مشاوره تحصیلی سینا تهرانی – مشاور شما

بله همان روزی که از طریق رسانه ها رتبه من اعلام شد، تماس های چند مؤسسه کنکور معروف با منزل ما شروع شد و با وجود آنکه من و خانواده ام به درخواستهای آنها پاسخ منفی می دادیم اما تا چند هفته این تماس ها ادامه داشت. اغلب از من می خواستند تا با لوگوی مؤسسه شان چند عکس یادگاری بگیرم و کتابهایشان را تبلیغ کنم و یا بگویم که در کلاس های کنکور یا آزمون هایشان شرکت کرده ام.اما ممکن است، بسیاری از دانش آموزان با دیدن آن عکس های یادگاری به بیراهه روند! برنامه درسی آنها خلاصه می شد در یک جدول ساده که شامل زمان های مطالعه، استراحت، تست زنی، تغذیه، ورزش، و غیره بود. هم چنین ضرایب تمامی دروس برای گرایش های مختلف یک رشته از سوی این سازمان در جداول جداگانه ای آورده خواهد شد. اما چیزی که واضح است این است که او کلکسیونی از تکنیک های خاص، برای یادگیری و آموزش دروس مختلف کنکور در رشته های ریاضی و فیزیک ، علوم تجربی ، علوم انسانی و معارف اسلامی را دارد و برای هر تکنیکی که بیان می کند نظریه علمی اش را نیز به صورت مختصر و مفید توضیح می دهد. البته بعدها که به مشاورم مراجعه کردم، تلسط و اشراف ایشان بر کلیه دروس کنکور، مرا حسابی غافلگیر طنز مشاور کنکور (This Web page) کرد.

مشاور کنکور 1401

زمانی که سال سوم بودم می دیدم که مدرسه برنامه خاصی برای کنکور بچه های پیش دانشگاهی ندارد. بله قطعاً ؛ زیرا ایشان صرفاً یک مشاور تحصیلی عادی نیستند و علاوه بر هدایت عالی من برای کسب رتبه برتر کنکور؛ تأثیر بسزایی در شکل گیری شخصیتم داشته اند. همان موقع من با خود گفتم اگر طراح کنکور سراسری؛ کسر سؤال را به فلان شکل تغییر بدهد، دیگر با روش آن دبیر نمی توان به جواب رسید و جالب است که همان سال، طراحان سؤالات آزمون سراسری، تغییری مشابه ایده مرا ارائه کردند تا ناکارآمدی روشهای غیرعلمی در حل تستهای کنکور را نشان بدهند. هرساله تعداد زیادی از داوطلبان پس از تلاش زیاد مجبور می شوند پشت درهای بسته کنکور بمانند و یا درنهایت به رشته های دیگر اکتفا کنند و از این شوق و علاقه دیرینه خود دست بکشند، اما اگر شما می خواهید جزو آن درصدی باشید که در این رقابت تنگاتنگ کنکور به هدف خود برسید و در یکی از این دو رشته ی پرطرفدار و دوست داشتنی یعنی دندانپزشکی و داروسازی تحصیل کنید، پس تا پایان این پست با ما همراه باشید و تمام مطالب را با دقت خوانده و اجرایی کنید.

روشهای آنها بر پایه فرمول سازی است، یعنی برای تستهایی خاص، اقدام به فرمول سازی می کنند و لذا آن فرمول ها فقط برای حل همان تستها مفید است و در مورد تستهای دیگر جواب نمی دهد. ضمن آنکه چون من از مشاور تحصیلی خود آموخته بودم که چگونه مفاهیم کلیدی هر مبحث را از کتب درسی استخراج و در حل تستهای کنکور بکار ببرم، به همین دلیل نیازی نمی دیدم که بخواهم بسوی فرمول های تستی ناکارآمد آنها گرایش پیدا کنم. بله همینطور است. دایی من که خود از اساتید دانشگاه صنعتی شریف است، مصاحبه ها و مقالات علمی ایشان را در خبرگزاری ها دنبال می کردند و معتقد بودند که تفکرات ایشان در زمینه آموزش و پرورش و نیز کنکور سراسری بسیار علمی و کاربردی است. اما اگر در صورتی که انصراف شما در دانشگاه آزاد در اول ترم و شروع ترم باشد و در نظام وظیفه برای شما سنوات رد نشده باشد در صورتی که مدرک معادل کاردانی به شما ندهند امکان ادامه تحصیل برای شما وجود دارد. آیا باید هزینه انصراف بدم. آیا در قبال خواسته هایشان پیشنهادات مالی نیز می دادند؟ این روزها شعارهای تبلیغاتی زیادی در زمینه بسته های آموزشی کنکور، آلفای ذهنی، مهندسی معکوس و غیره داده می شود، به عقیده شما آیا این روشها؛ تأثیری هم برای موفقیت در کنکور سراسری دارد؟

بله ما هر ساله چند رتبه دو رقمی و سه رقمی در کنکور سراسری داشتیم، که البته با تحقیقاتی که من انجام داده بودم اغلب آنها در دوره پیش دانشگاهی یا مدرسه را ترک کرده بودند و به مدرسه دیگری رفته بودند و یا مدیر مدرسه را مجاب کرده بودند، تا جایی که ممکن است در کلاس های درس شرکت نکنند تا فرصت کافی برای مطالعه کنکور داشته باشند.اما جالب است که اسامی آنها را به عنوان رتبه های برتر بر روی پارچه نوشته ای بر سر در مدرسه می زدند. بسیاری از کتابهای کنکور مدعی هستند که بخوبی آیات هر درس را تحلیل کرده اند و حتی نکات ترکیبی آیات را نیز مشخص کرده اند و این کار دانش آموزان را خیلی راحت تر می کند. 1. پیش زمینه داوطلب: مطمئنا داوطلبان با توجه به رشته کارشناسی و نقاط قوت و ضعفی که در هر درس دارند زمانی که برای هر درس اختصاص خواهند داد متفاوت خواهد بود. تو بدنسازی بعد ست اول و دوم، خستگی ای که تو سِت سوم وجود داره باعث پیشرفت شما میشه. چون آزمون های ماز رو میشه پنجشنبه یا چهارشنبه هم حل کرد.

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما