لینک سازی خارجی چیست ؟ + 7 روش مفید در لینک های خارجی همیاروردپرس

برخی افراد هستند که میگویند این کار سخت است و نمیتوانم با شخصی مصاحبه ای داشته باشم و یا وقت گرفتن از آن شخص بسیار سخت است. اما باید بدانید که اگر برای رسیدن به خواسته ی خود تلاش کنید مطمئن باشید که شخص مورد نظر با شما همکاری خواهد کرد. از بین نظرات تاییدشده، ۵ نظر را به قید قرعه در تاریخ 15 مهر 1402 انتخاب می‌کنیم و در قالب «یک تجربه مفید» منتشر می‌کنیم. آموزش ahref را می توانید در این دوره به صورت تخصصی به همراه آموزش ابزار moz مشاهده کنید. نظر تمامی مهمانان به سمت شما جلب خواهد شد و همه دوست دارند تا با شما ارتباطی بگیرند و از رابطه شما با این شخص مهم سر در بیاورند.

برای ساختن لینک های خارجی، دو روش وجود دارد، روش مستقیم و روش غیر مستقیم. ساخت لینک داخلی یکی از روش‌ های معروف و مهمی است که می‌تواند تحول بزرگی در رتبه وب سایت‌ها ایجاد کند. خوب است بدانید لینک سازی داخلی به معنی دور زدن قوانین گوگل نیست، بلکه روش بسیار ساده‌ ای برای بهبود وضعیت سئوی سایت است. لینک سازی داخلی علاوه بر تاثیر خوبی که روی گوگل دارد، می‌تواند باعث بهبود تجربه کاربری یا (User Experience) نیز شود. برای اثرگذاری لینک سازی خارجی، بک‌لینک‌ها باید باکیفیت و در عین حال طبیعی باشند. خرید بک لینک از مزرعه لینک یا به روش‌های اسپم، چندان نمی‌توانند در طولانی‌مدت برای شما ماندگار باشند و اعتباری به شما ببخشند.

۲- سعی کنید لینک سازی خارجی را حتماً در سایت های مرتبط انجام دهید. برای مثال اگر مطالب یک سایت درباره علم پزشکی است، نباید از یک سایت که آموزش سئو انجام می‌دهد، لینک بگیرید. پس مراقب باشید لینک‌های خارجی مصنوعی را در جای مناسب استفاده کنید. ارتباطات کاری خود با دیگر وبمستران را به دنیای واقعی انتقال دهید و با آن‌ها ارتباط صمیمی ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید در حل بعضی از مشکلات سایت به آن‌ها کمک کنید و اطلاعات و تجربه خودتان را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. این تعامل باعث می‌شود که اگر روزی نیاز داشتید تا از سایتی لینک دریافت کنید یا لینک محتوای خود را به جای لینک‌های شکسته‌ی آن‌ها جایگزین کنید، آن‌ها به شما در این زمینه کمک کنند.

فرض کنید شما مشغول نوشتن یک مقاله در وبلاگ سایت‌تان هستید و یک لینک خارجی به سایت‌ منبعی که به کمک آن محتوای مقاله را نوشته‌اید، ایجاد می‌کنید. این موضوع برای احترام به قانون کپی رایت و همین‌طور، جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل، کمک خواهد کرد. به واقع زمانی که از یک وب‌سایت برداشت موضوعی داشته یا به صورت مستقیم بخشی از مطلب منتشرشده در آن را نقل‌قول می‌کنید، لازم خواهد بود که با یک لینک خارجی به مقصد آن، موضوع برداشت را قانونی و موجه کنید. لازم به تاکید است که این موضوع در سئوی سایت، از اهمیت زیادی برخوردار است. با توجه به موارد بالا، باید از لینک‌ها به شکل طبیعی استفاده کنید و همچنین ارتباط برقرار کردن با بلاگ‌های دیگر اهمیت زیادی دارد.

به‌این‌ترتیب، خزنده‌های گوگل متوجه می‌شوند که محتوای مقصد، ارتباطی با محتوای شما نداشته و نباید به آن اعتباری منتقل کنند. هدف از ساختن یک لینک خارجی، ارجاع مخاطب به صفحه‌ای دیگر برای ارائه توضیح و اطلاعات بیشتر یا برآورده کردن نیازی از اوست که امکان رفع آن در محتوایی که در حال مطالعه آن است، وجود ندارد. یکی از تغییرات چشمگیر سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، افزایش انتشار رپورتاژ آگهی در اسفند بود. محدودیت اینترنت به‌عنوان بخش انکارناپذیر فضای کسب‌وکارهای آنلاین یکی از مشکلاتی بود که صاحبان کسب‌وکارها در مهر ۱۴۰۱ با آن دست‌به‌گریبان بودند. این چالش در بازار انتشار رپورتاژ آگهی تاثیرات محسوسی را بر جای گذاشت و باعث شد تا تعداد رپورتاژ آگهی‌های منتشرشده در مقایسه با ماه شهریور حدودا نصف شد.

در حالت کلی کلماتی که برای منو انتخاب می‌شوند روی سئو سایت بسیار اهمیت دارند و گوگل به این کلمات بسیار توجه می‌کند. اگر این کلمات به درستی انتخاب شده و به طور صحیح در منو قرار بگیرند، ورودی سایت افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل سئوکاران برای صفحات خود لینک‌ های خارجی مصنوعی می‌سازند تا با ساخت این لینک‌ها، سایت را با سرعت بیشتری به صفحه اول موتور‌های جستجو برسانند. لینک سازی برای هر سایت و میزان گستردگی آن، فروشگاهی بودن و غیره می‌تواند متفاوت باشد و برای هر سایت با توجه به استراتژی‌ محتوا آن کاملا متفاوت است و باید با شرایط سایت تدوین شود. امروزه استفاده از بازاریابی ویروسی در بین سایت های خارجی بسیار پرطرفدار می باشد و در شبکه های اجتماعی تامبلر و فیسبوک مورد استفاده قرار میگیرد. اما همانطور که میدانید این دو شبکه در ایران فیلتر هستند اما شما میتوانید به جای آنها از دو شبکه ی اینستاگرام و لینکدین استفاده کنید.

لینک سازی داخلی چیست؟

این گروه از کسب‌وکارها چون رقیب هم نمی‌شوند، پس به‌راحتی می‌توانند در سایت خود از محصول یا خدمات دیگری نام ببرند و به رفع نیاز کاربرانشان کمک کنند. برای مثال، شرکت‌های فروش هاست، به‌راحتی می‌توانند همکاران معتبر حوزه طراحی سایت را به مشتریانشان معرفی کنند و به سایتشان لینک دهند و برعکس. حتماً بارها دیده‌اید که دانشجویان یک دوره آموزشی پس از اتمام دوره، پستی را از تجربه شرکت در آن دوره آموزشی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند یا مطلب مفصلی را درباره نکات مثبت و منفی آن می‌نویسند. برای مثال، اگر بتوانید لندینگ یا مقاله پرباری از هر دوره برگزارشده در سایت خود منتشر کنید و بخشی از محتوای آموزشی، تمرین و عکس دانشجویان را در آن قرار دهید، به این شکل دانشجویان به آن صفحه لینک خواهند داد.

این امتیاز نشان دهنده درصد تخلف سایت است که وابسته به مواردی مانند لینک سازی کلاه سیاه، تکراری بودن مطالب و انجام رفتارات غیر قانونی از نظر گوگل است. اگر یک سایت با امتیاز اسپم اسکور بالا به سایت شما لینک دهد، نه تنها برای شما اعتباری به همراه نمی آورد بلکه به شدت میتواند به سئو و اعتبار سایت شما نزد گوگل ضربه بزند. هدف از لینک سازی در این قسمت ها، در درجه اول کمک به کاربر برای پیدا کردن موارد مورد نیاز و سپس بالا بردن زمان ماندگاری کاربر در سایت است.

خب همانطور که گفتیم بک لینک رایگان تا حدی اعتبار داره و برای پروژه های بزرگ تر نیاز به خرید بک لینک و رپورتاژ هست. ویکی دمی به عنوان مرجعی برای آموزش های آنلاین در زمینه سئو، وردپرس و دیجیتال مارکتینگ تمامی تلاش خود را برای ارائه بهترین آموزش ها توسط حرفه ای‌ترین متخصص های هر حوزه چه بصورت رایگان و چه به صورت دوره های پولی قرار داده است. پست های جایزه داره در اکثر مواقع کاربران را جذب خود می کند و آنها را به کاری که می خواهید، وادار می سازد تا در ازای آن، جایزه بگیرند. این کار موجب می شود، کاربران مطالب شما را تا پایان بخوانند و برای دیدن نتایج قرعه کشی و دریافت جایزه بیشتر به وب سایت شما سر بزنند. یکی لینک‌های outbound و دیگری inbound که به آن بک لینک نیز می‌گویند. تنها تفاوتی که میان این دو نوع لینک می‌توان پیدا کرد، مربوط به دامنه آن‌ها می‌شود.

  • همانطور که میدانید برای اینکه بتوانید در بازاریابی آنلاین به موفقیت برسید باید لینک سازی خارجی و داخلی بسیار قوی داشته باشید.
  • در این برنامه جزییات مواردی همچون چه زمانی بهترین زمان لینک سازی خارجی است، چه روشی برای ساخت لینک خارجی خوب است، چگونه لینک خارجی بسازیم، کجا لینک خارجی بسازیم و…
  • هدف از ساختن یک لینک خارجی، ارجاع مخاطب به صفحه‌ای دیگر برای ارائه توضیح و اطلاعات بیشتر یا برآورده کردن نیازی از اوست که امکان رفع آن در محتوایی که در حال مطالعه آن است، وجود ندارد.
  • به لینک هایی که از یک سایت به وبسایت شما داده می شود بک لینک گفته می شود.
  • سپس بر روی ایکون پروفایلتون کلیک کنید و وارد قسمت تنظیمات شوید و عکس های کاور و لوگوی خود را تنظیم کنید.

این که سایت شما در چندین سایت لینک داشته باشد و تمامی فاکتور های لینک بیلدینگ صحیح را برای آن رعایت کرده باشید، اما از طریق این لینک ها مخاطبی به سایت شما وارد نشود، احتمالا برای گوگل شک برانگیز است. زمانی که لینک شما توسط گوگل در سایتی پیدا میشود، گوگل به امتیاز اعتماد این سایت اهمیت میدهد. هرچه این امتیاز سایت لینک دهنده به شما بیشتر باشد، لینکی که به شما داده نیز باعث افزایش اعتبار سایت شما میشود. همانطور که در بالا گفته شد، قبلا پیج رنک گوگل یک میزان معتبر برای سنجش اعتبار سایت ها بود، اما با فراگیر شدن روش های سئو سیاه، این ابزار کم کم ارزش خود را بین مخاطبان از دست داد. در همین حال سایت MOZ که یک سایت مرجع در زمینه آموزش سئو است، اقدام به رونمایی از یک ابزار آنالیز وب سایت ها کرد. این موضوع و ضعف الگوریتم های گوگل، باعث کاهش شدید مخاطبان این موتور جستجو شد.

ابتدا باید گفت که گوگل در تلاش است که هسته خود را برای تشخیص سایت‌هایی که بک لینک زیاد یا اسپمی خریداری میکنند بروزرسانی کرده و آن‌ را بهینه کند. قبل از تبادل به نرخ اسپم اسکور و اعتبار پیج و دامنه سایت مقابل دقت کنید. همانطور که گفته شد، بهتر است از ثبت سایت در دایرکتوری های مختلف خودداری کنید اما دایرکتوری های مرتبط با کسب و کار شما میتواند برای شما مفید باشد؛ مخصوصا که دارای بازدید نیز هستند.

ما پیشنهاد می کنیم یک برنامه 6 ماهه برای لینک سازی خارجی طراحی کنید و سعی کنید و در این 6 ماه با توجه به ظرفیت کسب و کارتان و رقبایتان به بهترین شکل لینک سازی خارجی را انجام دهید. نکته بعدی در لینک سازی داخلی این است که این کار باعث افزایش سئو سایت ما میشود. شما باید برای هرچه بهتر شدن سئو سایت خود به خوبی بتوانید از انکر تکست ها استفاده کنید. شما باید با استفاده از انکر تکست ها، کلمه کلیدی هر مقاله خود را به گوگل بفهمانید و به افزایش رتبه آن کمک کنید. اما یکی از فاکتور های تاثیر گذار در سئو سایت، لینک سازی داخلی و خارجی است.

اعتماد گوگل بسیار سخت به دست می آید!

بنابراین از این مورد غافل نشوید و همه چیز را پیوند ها در نظر نگیرید! به اشتراک گذاشتن از طریق پیام رسان ها نیز می تواند عواقب بسیار خوبی داشته باشد. به جای اینکه از 10 سایت با اعتبار پایین لینک بگیرید ، سعی کنید از 1 سایت با اعتبار بالا پیوند بگیرید. به همین دلیل می توانید از طریق تبلیغات محتوای فوق العاده خود را به نمایش بگذارید تا پیوند های زیادی از آن ها دریافت کنید. در این حین می توانید در قالب محتواهایی که در این بستر ها منتشر می کنید ، پیوند هایی به صفحات سایت خود بدهید. بعد از اینکه محتواهای خود را در سایت بارگذاری کردید ، این امکان برای شما وجود دارد تا با استفاده از ابزار های آنالیز مانند گوگل انالیتیکس ، مقالات برتر یا تاپ را مشخص کنید.

البته نوشتن خود رپورتاژ آگهی نیز باید کاملا تخصصی انجام شده و کلیه اهداف در آن به شکلی بهینه پیاده‌سازی شود. اکسترنال لینک بیلدینگ، همان‌طور که از اسمش پیداست با فرایند لینک سازی سروکار دارد که خارج از وب‌سایت شما شکل می‌گیرد. یعنی در این ساختار لینک سازی قرار است لینک‌هایی ایجاد شوند که مسیر سفر کاربران در میان وب‌سایت‌های مختلف را هموار سازد! لینک سازی داخلی یکی از مهم ترین مهارت‌هایی است که برای شروع یادگیری سئو باید بسیار به آن دقت کرد. لینک سازی داخلی به لینک‌ هایی از سایت شما که درون وب‌سایت قرار می‌گیرند، گفته می شود.

ساخت لینک بر روی یک عکس مشکلی ندارد، هر چند منبع خوبی برای لینک دهی نیست. برای نوشتن این توضیحات فرض کنید می خواهید تصویر را برای یک شخص نابینا توضیح دهید و image alt را بنویسید.یک انکرتکست را دوبار لینک نکنید. هنگام لینک سازی، کاربر و مفید بودن لینک را در نظر بگیرید و سعی نکنید با حقه زدن موتورهای جستجو را به اشتباه بیاندازید. گزینه‌ی آخر می‌تواند این ابزار را برای شما تبدیل به ابزاری کلیدی کند، زیرا هدف لینک سازی خارجی و سئو این است که از رقبای خود پیشی بگیرید. با اطلاع داشتن دقیق از فعالیت رقبای خود و پروفایل لینک سازی آن‌ها، شما درک بهتری از استراتژی‌های آن‌ها خواهید داشت و می‌توانید از آن روش‌ها برای بهبود لینک سازی خارجی خود استفاده کنید. ممکن است کلمه کلیدی مورد نظر شما مترادفی داشته باشد که کاربر آن را جستجو کند، ولی محتوای شما جوابگوی نیازش باشد.

از طرف دیگر لینک‌های خارجی وب سایت‌ها، که گاهی به آن‌ها outbound links نیز گفته می‌شوند، باعث اعتبار بیشتر سایت شما می‌شوند زیرا ثابت می‌کنند که محتوای شما با ارزش است. لینک سازی خارجی راهی عالی برای ساختن ارتباط با دیگران در دنیای تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ است. فرق لینک سازی خارجی با لینک سازی داخلی در این است که یک لینک خارجی فرد را به دامنه یا وب سایت دیگری منتقل می‌کند، در حالی که لینک داخلی کاربر را به صفحه‌ی دیگری از خود سایت شما هدایت می‌کند.

در پایان نیز پیشنهاد کنید که شاید این محتوا بتواند نیاز آن‌ها را بهتر برآورده کند. شروع پاییز ۱۴۰۱ و تاثیراتی که اتفاقات آن روزها در روند تمام کسب‌وکارها بر جای گذاشت، نشان می‌دهد که هیچ سالی نمی‌توانست به‌اندازه سال ۱۴۰۱ برای کسب‌وکارهای آنلاین سخت و ناامیدکننده باشد. ما نیز در تریبون از این قاعده مستثنی نبودیم و بیش از ۱۰۰ روز نفس‌گیر را همراه با کسب‌وکارها و رسانه‌ها گذراندیم. حالا با عبور از آن روزها، گزارشی آماده کرده‌ایم که به‌خوبی می‌تواند وضعیت لینک‌سازی خارجی در سال ۱۴۰۱ را نشان دهد.

یعنی گوگل برای اینکه مطمئن شود یک سایت از اعتبار بالایی برخوردار هست یا نه، تمامی سطح وب را به دنبال لینک هایی به این سایت جستجو میکند. به طور مثال زمانی که شرکت طراحی سایت مدیریو به سایت moz  یک لینک میدهد، گوگل این موضوع را میفهمد که سایت moz از طرف سایت مدیریو معتبر شناخته شده. با بالا رفتن تعداد این بک لینک ها از سایت های مختلف به سایت moz، اعتبار این سایت نزد گوگل بالا میرود. فرایند لینک بیلدینگ خارجی وب سایت، هیچ وقت به پایان نمی‌رسد و تا زمانی که سایت شما فعال است باید در مسیر 1 و سئو خارجی از جمله لینک سازی اقداماتی انجام دهید تا در مسیر رشد باشید.

شاید مثال‌های زیادی از کسب‌وکارها به ذهنتان برسد که توانسته‌اند ورق بازی را به نفع خود برگردانند و در مرکز توجه قرار بگیرند. اگر میخواهید از این طریق برای لینک سازی استفاده کنید باید به شما بگوییم که تولید محتوای ارزشمند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در واقع اینکه بتوانید با تولید محتوایی جذاب، کاربران را به سمت خود بکشانید و آنها را مجاب کنید تا آن را در بین دوستان و همکاران خود به اشترام بگذارند. این ابزارهای نام برده شده لینک های ورودی به سایت مورد نظر را در اختیار شما قرار می دهد. اما همانطور که گفته شد تعداد لینک های ورودی اصلا مهم نیست بلکه این مسئله که رقبا بک لینک ها را به چه سایت هایی ارجاع داده اند اهمیت دارد. بسیار مهم است تا با شناسایی آنها شما نیز بتوانید این کار را انجام داده و ارزش سایت خود را بالا ببرید.

می‌توانید برای صفحات آن‌ها مطلبی تولید کرده و با ارسال ایمیل به روشی که در بخش قبل گفتیم از صاحب ‌سایت بخواهید که آن را به محتوای خودش اضافه کند. باز کردن لینک خارجی در تب جداگفتیم که لینک خارجی می‌تواند یکی از دلایل خروج کاربر از سایت شما باشد. برای افزایش زمان ماندن کاربر در صفحه، لینک‌های خارجی را برای باز شدن در یک تب جدید تنظیم کنید. با این کار احتمال نارضایتی مخاطب، برای از دست دادن محتوایی که در حال مطالعه آن بوده است را نیز کاهش می‌دهید. به‌طور خلاصه از کلمات توصیفی در انکرتکست خود استفاده کنید که حتی‌الامکان به خواننده و سپس به گوگل، بگویند که در لینک خارجی چه چیزی در انتظار آن‌هاست.

مثلا هر روز صبح تا ظهر لینک سازی نکنید .لینک سازی نباید به صورت ماشینی باشد و باید به صورت تصادفی ساخته شود و در تایم های مختلف باشد. استفاده از انکر تکست زیادی به خودی خود شک برانگیز می باشد.با این وجود استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در انکرتکست می تواند عواقب جبران نا پزیری داشته باشد. لازم است پیوندی که به سایت شما داده می شود از سایتی مرتبط با حوزه کاری سایت شما گرفته شود. پس تا جای ممکن باید بر روی لینک بیلدینگ در سایت های مختلف تمرکز کنید. زیرا اگر مقاله شما بیش از حد به یک صفحه خاص شبیه باشد، موتورهای جستجو آن را سرقت در نظر می‌گیرند. با این کار شما می‌توانید اطلاعات خود را شفاف‌تر بیان کنید و در نتیجه از حجم شایعات بکاهید.

تنها کافیست فردی وارد ان مغازه بشود و به شما بگوید که قبلا از این محصول استفاده کرده است و راضی بوده است . بدون شک تازه میتوانید باور کنید که حرف های ان نماینده ی فروش راجب ان محصول و کالا درست بوده است و به ان محصول اعتماد خواهید کرد . معمولا چنین حالت هایی که کاربر از طرف دوستان و آشنایان به یک سایت دعوت می شود ، اعتماد بیشتری نیز خواهد کرد. در صورت وجود هرگونه مشکل، میتوانید سؤال خود را در قسمت نظرات با متخصصان مدیریو در میان بگذارید. همانطور که گفته شد، نرخ اسپم اسکور نیز توسط ابزار اکسپلور سایت MOZ اندازه گیری میشود. این امتیاز در گذشته عددی بین 0 تا 17 بود ولی در به روز رسانی های جدید تبدیل به یک عدد بین 0 تا 100شده و به صورت درصد نمایش داده میشود.

بله، به نظر میرسد که گوگل نمیتواند این موضوع را بدرستی تشخیص داده و در مورد آن قضاوت کند. پس هر موقع که از مدیران آن سوال شده، آن‌ها به شدت آن را نفی کرده‌اند. در این تکه کد، آدرسی که در جلو قسمت href قرار میگیرد همان مقصد است و متنی که در بین تگ باز و بسته A قرار میگیرد، متن سفارش بک لینک لینک داری میشود که با کلیک بر روی آن به مقصد تعریف شده میرویم. یادتان باشد که ایمیل را از قبل تایید کنید وگرنه نمیتوان مشخصات پروفایل را به روز رسانی کرد. حالا با کلیک بر روی آیکون مشاهده پروفایل میتوانید پروفایل خود را ببینید که شامل بیوگرافی ، لینک سایت و سایر مشخصات است.

بنابراین سعی کنید از کلمات کلیدی مترادف و متنوعی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را در رتبه بندی گوگل به دست بیاورید. در اواخر دهه‌ی 90 میلادی، گوگل شروع به تسخیر بازار موتورهای جستجو کرد و یکی از عوامل مهمی که برای رتبه بندی نتایج خود به کار گرفت، لینک سایت‌ها بود. یکی از مالکان گوگل، LarryPage، یک الگوریتم به نام PageRank به وجود آورد تا گوگل بتواند از آن استفاده کند و کیفیت یک صفحه را تا حدودی مطابق تعداد لینک‌هایی که به مقصد آن وجود دارند یا همان external linkها مشخص کند. این معیار بعدها تبدیل به بخشی از الگوریتم رتبه بندی کلی گوگل و سیگنالی قوی در این زمینه شد، زیرا روشی بسیار عالی برای تعیین کیفیت یک صفحه بود. این معیار بسیار موثر بود، زیرا طبق این ایده به وجود آمده بود که هر external link به معنی یک رای اعتماد برای آن سایت یا صفحه است. درست مثل شما که هیچوقت یک رستوران بد را به دوستتان معرفی نمی‌کنید.

این بازه، بسیار وسیع است و درواقع به عوامل متعددی مانند کیفیت بک‌لینک، قدرت صفحات و سایت‌ها، نحوه لینک سازی خارجی، موضوع و … بستگی دارد. توجه به ارتباط موضوعی دو محتواوجود ارتباط موضوعی بین صفحه مبدا و مقصد اصل مشترک در همه روش‌های لینک‌ سازی خارجی است. خوانندگان را به محتوایی هدایت کنید که به مطلبی که در حال خواندن آن هستند، مرتبط باشد؛ مثلا برای روشن شدن مطلب می‌توانید به محتوایی که آمار یا تعریفی دقیق‌تر ارائه کرده است، ارجاع دهید.

ثابت شده است که لینک سازی خارجی می‌تواند بسیار بیشتر از لینک سازی داخلی به کار شما بیاید و رتبه‌ی شما را هنگام سرچ بالاتر ببرد. لینک خارجی به لینکی در یک وب سایت گفته می‌شود که کاربر را به هر دامنه‌ای غیر از دامنه‌ی خود آن وب سایت منتقل می‌کند. برای مثال، ممکن است شما محتوایی راجع به یک موضوع خاص در سایت خود قرار دهید و در این مقاله یک لینک به مقصد سایتی دیگر قرار داده باشید، تا آن سایت به خواننده‌ی محتوای شما اطلاعات بیشتری را در این زمینه ارائه کند. طبق بررسی ما ارزش لینک های داخل متن بسیار بیشتر از لینکهایی است که در فوتر یا هدر سایت قرار میگیرند.

  • برای همین بهتر است همیشه در مطالب‌مان از لینک سایت مرجع استفاده کنیم.
  • به گفته او مبارزه با فساد، کنترل و نظارت درست بر صرافی‌ها و جلوگیری از حمل و نقل پول غیرقانونی درافغانستان و جلوگیری از قاچاق پول به خارج افغانستان را هم باعث افزایش ارزش افغانی می‌داند.
  • در این مقاله به شما خواهیم گفت که لینک بیلدینگ یا همان لینک سازی چیست و چگونه باید به بهترین شکل آن را انجام داد.
  • این گفتگو می تواند در رابطه با تجربیات کاری و همچنین به اشتراک گذاشتن نوشته هایشان نیز باشد که در برخی موارد باعث افزایش لینک سازی و ترافیک سایت می شود.

یک راه دیگر برای اشتراک گذاری مطالب، استفاده از فرم دعوت دوستان است که بارها در سایتهای مختلف فارسی دیده ایم. از این فرمها هم می توانید در انتهای مطالب خود برای اشتراک گذاری مطلبتان از طریق ایمیل استفاده کنید. شما باید مطالب را به گونه ای نشر دهید که مخاطبان را جذب کرده و آنقدر آنها را حریص کنید که برای خواندن کامل مطالب به سایت و یا وبلاگ شما مراجعه کنند.

اگر مطلب شما بتواند مخاطب‌های زیادی را جذب کند، احتمالاً آنها برای بررسی سایر مطالب شما به بلاگ شما سر می‌زنند و علاوه بر دریافت بک لینک، ترافیک ورودی سایت شما هم افزایش پیدا می‌کند. Pbn ها یک نوع لینک خارجی هستند که دارای قدرت بسیار بالا و زیادی می باشند. در این سیستم لینک بیلدینگ شما از چندین سایت می توانید برای وبسایت هدف یا money site خود بک لینک بسازید و صفحات هدف خود را روی هر کلمات کلیدی مهم به رتبه های خوبی برسانید. اما تعداد سایت هایی که به سایت شما لینک می دهند تنها یک نمونه از تأثیر بک لینک ها در سئو سایت است. علاوه بر این گوگل به سن دامنه، آتوریتی، مرتبط بودن سایت ها به همدیگر، تنوع لینک ها، طول و کیفیت محتوا، انتخاب انکر تکست مناسب، مکان لینک (داخل محتوا بهتر از فوتر یا ساید بار است) و… نیز اهمیت زیادی می دهد. در ضمن برای بهبود سئوی سایت خودتان تنها به کسب یا خرید بک لینک اکتفا نکنید چون تا زمانی که تمام فاکتورها و اصول سئو را رعایت نکنید، این کار تأثیر زیادی روی بهبود سئو سایت شما نخواهد داشت.

طبیعی یا دستی؟ این کار به شما کمک می‌کند مسیر ذهنی مشخص‌تری داشته باشید. در لینک‌سازی طبیعی خارجی، تلاش می‌شود تا با داشتن کیفیت محتوای خوب به صورت طبیعی از وب‌سایت‌های مختلف، لینک دریافت شود. در این روش لینک‌سازی خبری از پرداخت هزینه و دخالت وب‌مستر نیست و تنها به علت فعالیت باکیفیت و حرفه‌ای وب‌سایت لینک‌های مختلف به سمت دامنه یک سایت انتقال داده می‌شوند. در این مقاله از سایت تسمینو به صورت کامل با مسیر این سبک لینک سازی خارجی و ترفندهای ریز و درشت آن، آشنا خواهید شد. اگر علاقه‌مند هستید که به یک متخصص کاربلد در دنیای لینک‌سازی آن هم از نوع خارجی تبدیل شوید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

طبق تحقیقاتی، اینفوگرافیک‌ها بیش از سایر مطالب در انواع رسانه‌ها دست‌به‌دست می‌شوند و برای سایت لینک می‌آورند. شاید باورتان نشود ولی سایت هایی وجود دارند که در زمینه تولید این قبیل رسانه ها فعالیت دارند و پس از تولید آنها را به فروش می رسانند. هر چند در کشور ما چیزی به ما لایسنس رعایت نمی شود اما با ایجاد پایگاهی این چنینی مطمئنا میتوانید لینک های بسیار خوبی را دریافت کنید. برخی از سایت ها این امکان را برای کاربران قرار میدهند که بدون عضویت در سایت مطلبی را در سایت درج کنند.

با کمک استراتژی‌ روابط عمومی برند خود، از اخبار و بیانیه‌های جدید، محتوایی تهیه کنید و اول آن را در سایت خود منتشر کنید و از رسانه‌های خبری بزرگ بخواهید به‌خوبی آن خبر شما را پوشش دهند. دامنه رنک دار و آتوریتی دار رتبه بسیار بهتری در نتایج گوگل نسبت به دامنه های جدید و بدون رنک دارند. به هیمن خاطر با دامنه رنک دار و رند کسب و کار شما حداقل چند ماه و یا چند سال جلو خواهد افتاد. اگر سایت تان فارسی هست بهترست برای تاثیر بیشتر در سایت های فارسی لینک سازی کنید. اگر چه لینک سازی در سایت های انگلیسی هم تاثیر خودشان را دارند همانطور که خیلی از سایت ها از همین طریق کسب رتبه کرده اند.

بااینکه هیچ استانداردی برای این موضوع تعیین نشده، اما ناگفته پیداست که لینک‌های مکرر در یک متن، می‌توانند برای خواننده آزاردهنده باشند. تنها درباره موضوعاتی لینک خارجی بسازید که دانستن درباره آن‌ها برای خواننده مفید بوده و به درک متن شما کمک می‌کند. همچنین در صورت استفاده زیاد از آنها، احتمال خروج مخاطب از متن با کلیک بر روی یک لینک و بازنگشتن او افزایش می‌یابد. همان‌طور که در بخش قبل گفتیم، اگر از ‌سایت معتبری لینک خارجی بگیرید، قدرت دامنه و صفحه شما بهبود می‌یابد. از سوی دیگر، اگر لینک سایت شما در محتوای دیگر سایت‌ها قرار گیرد، به موتورهای جستجو می‌گوید که مطلب شما مفید و باکیفیت است، چراکه معمولا محتواهای باکیفیت هستند که لینک دریافت می‌کنند. این کار، همچنین به درک ماهیت موضوع محتوای شما توسط گوگل نیز کمک می‌کند.

این ابزار اقداماتی نظیر لیست کردن و پیگیری تمامی لینک‌های خارجی را در جهت بهینه سازی پیوندهای سایت انجام می‌دهد. اگر تگ گوگل آنالیتیکس به سایت اضافه شود می‌توان در بخش Event Report این ابزار گزارش تمامی کلیک‌های لینک‌های خارجی را دریافت کرد. ممکن است در یک دوره بیش از 800 لینک سایت شما را ارجاع کنند، اما پس از 30 یا 60 روز خیلی از آن‌ها دیگر از بین رفته باشند. همچنین در صورتی که در وبلاگ‌های دیگر مشارکت داشته باشید و در شبکه‌های مجازی فعالیت کنید، به طور مداوم به لینک‌های شما افزوده خواهد شد. از آنجایی که شما دیگر وبلاگ‌ها و سایت‌های معتبری که شما را لینک می‌کنند را تحت کنترل ندارید، ممکن است به راحتی شما را از پست یا صفحه منبع خود حذف کنند. برای اینکه از این موضوع اطلاع داشته باشید می‌توانید از سایت‌هایی مانند Monitorbacklinks.com و majestic.com استفاده کنید.

دقت کنید که دریافت بک لینک انبوه روی یک عبارت خاص می‌تواند مصداق اسپم بودن باشد. از این طریق صفحه‌ی سایت شما برای کسانی که آن را لینک می‌کنند نشان داده خواهد شد. اولین کار برای گرفتن لینک از طرف یک سایت این است ک ببینید چه نوع لینک‌هایی در آن موجود هستند. اگر محتوای مورد نظر شما با لینک‌های خارجی آن سایت مرتبط است، احتمال زیادی وجود دارد که شما را نیز لینک کنند، اما اگر محتوایتان متفاوت است، بهتر است از آن سایت صرف نظر کنید.

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما