همه چیز در مورد آب مروارید چگونه تهیه و درمان می شود؟

[ad_1]

آب مروارید یک بیماری شایع چشمی است که بسیاری از خانواده ها با آن دست و پنجه نرم می کنند و سعی در پیشگیری یا درمان آن دارند.

به گزارش ایسنا، این بیماری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد و درمان بدون جراحی وجود ندارد. به همین منظور با سید جواد سیدشنوا، چشم پزشک که دارای بورد ویژه چشم پزشکی در بیمارستان فارابی دانشگاه تهران است گفت وگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

بسیاری از مردم نگران ایجاد آب مروارید در چشمان خود با افزایش سن هستند. این بیماری چشمی چه تاثیری بر چشم افراد می گذارد؟

همانطور که یک ساختمان دوربین دارای یک لنز شفاف است، یک عدسی شفاف نیز در داخل چشم وجود دارد که برای ایجاد یک تصویر واضح در پشت چشم (شبکیه) برای دید کار می کند. با افزایش سن، در بسیاری از افراد، عدسی طبیعی چشم به تدریج شفافیت خود را از دست می‌دهد و کدر می‌شود و بینایی مختل می‌شود که به آن آب مروارید یا آب مروارید می‌گویند.

چه چیزی باعث آب مروارید می شود و معمولا چه کسانی در معرض بیماری های چشمی هستند؟

پیری علت اصلی آب مروارید است و افراد بالای 70 سال و بالای 80 سال دچار آب مروارید و کاهش دید می شوند.

هنوز افرادی هستند که از آب مروارید می ترسند و فکر می کنند آب مروارید باعث نابینایی چشم می شود. آیا چنین نگرانی موجه است؟

چنین نگرانی هایی بیهوده است. امروزه با پیشرفت علم و فناوری اکثر موارد آب مروارید به راحتی قابل درمان بوده و بیماران پس از جراحی بینایی کامل و طبیعی خود را به دست می آورند.

به جراحی آب مروارید اشاره کردید. آیا درمان آب مروارید فقط جراحی است یا درمان های دیگری مانند قطره چشم می تواند موثر باشد؟

در حال حاضر، تنها درمان موثر برای آب مروارید، جراحی است، اما ممکن است در آینده قطره هایی برای درمان برخی از مراحل اولیه آب مروارید اختراع شود.

یک سوال دیگر در مورد جراحی آب مروارید وجود دارد و اینکه در جراحی آب مروارید دقیقا چه کاری روی چشم انجام می شود؟

در ابتدای جراحی، یک برش کوچک (فقط 3 میلی متر) در قرنیه (بین قسمت شفاف چشم و قسمت سفید چشم) ایجاد می شود و سپس برش های کوچکی در عدسی مبهم بیمار ایجاد می شود. دستگاه قرار دادن لنز در داخل چشم. بیرون رفتن

هدف از این کار چیست؟

هدف افزایش برش و اجتناب از نیاز به فحش دادن در پایان جراحی است. اکنون با جراحی برداشته شده است.

اشاره کردید که تعداد زیادی از افراد مسن آب مروارید دارند. مثلا آیا جراحی آب مروارید برای همه افراد بالای 60 سال بهتر نیست؟

زمانی که بیمار در انجام کارهای روزانه خود به دلیل آب مروارید دچار مشکل می شود بهترین زمان برای انجام جراحی است. جراحی در مراحل اولیه آب مروارید ضروری است، زمانی که بیمار هنوز از دست دادن بینایی زیادی ندارد، زیرا بیمار می تواند سال ها بدون هیچ مشکلی کار کند.

آیا این نوع جراحی عوارضی دارد؟

در هر نوع جراحی ممکن است عوارض ایجاد شود. از طرف دیگر تاخیر بیش از حد در جراحی مناسب نیست.

چرا آیا تاخیر در جراحی آب مروارید مشکلات خاصی ایجاد می کند؟

در مراحل اولیه، آب مروارید شل است و می توان به راحتی و بدون هیچ گونه عارضه یا آسیب خاصی، چشم را عمل کرد. با گذشت زمان، لنزهای بیمار سفت می‌شوند و می‌توانند منجر به جوش‌های سرسیاه شوند (شرایط بدی که گاهی غیرقابل درمان است و منجر به نابینایی می‌شود) و خود جراحی آب مروارید سخت‌تر می‌شود و جراح مجبور است به روش‌های قدیمی‌تری متوسل شود که به جراحی آب مروارید در مقیاس بزرگ نیاز دارد. . برش قرنیه و بخیه های متعدد در پایان جراحی (و خود این جراحی ها پیچیده تر هستند).

به عنوان سوال آخر چه توصیه ای برای مبتلایان به آب مروارید و جراحی دارید؟

امروزه در اکثر نقاط ایران حتی در مناطق دور افتاده چشم پزشکان مجرب و تجهیزات پیشرفته وجود دارد و بیماران مبتلا به آب مروارید می توانند با مراجعه به چشم پزشک و انجام عمل جراحی در صورت لزوم از بینایی خود اطمینان حاصل کنند.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما