نحوه شکایت از پیج های اینستاگرامی چگونه است؟

چند روز پیش بود که بار دیگر برخی رسانهها خبری مبنی بر درگذشت استاد پیشکسوت عرصه بازیگری، محمد علی کشاورز را اعلام کردند و در همان شب تعداد زیادی از اهالی رسانه و خبرنگاران سینمای ایران پیگیر صحت و سقم این خبر شدند که در نهایت خبر تکذیب شد. در فضای مجازی مخصوصاً اینستاگرام افراد بسیار زیادی وجود دارند که اکانت جعلی میسازند و به مزاحمت، انتشار تصاویر خصوصی دیگران، منتشر نمودن دروغ و شایعات، تهدید و حتی کلاهبرداری میپردازند.در این نوشتار از مجله حقوقی دادمان به راه و روش شکایت از پیج های اینستاگرامی متخلف می پردازیم. اما در روش دوم خرید که خریدهای اینترنتی است، در این روش خرید، خریدار وسیله مورد نظر را به صورت حضوری نمی بیند و تنها از روی عکس و صرفا با توضیحاتی که در زیر آن درج می شود نسبت به خرید اقدام می نماید. وی تاکید کرد: پلیس فتا ناجا در هیچ یک از شبکه های اجتماعی موبایلی صفحه رسمی نداشته و بنابراین برای کاربران پیام یا هشدار خصوصی ارسال نمی کند، در صورتی که از کاربری شکایت شده باشد با هماهنگی مراجع قضایی برای آن کاربر احضاریه کتبی از طریق پلیس فتا ارسال می شود. در صورتی که این ابزار برای شما کاربردی بوده است برای توسعه آن و سایر ابزارها با حمایت مالی همراه ما باشید.

ثبت شکایت در پلیس فتا تهران

بنابراین اثبات تهدید پیامکی در فضای مجازی و سرورهای پیام رسان تنها زمانی امکانپذیر است که عکس و پرینت از عبارات و الفاظ تهدید آمیز به همراه شماره تلفن و اکانت و کاربر تهدید کننده تهیه شود که در اینصورت با درخواست استعلام از مخابرات، هویت فرد تهدید کننده خیلی سریعتر معین و پیگیری های بعدی انجام خواهد شد. سرهنگ گودرزی گفت: با تلاش های شبانه روزی افسران سایبری پلیس فتا و بکارگیری اقدامات تخصصی مجرم در فضای مجازی شناسایی و هویت او برای پلیس روشن شد و پس از تشریفات قضایی بلافاصله در یکی از محله های جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد. سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا در توصیه به کاربرانی که از نام پلیس فتا سوء استفاده می کنند، گفت: برابر ماده 555 مجازات اسلامی بخش تعزیرات، هر کس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت خود را در مشاغل دولتی اعم از کشور یا لشگری و انتظامی که از نظر قانون مربوط به او نبوده است دخالت دهد یا معرفی نماید به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد و چنانچه برای دخالت یا معرفی خود در مشاغل مزبور، سندی جعل کرده باشد، مجازات جعل را نیز خواهد داشت.

به همین دلیل طبق رأی دادگاه برای مزاحمتهای در قالب پیامک مجرمان محکوم به مجازات تعزیری میشوند که این مجازات ها از قبیل شلاق، جریمه مالی، حبس و نوع مجازات ها هم باتوجه به شخصیت متهم، دفعات تکرار و طرز مزاحمت آنها است. پاره تن من که سال ها است از من دور است با شنیدن خبر مرگ من حالش خراب شد. پرونده اول: کلاهبرداری تلفنی با ترفند« برنده خوش شانس» پرونده دوم: برنده قرعه کشی، بازنده شد! دوباره سه روز بعد پیام اومد که رضایت اشتباه بوده و پرونده باز شده. این مقام انتظامی یادآور شد: کاربران به هیچ عنوان به این دست پیام ها که از طریق ایمیل یا پیام های بخش گفتگوهای شبکه های اجتماعی ارسال می شود توجه نکرده و به پلیس فتا یا دادسرای جرایم رایانه ای مراجعه نکنند. رئیس پلیس فتا پایتخت از بازگرداندن مبلغ به حساب بانکی شاکی خبر داد و گفت: متهم پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجه شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده توسط پلیس چاره ای جز اعتراف به بزه انتسابی نداشته و اقدامات مجرمانه خود را تشریح کرد. رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری که به بهانه اخذ ویزا 8 میلیارد ریال از 2 مال باخته کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

وی افزود: پس از ثبت شکایت این فرد اقدامات برای واکاوی زوایای پنهان پرونده آغاز شد و تحقیقات کارشناسان پلیس فتا نشان داد که سارق یا سارقین با ایجاد یک سایت جعلی شبیه به اینترنت بانک مبلغی را از حساب بانکی مالباخته به صورت اینترنتی برداشت کرده اند. با بررسیهای به عمل آمده در روند رسیدگی به پرونده اقدامات لازم توسط کارشناسان پلیس فتا برای ردیابی وجوه برداشت شده صورت پذیرفت که مشخص شد تمامی مبالغ صرف خرید اکانتهای بازی آنلاین شده است که با بررسی دقیقتر اطلاعات بدست آمده، عامل برداشت غیر مجاز وجه شناسایی شد. سرهنگ گودرزی سرپرست پلیس فتا در این باره گفت: بررسی موضوع در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و کارآگاهان دریافتند که شاکی و همسرش تاکنون خرید اینترنتی انجام ندادهاند و تمامی خریدهای خود را بهصورت مراجعه حضوری انجام میدهند. به همین مناسبت در این مقاله قصد داریم به بررسی شکایت از خرید اینترنتی در اینستاگرام پرداخته و جنبه های حقوقی آن را توضیح دهیم. آیا برای تنظیم شکایت در این مورد نیاز به استفاده از خدمات وکیل داریم؟ معظمی گودرزی افزود: خوشبختانه باید بگویم که در این خصوص توفیقات خوبی هم داشتیم و در حدود ۹۰ درصد پروندهها و شکایات ثبت شده در پلیس فتا منجر به نتیجه شده و مورد رسیدگی قرار گرفته که این یک آمار قابل توجه است.

فرم درخواست شکایت پلیس فتا

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با سایت شکایت مردمی پلیس فتا وب سایت خود باشید.

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما