مزیت آزادی از اشتباهات داور

[ad_1]

تیم فوتبال استقلال با گذشت 14 هفته از لیگ برتر با 32 امتیاز در صدر جدول قرار دارد. لیگ آبی های کاپیتول در حال تکمیل نیم فصل اول است و مسجد سلیمان با شکست نفت، قهرمان نیم فصل شد.

یکی از نکات قابل توجه استقلال در این فصل عملکرد دفاعی این تیم است که با دریافت 5 گل قوی ترین خط دفاعی را در اختیار دارد اما یکی از مسائلی که به این آمار کمک کرد عملکرد این تیم است. مدافعان این تیم در کارت ثبت نام زرد بودند.

مدافعان استقلال گاهی اوقات مرتکب اشتباهات شدیدی شده اند و به دلیل دفع حملات حریف از داوران کارت های زرد متعددی دریافت کرده اند. همچنین ممکن است در برخی بازی ها داور یک کارت زرد دیگر و یک کارت قرمز به آبی ها بدهد و تیم را 10 نفره کند.

* کارت هایی که قرمز نشده اند!

اولین بازی مقابل نساجی بود. محمد دانشگر در آن بازی از داور کارت زرد گرفت و در صحنه ای دیگر روی بازیکن نساجی خطا کرد و اکثر کارشناسان داوری بر این عقیده بودند که این بازیکن باید اخراج می شد.

بازی بعدی آبی ها و شهر خودرو است که کارشناسان داوری معتقدند احتمالا محمدحسین مرادمند از داور کارت قرمز گرفته است. حیدر سلیمانی در این خصوص گفت: داور در دقیقه 81 به مرادمند کارت زرد داد که درست بود. بلافاصله در دقیقه 82 مرادمند یک اشتباه دیگر مرتکب شد که مستحق اخطار دوم بود. چون داور یک دقیقه زودتر به او اخطار داده بود، برای اخطار دوم درخواست تجدیدنظر داد وگرنه حذف می شد.

استقلال در بازی با آلومینیوم باید 10 نفره باشد و محمد دانشگر می تواند مثل بازی با نساجی برای آبی ها دردسرساز باشد. کارشناسان داوری معتقدند محمد دانشگر می توانست یک بار در وقت های باخت نیمه اول و در ابتدای نیمه دوم کارت زرد دوم را از داور دریافت کند اما داور برای مدیریت بازی به او کارت زرد دیگری نشان نداد. بازی را بیشتر بحث برانگیز نکنید!

آخرین بازی برابر مس رفسنجان مقابل شاگردان مجیدی بود که محمدحسین مرادمند همچنان باید با مرگ آبی ها روبرو می شد اما داور تصمیم به اخراج این بازیکن نگرفت. نوید مظفری در این خصوص گفت: در دقیقه 32 داور برای مس یک پنالتی گرفت اما در این صحنه کاملا فراموش کرد استقلالی ها را اخراج کند چون فرصتی برای گلزنی بود. مدافعان فقط در صورت بحث بر سر توپ جریمه می شوند اما در این صحنه مرادمند مدافع استقلال مرتکب اشتباه شد. بدیهی است که دعوا روی توپ نیست و داور باید آن را حذف کرده باشد.

* دانشگر و مرادمند بهترین بازیکنان استقلال

استقلال تا پایان هفته چهاردهم لیگ 34 کارت زرد از داوران دریافت کرده است. محمدحسین مرادمند تا کنون با 8 کارت زرد بیشترین تعداد بازیکن استقلال را به خود اختصاص داده است و محمد دانشگر با 4 کارت زرد دیگر بازیکن چند کارت زرد پایتخت است.

مشخص است شاگردان فرهاد مجیدی با آماری که اعلام کردند نشان دادند بازی جذابی با حریفان خود داشتند و در برخی بازی ها خوش شانس بودند که 10 نفره نبودند و کارت قرمز نگرفتند. داور وگرنه ممکن است استقلال نتایج دیگری بدهد.

با این حال آبی های پایتخت در نیم فصل دوم لیگ برتر به مصاف هم می روند و اگر بخواهند این سبک را در ادامه فصل اعمال کنند، شاید چیز دیگری در انتظارشان باشد.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما