(ویدئو) فیلمبرداری در بقایای موصل

[ad_1]

پروژه مشترک شرکت تئاتر بلژیک و آکادمی هنرهای زیبای موصل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) به ۱۹ دانشجو فرصت ساخت اولین فیلم کوتاه خود را داده است.

به گزارش فرارو، موصل همچنان گرفتار رژیم وحشی داعش است. در سال 2014، داعش کنترل شهری در شمال عراق را به دست گرفت و تفسیری بسیار محافظه کارانه از قوانین اسلامی اتخاذ کرد. قبل از شکست در یک نبرد ویرانگر در سال 2017، داعش همه چیز را از کلیساهای چند صد ساله گرفته تا آلات موسیقی را تصرف کرد.

محمد فواز، دانشجوی 20 ساله تئاتر، گفت: «ما در موصل زندگی می کنیم و می دانیم چه اتفاقی افتاده است. ما می خواهیم همه چیز را از طریق سینما به دنیا نشان دهیم.

به گفته میلو رائو، مدیر هنری شرکت تئاتر بلژیکی NTGent، که حامی این طرح است، این دوره چهار ماهه همه چیز از نویسندگی و فیلمبرداری گرفته تا بازیگری و تدوین را به دانش آموزان آموزش می دهد.

دانش آموزان اکنون با دوربین و میکروفون به خیابان های موصل می روند تا داستان شهر زخمی خود را تعریف کنند.

فواز گفت که یادگیری در آکادمی هنرهای زیبا پس از شکست داعش مانند حرکت از عصر حجر به مدرنیته بود. او که از طرفداران پرفروش‌ترین فیلم‌ها مانند مجموعه‌های مارول و سریع و خشمگین بود، سال‌های زیادی را در نوجوانی زیر نظر افراط‌گرایان بدون تلویزیون یا مدرسه در خانه گذراند و به لطف همسایه‌اش انگلیسی را از کتاب‌ها یاد گرفت. . فواز گفت که او و برخی از همکلاسی هایش تصمیم گرفتند فیلمی درباره موصل و جنگ بسازند.

دانیل دموستیر، مربی بلژیکی، که فیلمبردار و فیلمساز نیز هست، گفت که پس از یک دوره فشرده یک ماهه در ماه اکتبر، دانش آموزان در حین یادگیری ساختن فیلم های خود، نقش های مختلفی را امتحان کردند.

وی گفت: تمامی تجهیزاتی مانند لنز و تجهیزات صوتی که از خارج وارد می‌شود، سالم می‌مانند تا دانشجویان دوباره آن‌ها را بردارند و شروع به ساخت فیلم خود کنند.

او گفت: «حتی اگر فقط سه یا چهار نفر این کار را انجام دهند، موفقیت بزرگی خواهد بود.

تامارا جمال، 19 ساله، گفت که این اولین تجربه او در سینما بود. فیلم کوتاه او داستان دختر جوانی است که توسط پدر و مادرش مورد ضرب و شتم قرار می گیرد، در حالی که دیگران با مشکلاتی مانند ازدواج زودهنگام دست و پنجه نرم می کنند.

سوزانا عبدالمجید، هنرپیشه و معلم عراقی-آلمانی که خانواده اش اصالتاً اهل موصل هستند، گفت: «بیشتر دانش آموزان دوست دارند درباره داستان هایی صحبت کنند که در آن کودکان نقش اصلی را بازی می کنند.

او می گوید: «جوانان در شهر سختی ها و چیزهای وحشتناک زیادی را پشت سر گذاشته اند، بنابراین دوران کودکی علاوه بر دوران معصومیت، سرگرم کننده است.

آثار 9 دانش آموز که هر کدام پنج دقیقه طول می کشد، در ماه فوریه در موصل پیش از ارائه در جشنواره های اروپایی به نمایش گذاشته می شود.

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما