظهار داشت: اولا باید توجه داشت که از سال گذشته ارز ترجیحی از ویتامین ها برداشته شده و این داروها با ارز نیمایی وارد کشور می شوند، ضمن این که مواد اولیه بخش زیادی از داروهای تولید داخل از هند و چین وارد ایران می شود و ما برای واردات این مواد اولیه به روپیه و یوآن نیاز داریم. کلردیازپوکساید و فلوکستین باهم تداخل در حد متوسط دارند و شاید نیاز باشد کاهش دوز انجام شود.

  • رفتار غیر عادی
  • قرص ادوالژین سرماخوردگی – ادوالژین کلد
  • مرتبا اشک ریختن
  • خشک شدن دهان ، زبان و گلو
  • ضعف عضلانی
  • عوارض پوستی

اگر سیگار میکشید یا به تازگی سیگاری شده اید، به پزشک خود اطلاع دهید، زیرا ممکن است لازم باشد دوز شما تنظیم شود. به همین خاطر توصیه می شود که مثلا ۱۴ روز بعد monoamine oxidase inhibitor از قطع مصرف داروهای می توانید فلوکستین مصرف کنید آن هم با مشورت پزشک. ضمناً توصیه میشود برای ارزیابی وضعیت کارکرد مغزی، مراقب تبلیغات برخی از مراکز برای جلوگیری از اجرای آزمونهای هزینهزا و غیرضروری باشید. این دارو باید در دستگاه گوارش به آرامی هضم و جذب شود.درصورت مصرف فرم مایع دارو از وسایل اندازه گیری ویژه دارو استفاده کنید نه با قاشق چایخوری معمولی.حدود 4 هفته بعد از مصرف دارو ممکن است تاثیر درمانی آن بروز کند.بنابر این از قطع مصرف دارو بدون توصیه پزشک اجتناب کنید، زیرا تاثیر بدی به همراه خواهد داشت.

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما