همه چیز در مورد آسپرین

[ad_1]

افرادی که در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی هستند و افراد بین 50 تا 59 سال ممکن است بیشترین سود را از مصرف این دارو برای این منظور ببرند.

به گزارش عصر ایران، استیل سالیسیلیک اسید با نام تجاری آسپرین در دسته داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی قرار دارد و به طور طبیعی در پوست درخت بید یافت می شود.

آسپرین یکی از محبوب ترین داروها در جهان است. در انگلستان، هر فرد سالانه 70 قرص را به تنهایی یا همراه با سایر مسکن ها، کافئین یا ویتامین C مصرف می کند.

این مسکن ها توانایی رقیق کردن خون را دارند. به همین دلیل است که متخصصان مراقبت های بهداشتی گاهی از آن برای جلوگیری از حمله قلبی استفاده می کنند. آسپرین همچنین می تواند در طول یا بعد از حمله قلبی مفید باشد.

با این حال، این بدان معنا نیست که چنین دارویی برای همه مناسب است و می توان آن را به طور تصادفی مصرف کرد.

در اینجا نحوه ترکیب آسپرین و استفاده از آن برای بیماری های قلبی عروقی آورده شده است. آیا می دانید چه کسانی مجاز به مصرف آسپرین هستند؟ اگر مشکوک به حمله قلبی هستید چگونه از آن استفاده کنید؟

در ادامه، مزایا و همچنین خطرات مرتبط با مصرف کنترل نشده آسپرین را بررسی خواهیم کرد. در زیر گزیده هایی از مقالات منتشر شده توسط مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی ایالات متحده آمده است:

آسپرین چگونه از حمله قلبی جلوگیری می کند؟

آسپرین می تواند با محدود کردن لخته شدن خون توسط پلاکت ها از حمله قلبی جلوگیری کند.

برخی شرایط پزشکی مانند سیگار کشیدن و فشار خون بالا و دیابت می توانند باعث ایجاد پلاک در عروق کرونر شوند. پلکسوس در واقع تجمع کلسترول، گلبول های سفید و سایر مواد است. آنها با هم یک رسوب مومی را تشکیل می دهند که در دیواره رگ های خونی تجمع می یابد.

اگر این پلاک ها به هر دلیلی بشکنند، خطر تشکیل لخته خون افزایش می یابد. تجمع این مواد باعث مسدود شدن رگ های خونی و کاهش جریان خون به قلب می شود. این می تواند منجر به حمله قلبی ناگهانی شود.

در هنگام حمله قلبی آسپرین مصرف کنید

به طور کلی آسپرین قادر به کاهش شدت حملات قلبی عروقی خواهد بود. با این حال، طبق گفته انجمن قلب آمریکا، آسپرین به تنهایی نمی تواند حمله قلبی را درمان کند و نباید تصور کنید که مصرف دوزهای متعدد از این دارو شما را از خطر حمله قلبی نجات می دهد.

توصیه می شود قبل از مصرف آسپرین برای حمله قلبی مشکوک با 115 یا شماره اورژانس محلی خود تماس بگیرید. اپراتور می تواند در مورد مصرف آسپرین و همچنین دوز مورد نیاز توصیه های لازم را به شما بدهد.

البته حتی اگر اپراتور آسپرین را توصیه نکند، بیمار می تواند با صلاحدید پزشک آن را در اورژانس بخش پزشکی دریافت کند.

دوز

یک فرد می تواند 160 تا 325 میلی گرم آسپرین در هنگام حمله قلبی مصرف کند. اما هنگام درخواست کمک از اورژانس و انتقال به مرکز درمانی، باید کادر درمانی را در جریان مشکل قرار دهد.

سرویس بهداشت ملی بریتانیا توصیه می کند که بیمار 300 میلی گرم آسپرین را در حالی که منتظر رسیدن آمبولانس است، مصرف کند.

لازم به ذکر است که در چنین مواردی آسپرین بدون پوشش روده ترجیح داده می شود، زیرا سریعتر عمل می کند و در مدت زمان کوتاهی اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

آسپرین به عنوان یک درمان پیشگیرانه

متخصصان مراقبت های بهداشتی ممکن است دوزهای روزانه کمتر آسپرین را برای جلوگیری از حمله قلبی در برخی موارد تجویز کنند.

طبق یک مطالعه در سال 2019، افرادی که به طور منظم آسپرین مصرف می کنند، 14 درصد کمتر در معرض خطر اولین حمله قلبی قرار دارند. با این حال، همین مطالعه استفاده گسترده از آسپرین را برای این منظور پیشنهاد می کند. زیرا مصرف منظم آسپرین به طور همزمان می تواند خطر خونریزی را تا 46 درصد افزایش دهد.

همچنین در یک مطالعه در سال 2020 خواندیم که فواید بالقوه آسپرین برای همه یکسان نیست. به عنوان مثال، محققان دریافته اند که استفاده منظم از آسپرین خطر اولین حمله قلبی را در بسیاری از افراد در معرض خطر بیماری قلبی عروقی کاهش می دهد.

افراد در معرض افزایش خطر عبارتند از:

– الان سیگار می کشند

– سابقه فشار خون بالا دارد

سابقه کلسترول خون بالا دارد

در حالی که آسپرین ممکن است به جلوگیری از اولین حمله قلبی در برخی افراد کمک کند، این مزیت ممکن است جهانی نباشد.
آیا مصرف آسپرین فواید دیگری دارد؟

آسپرین ممکن است علاوه بر کمک به رقیق شدن خون و کاهش درد، فواید دیگری نیز داشته باشد.

به عنوان مثال، در موسسه ملی سرطان، آسپرین ممکن است خواص ضد سرطانی، به ویژه سرطان کولورکتال داشته باشد.

افرادی که در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی هستند و افراد بین 50 تا 59 سال ممکن است بیشترین سود را از مصرف آسپرین برای این منظور ببرند.

با این حال، موسسه ملی سرطان هشدار می دهد: برای افراد 70 سال و بالاتر، دوزهای پایین روزانه آسپرین می تواند خطر ابتلا به سرطان پیشرفته و خطر مرگ ناشی از آن را افزایش دهد. به طور کلی مصرف کنترل نشده این دارو در هر سن و سالی مجاز نمی باشد.

عوارض جانبی مصرف کنندگان آسپرین چیست؟

شایع ترین عوارض جانبی آسپرین شامل سوء هاضمه، درد شکم و احتمال خونریزی و آسیب است که خفیف تر و شدیدتر از موارد بدون دارو است.

برخی دیگر از عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

– ورم معده

– خونریزی گوارشی

واکنش های آلرژیک

– سندرم ری

خونریزی مغزی

برخی از بیماران در معرض خطر بیشتری برای برخی از عوارض جانبی هستند. طبق یک مطالعه معتبر در سال 2021، سندرم ری و خونریزی مغزی از عوارض بسیار نادری هستند.

بروز واکنش های آلرژیک از 1% تا 2% در جمعیت عمومی و تا 26% در افراد مبتلا به آسم یا رینوسینوزیت مزمن متغیر است.

قبل از مصرف هر دارویی با یک متخصص مشورت کنید.

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما