قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی پلاستیک سالانه باعث مرگ هزاران نفر می شود

[ad_1]

محققان دانشکده پزشکی گروسمن در دانشگاه نیویورک از دولت می خواهند که فوراً اقدام کند تا استفاده از مواد شیمیایی به نام فتالات در محصولات پلاستیکی را محدود کند. مطالعه آنها نشان داد که قرار گرفتن در معرض فتالات سالانه باعث 100000 مرگ زودرس در ایالات متحده می شود.

فتالات ها مواد شیمیایی هستند که معمولاً به آنها پلاستیک نرم و انعطاف پذیر اضافه می شوند. این ماده برای بیش از نیم قرن در محصولات پلاستیکی و در هزاران محصول مختلف پلاستیکی مورد استفاده قرار گرفته است.

روس هاوزر ، محقق گروه ، گفت: “مواردی مانند دوش ، چکمه و لوله پیچک از همان پلاستیک سفید سخت ساخته شده است که لوله ها از آن ساخته شده اند.” اما وقتی فتالاتها حدود 30 درصد وزن این اقلام را تشکیل می دهند ، پلاستیک وینیل انعطاف پذیر به دست می آید. فتالات همچنین در بسیاری از محصولات مراقبت شخصی مانند ادکلن ، عطر ، صابون و شامپو ، در برخی از پوشش های دارویی و لوله های وینیل استفاده می شود. “

تحقیقات گسترده نشان داده است که فتالات باعث اختلالات غدد درون ریز می شود. به عبارت دیگر ، تماس با این مواد شیمیایی می تواند عملکرد طبیعی هورمون ها را مختل کند. مطالعه جدید منتشر شده در مجله Environmental Pollution رابطه بین قرار گرفتن در معرض فتالات و مرگ و میر را بررسی می کند.

در این مطالعه ، گروهی از 5303 بزرگسال 55 تا 64 ساله در سطح ملی مورد مطالعه قرار گرفت. نمونه های ادرار برای ردیابی سطح فتالات در بدن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و داده های مرگ پس از یک دوره پیگیری ده ساله جمع آوری شد.

لئوناردو تراساند ، نویسنده اصلی تحقیقات جدید می گوید: “یافته های ما نشان می دهد که افزایش مواجهه با فتالات مستقیماً با مرگ زودرس ، به ویژه بیماری های قلبی مرتبط است.” ما دریافتیم که مواد شیمیایی می توانند باعث بیماری قلبی شوند. بیماری قلبی به نوبه خود علت اصلی مرگ است. متأسفانه ما هنوز نتوانسته ایم ارتباط مستقیمی بین قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و مرگ و میر پیدا کنیم. “

محققان تخمین می زنند که سالانه بیش از 100000 مرگ زودرس در افراد بین 55 تا 64 سال در ایالات متحده رخ می دهد. هزینه مالی این مرگ زودرس بیش از 40 40 میلیارد دلار در سال برای ایالات متحده است.

ترهند می گوید: “تحقیقات نشان می دهد که آسیب ناشی از این ماده شیمیایی بسیار بیشتر از آن چیزی است که ما تصور می کردیم.” “شواهد غیرقابل انکاری وجود دارد که محدود کردن قرار گرفتن در معرض فتالات سمی می تواند به سلامت جسمی و مالی ایالات متحده کمک کند.”

مطالعه دیگری که به تازگی منتشر شده است نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض فتالات در دوران بارداری می تواند 38 ژن را در جنین تغییر دهد. تغییرات م functionثر بر عملکرد جفت می تواند منجر به زایمان زودرس ، سقط جنین یا تغییر در رشد جنین شود. با چنین پیامدهای مخربی ، تیمی از محققان آمریکایی خواستار وضع فوری قانون برای حذف مواد شیمیایی از محصولات پلاستیکی شدند.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما