مایکروسافت و انویدیا بزرگترین و قدرتمندترین مدل زبانی جهان – Zomit را می سازند

[ad_1]

انویدیا و مایکروسافت ادعا می کنند که بزرگترین و قوی ترین مدل زبان یکپارچه را به عنوان مدل ایجاد زبان طبیعی Megatron-Turing توسعه داده اند.

یک مدل زبانی مدلی است برای تمایز بین کلمات و عباراتی که ممکن است در گفتار مشابه به نظر برسند. به عنوان مثال ، در انگلیسی ، کلمات “گفتار مقدماتی” و “wreck a nice beach” تقریباً یکسان تلفظ می شوند. اما آنها معانی متفاوتی دارند.

مقالات مرتبط:

مدل های زبانی در تشخیص گفتار ، ترجمه ماشینی ، تجزیه و تحلیل فرمان گفتار برای دستگاه های هوشمند ، تشخیص دست خط ، بازیابی اطلاعات و سایر برنامه ها استفاده می شود.

استفاده از الگوهای زبانی هوش مصنوعی آنها به تشخیص ابهام گفتار در مثال بالا کمک می کنند.

طبق گزارشات ZDnet، مدل زبان مگاترون تورینگ دارای 105 سطح و 530 میلیارد پارامتر است و از سخت افزارهای فوق رایانه مانند سلین استفاده می کند.

Megatron-Turing-NLG-model-size-graph

برای درک بهتر قدرت این مدل زبانی ، می توان از آن با مدل های زبانی استفاده کرد GPT-3 مقایسه شده است GPT-3 یک مدل زبان وابسته به خود است تدریس عمیق از متن شبیه انسان برای ایجاد محتوا استفاده می کند. این مدل دارای 175 میلیارد پارامتر است.

ویژگی های این مدل زبان توسط مایکروسافت و انویدیا به شرح زیر توضیح داده شده است:

هر کپی از این مدل زبانی مجهز به پردازنده گرافیکی 280 Nvidia A100 است ، هر گره دارای برش 8 طرفه خاصی است و در مجموع 35 مسیر پردازش موازی در گره ها ظاهر می شود.

این مدل زبان بر اساس 15 مجموعه داده با 339 میلیارد است توکن آموزش دیده و قادر به توضیح است که هرچه مدل بزرگتر باشد ، برای انجام بهتر به آموزش کمتری نیاز است.

اما مدل مگاترون تورینگ ، مانند همه مدل های زبانی ، در استفاده از هوش مصنوعی دارای اشکالات سیستمیک است.

وی در مورد مشکلات مربوط به مدل های زبان مایکروسافت و انویدیا گفت:

مدلهای زبانی قدرتمند هر روز بیشتر و بیشتر تکامل می یابند. اما هنوز برخی خطاهای سیستماتیک وجود دارد. طبق مشاهدات ما ، خطاهای زبانی باعث این خطاها در هوش مصنوعی مورد استفاده در مدل زبانی مگاترون تورینگ می شود و ما متعهد به حل این مسئله هستیم.

مقالات مرتبط:

در سال 2016 ، مایکروسافت با استفاده از فناوری یادگیری ماشین ، یک ربات به نام توییتر را برای آزمایش تعامل خود با انسان راه اندازی کرد. اما در کمتر از 24 ساعت ، ربات مطالب خود را تغییر داد و توییت های نژادپرستانه منتشر کرد.

آیا تا به حال در مورد مدل های زبانی مورد استفاده در دستیارهای صوتی اطراف خود با مشکل روبرو شده اید؟

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما