متن کامل قانون برنامه ششم توسعه- اخبار سیاسی تسنیم

به گزارش مهر، دانشگاه الزهرا (س)، دانشگاه بوعلی سینا- همدان، دانشگاه صنعتی همدان، دانشگاه صنعتی کرمانشاه، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تربیت معلم تهران، مرکزآموزش عالی جهرم، دانشگاه قم، دانشگاه ارومیه و دانشکده علوم اقتصادی نیز هیچگونه تعهدی در خصوص تامین و واگذاری خوابگاه به دانشجویان روزانه و شبانه در مقاطع مختلف تحصیلی ندارند. تبصره 2- دولت نسبت به تحول و ارتقای علوم انسانی در دانشگاهها در ابعاد اسلامیسازی، بومیسازی، کارآمدی و روزآمدی با ایجاد تغییرات یا اصلاحات در امور مربوط به سرفصلها و کتابهای درسی و تربیت استاد و انتخاب دانشجو اهتمام ورزیده و آنرا در اولویت قرار دهد. سازمان مکلف است حسب اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی بازپرداخت اصل و سود اوراق مزبور را بهصورت کامل در لوایح بودجه سالانه پیشبینی و منظور کند. تبصره- رعایت جهات شرعی از جمله محرم و نامحرم در اجرای این ماده ضروری است. ۴۰۰ دانشجومعلم از محل ردیف ۴۰ هزار استخدامی از طریق کنکور سراسری برای این مرکز آموزش عالی منظور شده و ۳۰۰ نفر هم از طریق ماده ۲۸ دانش آموختگان دیگر مراکز دانشگاهی، مشروط به گذراندن یک دوره آموزشی یکساله در زمینه دروس مهارتی، به این دانشگاه اختصاص یافته است. به نحوی که در پایان سال دوم اجرای قانون برنامه هیچگونه مطالبات معوقی در حوزه ایثارگران و خانواده شهدا باقی نمانده باشد.

آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران بوشهر

3- برای جلب سرمایهگذاری بخش غیردولتی، برای افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی جدید به نحوی برنامهریزی و اجراء کند که تا آخر اجرای قانون برنامه ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور به صد میلیون تن افزایش یابد. وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد موظفند بر طراحی و ساخت خودروهای داخلی بهنحوی نظارت کنند که ایمنی خودروهای مذکور متناسب با حداکثر سرعت ارتقاء یافته تا در تصادفات جادهای، تلفات به حداقل میانگین جهانی برسد. حکم ماده (15) در طول برنامه ششم بر بند (ب) ماده (18) قانون پولی و بانکی با اصلاحات بعدی مصوب 18/4/1351 حاکم خواهد بود. خط­مشیهای مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تبعیت نمایند. وزارت جهاد کشاورزی موظف است ضمن اطلاعرسانی و فرهنگسازی و اقدام برای کاهش استفاده از سموم و کودهای شیمیایی امکان دسترسی مردم را به محصولاتی که از سلامت لازم برخوردارند فراهم آورد. تبصره1- مصادیق نقاط محروم موضوع این ماده و نام فرد و علت آن بهعنوان موارد استثناء به پیشنهاد دستگاه اجرائی مربوطه و تأیید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعیین میگردد. ج- در مورد بندهای(ت) و (ث) این ماده کلیه دستگاههای اجرائی موظفند موارد مدنظر خود را پس از ابلاغ بخشنامه بودجه در قالب پیشنهادهای بودجه سنواتی به سازمان ارسال کنند تا اعتبارات مورد نیاز در قالب بودجه سنواتی پیشبینی شود.

ماده 30- دولت مکلف است بررسیهای لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسبسازی دریافتها و برخورداری از امکانات شاغلین، بازنشستگان و مستمریبگیران کشوری و لشکری سنوات مختلف را انجام دهد. عدم ارائه خوابگاه به دانشجویان شبانه و متأهلین و کمبود خوابگاههای دولتی نیز برخی دیگر از محدودیتهایی است که دانشگاهها در آستانه انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام کرده اند. دانشگاه فردوسی – مشهد: این دانشگاه به علت محدودیت ظرفیت خوابگاههای دانشجویی فقط می تواند بر اساس ضوابط صندوق رفاه دانشجویان به 40 درصد از دانشجویان روزانه غیر بومی خوابگاه مجردی واگذار کند و مطلقا تعهدی در قبال اسکان، تغذیه، ایاب و ذهاب و سایر امکانات رفاهی برای دانشجویان دوره های نوبت دوم (شبانه) ندارد. این موضوع از سال ۱۳۸۳ با برگزاری جلسات مختلف پیگیری شد و در راستای تحقق این امر مهم در قانون بودجه سال ۱۳۸۶، ردیفی به منظور پیش بینی اعتبارات آموزشکدههای فنی و حرفهای و مراکز تربیت معلم جهت مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) در نظر گرفته شد. آموزش و پرورش شهر بجنورد خود کمبود فضای آموزشی دارد و به این علت از دانشگاهها میخواهد که فضای مدرسه را تحویل دهند اما هم اکنون برخی از دانشگاهها علاوه بر این فضاهایی که در اختیار دارند به علت کمبود فضا خواستار مکان جدیدی نیز هستند.

ج- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است به منظور ارتقای کارکرد فرهنگی و هنری مساجد، برقراری عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ اسلامی و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، با رعایت موازین اسلامی ترتیبی اتخاذ نماید تا کلیه مساجد شهری و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت از کانونهای فرهنگی و هنری بر اساس بودجه سنواتی برخوردار گردند. پ- صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظف است ضمن اختصاص بخشی از برنامههای شبکههای مختلف به موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حداقل ده درصد(10%) از تولیدات برنامههای هنری نمایشی خود را به این موضوع اختصاص دهد. هنری والسن ری باستان را با قسمتی از خرابههای آن با دشت ورامین قابل تطبیق میداند. دستگاههای ذیربط حق استفاده از درآمد فوق را ندارند. استان گلستان کتابخانه عمومی شهدای 12 دینهاد کتابخانه های عمومی کشور. استان کرمانشاه کتابخانه عمومی گلستاننهاد کتابخانه های عمومی کشور. استان خراسان شمالی کتابخانه حکیم ابوالقاسم فردوسینهاد کتابخانه های عمومی کشور. استان کهگیلویه و بویر احمد کتابخانه عمومی شهید بهشتی مارگوننهاد کتابخانه های عمومی کشور. استان مازندران کتابخانه عمومی احمری نژادنهاد کتابخانه های عمومی کشور. استان هرمزگان کتابخانه ملاصدرانهاد کتابخانه های عمومی کشور . استان بوشهر کتابخانه شهید حسینی صفتنهاد کتابخانه های عمومی کشور. استان کرمانشاه کتابخانه عمومی مدرسنهاد کتابخانه های عمومی کشور.

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما