قوانین جدید خرید ملک در ترکیه آرال گام

دانشگاه فنی ییلدیز، دانشگاه بغازچی استانبول و دانشگاه باغچه شهیر از دانشگاه‌های منطقه بشیکتاش به شمار می‌روند. استانبول نقش بسیار مهمی در اقتصاد ترکیه هم به خاطر گردشگری و هم از لحاظ صنعتی و تجاری دارد. 38% کل تولیدات صنعتی، 57% صادرات ملی، 60% واردات ملی، 40% کل مالیات جمع‌آوری شده نشان دهنده اهمیت اقتصادی خرید ملک در استانبول این شهر در ترکیه است. برای کشور ترکیه استانبول یک منبع مالی مهم است و ترکیه با وجود اقتصاد استانبول به رشد و پیشرفت در سال‌های اخیر رسیده است. حدود 35 درصد از کارگران ترکیه در شهر استانبول مشغول به کار هستند. به دلیل همجواری با کشورهای غربی، فرهنگ مردم این شهر هم تا حد زیادی متاثر از فرهنگ اروپایی است.

  • اگر پای صحبت آنها بنشینید، تنها از ضرر خرید ملک در ترکیه میگویند ولی از اینکه خود در این مسیر چقدر مقصر بوده ان، هرگز سخنی به زبان نمی آورند.
  • از اینرو این منطقه برای افرادی که به زندگی در کنار ساحل علاقه دارند یک انتخاب خوب است.
  • برای خرید ملک در استانبول اگر موارد فوق برایتان اهمیت دارد، می‌توانید یکی از این مناطق را انتخاب کنید.

همچنین، همسر و فرزندان زیر 18 سال شما هم واجد شرایط شهروندی می شوند. علاوه بر این، اگر فرزند بالای 18 سال دارید، اگر بخواهند می توانند به زندگی خود در ترکیه برای همیشه ادامه دهند. یکی از زیباترین و همینطور معروف‌ترین شهرهای دنیا که همواره بر سر زبان جهانیان بوده است، استانبول می‌باشد. البته بد نیست بدانید که برای خرید ملک در ترکیه این شهر از دیگر شهرهای ترکیه گرانتر بوده و خرید خانه در شهرهای دیگر ترکیه ممکن است از نظر اقتصادی به صرفه‌تر باشد.

اینکه قیمت خانه در ترکیه به پول ایران چقدر است بستگی به ارزش روز لیر به تومان دارد. با توجه به شرایط اقتصادی، نرخ لیر دائما در حال نوسان و تغییر است. چنانچه قیمت لیر 3000 تومان باشد، برای خرید خانه ای به ارزش 150 هزار لیر، باید 450 میلیون تومان پول داشته باشید. اگر بدنبال خرید خانه در ترکیه با 500 میلیون تومان هستید، باید بدنبال خرید سوئیت در شهرهای کوچک باشید.

اخذ اقامت ترکیه برای تمام اعضای خانواده با خرید ملک

محله خان والده که یکی از محله‌های فاتح استانبول است، بیشترین جمعیت ایرانی‌ها را درخود دارد. به طوری که می‌توان گفت این محله ایرانی نشین در استانبول از دیر باز تا کنون بوده است. اگر با خرید ملک در استانبول قصد اقامت در این شهر را داشته باشید، باید بیمه سلامت یک‌ساله بگیرید.

ترکیه در بین کشورهای جهان ساده ترین قوانین صدور اقامت از طریق خرید ملک را دارد. شما می‌توانید با خرید هر نوع خانه در ترکیه، به سادگی اقامت ترکیه را دریافت کنید. چنانچه خانه ای به ارزش بیش از 400 هزار دلار در ترکیه خریداری کنید، امکان دریافت پاسپورت و حق شهروندی ترکیه را برای خود و خانواده‌تان خواهید داشت. این یک انتخاب کاملا شخصی و از مهم‌ترین مراحل خرید خانه در ترکیه است. همانطور که گفتیم با خرید خانه در شهرهای کوچک ترکیه، با پرداخت حداقل 50 هزار دلار می‌توانید کارت اقامت ترکیه (کیملیک کارت) را دریافت کنید.

با این حال اگر قصد خرید ملک در استانبول را دارید حتما سری به خیابان نیشان تاشی بزنید. در این مرحله لازم است تا خریدار به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ترکیه مراجعه کند و درخواست خود مبنی بر اقدامات انتقال سند را ارائه نماید. گفتنی است که عدم انجام این مرحله، یا با تاخیر انجام دادن آن، در روند انتقال سند مشکل ایجاد خواهد کرد. عوامل متعددی باعث می شوند تا کیفیت زندگی در کشور ترکیه و شهر استانبول بالا باشد. و همین مورد عاملی تشویق کننده است که سبب می شود سالیانه عده ی زیادی به این کشور مهاجرت کنند. در همین زمینه گفتنی است که در شهر استانبول خبری از بحران، تنش، ناآرامی و اضطراب نیست.

امکان اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه ارزان در ترکیه وجود دارد؟

وضع این قانون به این دلیل است که سرمایه گذاران، ملزم به خریدن خانه های جدید باشند. بنابراین شما میتوانید تنها با خرید ملک نوساز و دست اول، پول آن را قسطی پرداخت کنید. با در نظر گرفتن مراحل ایستمون و گرفتن تابعیت ترکیه در پی آن، حتماً به این موضوع پی برده‌اید که ترکیه از جمله کشورهایی است که کمترین سخت گیری و آسان ترین قوانین را برای پذیرش سرمایه گذاران و مهاجران دارد. کمتر کشوری پیدا می‌شود که با چنین قوانین ساده‌ و سهل الوصولی مهاجر بپذیرد. مناطق بشیکتاش کادیکوی، شیشلی و مال تپه از لحاظ رتبه اجتماعی، آموزش، بهداشت، خدمات شهرداری و سطح حمل و نقل در بهترین شرایط قرار دارند. برای خرید ملک در استانبول اگر موارد فوق برایتان اهمیت دارد، می‌توانید یکی از این مناطق را انتخاب کنید.

طرفین قرارداد را امضا می‌کنند و فرآیند انتقال مالکیت خانه انجام خواهد شد. بله، در صورتیکه ارزش ملک شما ۲۵۰ هزار دلار باشد، می توانید پاسپورت دریافت کنید. متقاضیان توجه داشته باشند که محدودیت های زیر را در کشور ترکیه نقص نکنند.

گفتنی است که سنجاق تپه در سال 2009 با برخورداری از شهرداری و سایر امکانات رفاهی مستقل به یک منطقه تبدیل شد. از اینرو می توان گفت که سنجاق تپه یک منطقه نوظهور و تازه در دل شهر استانبول است. از اینرو این منطقه برای افرادی که به زندگی در کنار ساحل علاقه دارند یک انتخاب خوب است. پس چنانچه به خرید خانه در نزدیکی ساحل دریای مرمره علاقه مند هستید و به مشاهده ی غروب خورشید از فراز آب علاقه دارید حتما به منطقه فلوریا سر بزنید. همچنین لازم به ذکر است که قیمت خانه در این منطقه یکسان نبوده و شما با هر مقدار سرمایه می توانید در نیشان تاشی ملک تهیه کنید. با این تواصیف اگر مایل هستید تا در محله ای اعیانی و لوکس خانه بخرید، خرید ملک در ببک استانبول انتخابی خوب و منطقی است.

خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در استانبول  در سال 2023 یک سرمایه گذاری ایده آل است زیرا این شهر قیمت های بسیار مناسبی به ویژه برای خریداران خارجی ارائه می دهد. بر اساس آمار و ارقام ارائه شده توسط سازمان آمار ترکیه، ۵ شهر استانبول، آنتالیا، بورسا، آنکارا و یالووا تمرکز سرمایه گذاران خارجی ملک و املاک را بیشتر از سایر شهرهای این کشور به خود جلب کرده اند. ما برای مثال قیمت خانه‌های 65 متری در برخی از شهرهای این کشور را بررسی خواهیم کرد تا شما عزیزان یک اطلاعات کلی در رابطه با قیمت املاک بدست بیاورید.

برخی از هزینه ها و شرایط اقامت در ترکیه با خرید خانه برآورد هزینه اقامت ترکیه با خرید خانه یکی از مواردی است که باید پیش از خرید خانه و اقدام برای دریافت اقامت آن را در نظر داشته باشید. یکی از این هزینه ها، هزینه محضری کردن کپی هر پاسپورت است که باید 200 لیر بابت آن پرداخت کنید. همچنین هزینه انتقال سند هم مبلغی در حدود 2 الی 3 درصد مبلغ کل ملک خریداری شده است. شهروندان خارجی که اقدام به خرید مسکن در ترکیه می کنند می توانند برای یک دوره یک ساله مجوز اقامت دریافت کرده و فرصت تمدید آن را به مدت 5 سال داشته باشند.

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما