مردم آماده جنگ؛ صلح جویان!

[ad_1]

روآرو- رئیس جمهور فرانسه می گوید توافق برای جلوگیری از جنگ امکان پذیر است و روسیه باید بتواند نگرانی های امنیتی را مطرح کند.

ماکرون قبل از آغاز مذاکرات در مسکو با ولادیمیر پوتین، خواستار “تعادل منافع” بین کشورهای دفاعی اروپایی و اجماع اروپایی شد.

رئیس جمهور فرانسه گفته است که وحدت ارضی اوکراین مشکلی ندارد و افزود که اهداف روسیه نیست، اوکراین است، بلکه برای شفاف سازی قوانین اتحادیه اروپا و ناتو است.

روسیه نیروهای خود را در نزدیکی مرز اوکراین بسیج کرده است، اما طرح های اشغال این کشور را رد کرده است.

مسکو از غرب خواسته است، از جمله ممانعت از الحاق اوکراین به ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک، ترک، و کاهش نیروهای خود در شرق اروپا.

کشورهای غربی این اتهامات را رد کرده و می گویند که مایل به گفتگو در مورد این موضوع هستند.مسائل دیگر مانند خلع سلاح هسته ای.

امانوئل ماکرون به ژورنال دی دیمانش گفت که امیدوار است گفت‌وگوهایش با رئیس‌جمهور روسیه برای جلوگیری از رویارویی نظامی کافی باشد و معتقد است پوتین آماده گفتگو در مورد طیف وسیعی از موضوعات است.

مکرون روز یکشنبه در صحبت با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، هشدار داد که روسیه نباید انتظار داشته باشد که این کار به صورت یکجانبه برای کاهش تنش انجام شود. به گفته وی، مسکو حق دارد نگرانی های امنیتی را مطرح کند.

وی با تاکید بر اینکه مذاکره با روسیه نباید با تضعیف اروپا محقق شود، تصریح کرد: ما باید با پیشنهاد موازنه جدید برای حفظ اراضی اروپایی و صلح از برادران اروپایی خود محافظت کنیم.

مکرون افزود که این باید با احترام به روسیه و درک تجربیات غم انگیز این مردم و ملت های بزرگ همزمان باشد.

سفر به مسکو و به دنبال آن بازدید از اوکراین با آلمان و ایالات متحده آمریکا متحد فرانسه هماهنگ شد.

این سفر که ماکرون را به یک کانون بین المللی تبدیل کرده است، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در آوریل انجام می شود.

پیش از این، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، خواستار روابط نزدیکتر با روسیه شد و در ژانویه گفت اتحادیه اروپا باید آنها را احیا کند.مذاکرات با مسکو به جای مبتنی بر واشنگتن.

در همین حال، دولت ایالات متحده بارها هشدار داده است که روسیه می تواند در هر زمانی به اوکراین حمله کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، به فاکس نیوز ساندی گفت: «ما در نقطه‌ای هستیم که روسیه می‌تواند به اوکراین حمله کند، یا ممکن است چند هفته دیگر این اتفاق بیفتد».

پیش از این، دو مقام آمریکایی به رویترز گفته بودند که روسیه 70 درصد نیروها و تجهیزات خود را بسیج کرده است و برای اشغال کامل اوکراین در مرزهایش ضروری است.

با این حال، دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، تهدید اشغال قریب الوقوع روسیه را رد کرد و روز یکشنبه در حساب توییتر خود نوشت: “گمانه های آخرالزمانی را باور نکنید. پایتخت های مختلف سناریوهای متفاوتی دارند، اما اوکراین برای هر چیزی آماده است.”

تنش بین روسیه، اوکراین و غرب هشت سال پس از الحاق کریمه توسط روسیه آغاز شد.

مسکو دولت اوکراین را به عدم اجرای توافق مینسک متهم می کند. این توافق برای برقراری صلح در شرق اوکراین، که توسط شورشیان روسی اشغال شده است، حاصل شد.

از سال 2014، 14000 نفر در درگیری ها کشته شده اند.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما