قرص و کپسول دوکسپین

دو مورد در گروه فلوکستین 40 میلی گرم، هر دو نوع متناوب IBS، تسکین علائم گوارشی را گزارش کردند اما درد شکمی را نداشتند. احساس پری، درد، نفخ معده، سیری زودرس و حتی گاهی احساس گرسنگی بیش از حد از علائم این بیماری محسوب میشود. اما ممکن است هنگام شروع مصرف این دارو احساس بهتری نداشته باشید. بههمین دلیل از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا در بروشور داخل دارو این موضوع را بهصورت هشدار مطرح کردهاند، پزشک هم هنگام تجویز، این هشدار را به خانوادهها میدهد. اگر هنگام مصرف این دارو باردار شدید، فوراً به پزشک خود مراجعه کنید. بنابراین می توان گفت که آکنه یکی از دیگر عوارض کلردیازپوکساید برای افراد مصرف کننده این دارو خواهد بود. درخصوص علت این امر باید گفت که این موضوع چندان به مکانیسمهای فیزیولوژیکی مرتبط نیست. بیماران پیش از تجویز دوز هفتگی باید بر دوز ۲۰ میلی گرم روزانه تثبیت شوند. عوارض جانبی جدی فلوکستین بر حافظه نادر است (کمتر از 1 در 100 نفر). تمام داروهای مصرفیتان را با پزشک خود در میان بگذارید.در صورتی که علائم سندروم سروتونین مانند ضربان شدید قلب، توهم، از دست دادن هماهنگی اعضای بدن، سرگیجهی شدید، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، سفت شدن عضلات، تب بیدلیل و پریشانی و بیقراری غیر معمول را مشاهده کردید به سرعت به پزشک مراجعه کنید.اختلال در عملکرد نعوظ:به علت مصرف این دارو نعوظ طولانی (بیشتر از چهار ساعت) یا دردناک در مردان به ندرت پیش میآید اما در صورتی که دچار این مشکل شدید مصرف فلوکستین را قطع کرده و به سرعت به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است اثرات سوء مصرف دارو ماندگار شود.بیشتر بخوانید:اختلال عملکرد نعوظ و درمان های آنعوارض جانبی آلرژیک فلوکستین ۱۰ و فلوکستین ۲۰:لازم است بدانید که واکنش آلرژیک جدی در مورد قرص فلوکستین نادر است.

عوارض فلوکستین ۲۰

خطر ابتلا به این سندرم نادر زمانی که از سایر داروهای افزایش سروتونین به همراه این دارو استفاده می نمایید، بیشتر نیز می شود. مصرف بیش از حد کلردیازپوکساید در صورت مصرف آن با الکل و یا داروهای مخدر یا سایر داروهایی که باعث خواب آلودگی می شوند یا تنفس شما را کند می کنند، می تواند کشنده باشد. اسهال نیز یکی از علاثم و عوارض کلردیازپوکساید است. آیا کلردیازپوکساید باعث اسهال می شود؟ با احتمال بیشتر فلوکستین باعث مشکلات خواب و خشکی دهان می شود و زولافت بیشتر احتمال دارد باعث اسهال شود. علائم مصرف بیش از حد لیبریوم شامل خواب آلودگی، گیجی، کما و کاهش رفلکس است. به دلیل این خطر، پزشک ممکن است دوز شما را کاهش داده یا تعداد دفعات مصرف دارو را کاهش دهد. مصرف برخی از داروهای پرکار برد مانند داروهای ضد فشار خون، داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین، داروهای ضد انعقاد خون، داروهای ضد التهاب، داورهای تیروئیدی و داروهای شیمی درمانی به طور طولانی مدت باعث تاثیر منفی بر روی فولیکول های مو خواهد شد و بعد از نازک کردن موها باعث ریزش آنها خواهند شد که به این افراد توصیه می شود به دلیل عوارض مصرف در صورت مواجه شدن با ریزش مو و یا هر تغییری در موها به متخصص پوست و مو مراجعه نمایند.

کپسول فلوکستین

در برخی مواقع به دلیل مشکلات معده ممکن است پزشک همزمان به مصرف کلردیازپوکساید به شما کلیدینیوم سی نیز تجویز نماید. اثر آرام بخش در افراد مبتلا به اضطراب مفید خواهد بود، بنابراین در مواقع لزوم کلردیازپوکساید برای کاهش اضطراب به درمانجو تجویز می شود. همچنین تحقیقات نشان می دهد، فلوکستین با کاهش وزن در طول دوره درمان کوتاه مدت، ارتباط معنا داری پیدا کرده است، اما هیچ مطالعه دقیقی درباره تغییر وزن در طول درمان طولانی مدت با فلوکستین یا سایر مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین، گزارش نشده است. این دارو نیز مانند سایر داروهای آرامبخش فقط تحت دستور پزشک به بیماران عرضه می شود. اما اگر فقط چند ساعت قبل از دوز برنامه ریزی بعدی خود را به خاطر دارید، فقط یک دوز مصرف کنید. از آنجایی که مصرف فلوکستین فقط با نسخه پزشک امکانپذیر است، بنابراین میزان مصرف این دارو برای هر فرد متفاوت است. موارد منع مصرف: سابقه حساسیت به فلوکستین و یا هر یک از اجزاء تشکیل دهنده این دارومصرف همزمان در بیماران تحت درمان با یک داروی مهار کننده منو آمین اکسیداز و یا در طی ۱۴ روز از قطع مصرف یک داروی منو آمین اکسیداز، از قطع مصرف فلوکستین و شروع درمان با یک داروی منوآمین اکسیداز باید حداقل ۵ هفته فاصله در نظر گرفته شود.مصرف همزمان تیوریدازین با این دارو و یا در طی حداقل ۵ هفته پس از قطع مصرف فلوکستینمصرف همزمان با پیموزاید.توجه: مطلبی که مطالعه میکنید صرفا جنبهی افزایش آگاهی دارد و به هیچ وجه جایگزین توصیههای پزشک نیست.

اما از مصرف یا جایگزین کردن خودسرانه هر یک از این داروها باید جدا خودداری شود. همچنین برای تاثیر اولیه دارو باید بین ۱ تا ۲ هفته صبر کرده و حدود ۴ تا ۵ هفته طول می کشد که دارو اثرات کامل خود را نشان دهد. همچنین برای درمان کوتاه مدت موارد افسردگی همراه با اختلال دو قطبی I و افسردگی مقاوم به درمان با داروی اولانزاپین استفاده میشود. موارد مصرف فلوکستین برای رفععلائم افسردگی است. چنانچه درباره مصرف این دارو به مشورت پزشکی نیاز دارید، میتوانید از مشاوره آنلاین مشوِرَپ استفاده کنید. اگر این دارو در بدن شما به خوبی جواب نداد، با پزشک خود مشورت کنید. دوز مصرف داروی فلوکستین به سن، وضعیت بیماری و پاسخگویی بدن شما به درمان بستگی دارد. یکی از شایع ترین داروهایی که برای درمان تجویز میشود قرص کلردیازپوکساید به همراه داروهای ضد اسید است. 13. در صورت مصرف شربت های ضد اسید معده ، مصرف این دارو را حداقل ۲ساعت با مصرف شربت فاصله دهید.

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما