طرز تهیه سالاد کلم و انار; ویژه شب یلدا

[ad_1]

در رفتن سالاد کلم و انار یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین سالادهاست. به طور کلی سالادها یکی از محبوب ترین و متنوع ترین ترکیبات غذایی در دنیا هستند. اگر به رستوران‌های بزرگ نگاه کنید، متوجه می‌شوید که منوی آن‌ها از سالادهای زیادی تشکیل شده است که گاهی گران‌تر و متنوع‌تر از غذاهای اصلی هستند. سالاد اغلب به عنوان سرکوب کننده اشتها مصرف می شود. اما بسیاری از آنها به دلیل ترکیبی که دارند می توانند به عنوان غذای اصلی نیز استفاده شوند.

سالادها اغلب حاوی مخلوطی از سبزیجات مختلف با سرکه، سس، نمک، فلفل، آبلیمو، آبمیوه و غیره هستند. سالادها معمولاً سرد هستند و ممکن است حاوی غذاهایی غیر از سبزیجات مانند تخم مرغ، لوبیا پخته باشند. گوشت، پنیر و غیره نیز باید به آن اضافه شود، زیرا ارزش غذایی آنها را افزایش می دهد و می توان آنها را به عنوان غذای اصلی مصرف کرد.

سالاد کلم و انار یکی از سالادهای سنتی و بسیار لذیذ ایرانی است که برای بیشتر مناسبت ها مانند شب یلدا تهیه می شود. این سالاد خوشمزه یک سالاد فصل است زیرا انار فقط در پاییز و زمستان موجود است. این سالاد اگرچه بسیار خوشمزه است اما طرز تهیه آن آسان است و می توانید به راحتی آن را برای مهمانی و جمع تهیه کنید و از خوردن آن در کنار خانواده و دوستان لذت ببرید.

مواد لازم برای سالاد کلم و انار

1 عدد کلم سفید کوچک
کلم بنفش 1/3
2 عدد هویج بزرگ
150 گرم گردوی خرد شده
100 گرم کشمش
2 عدد انار درشت
5 قاشق غذاخوری سس مایونز
آب لیموی تازه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
آویشن به میزان لازم

سالاد شب یلدا
طرز تهیه سالاد کلم و انار

1- ابتدا 4 قسمت مساوی از کلم را درست کنید و آبکشی کنید سپس به ورقه های نازک برش دهید. برای خرد کردن کلم، برای صاف و تمیز شدن برش ها و در نهایت برای گرفتن سالاد زیبا ابتدا ساقه های کلم را جدا کرده سپس با چاقوی تیز مغز کلم را برش دهید. سپس دانه های کلم را جدا کنید در مرحله بعد برگ های کلم را جدا کنید. برگ های کلم را به شکل لوله درآورده و خرد کنید تا به همان اندازه و برش های زیبایی داشته باشید.

اکثر مردم به دلیل بوی کلم کلم دوست ندارند، بنابراین مهمترین چیز در تهیه این سالاد این است که بوی کلم را از بین ببرید، در پایان سالاد خوش طعم و خوش عطری خواهید داشت.

2- سپس هویج ها را شسته و پوست گرفته و به صورت نوارهای طولی و رشته های نازک در کلم رنده کنید و در سالاد خوری بریزید و کلم های خرد شده را با هم مخلوط کنید. سپس دانه های انار را به مواد اضافه کنید.

3- تکه های گردو را چند ساعت در آب خیس کنید سپس پوست آن ها را بگیرید اگر گردو را روی پوست بگذارید ممکن است سالاد کمی تلخ شود. کشمش ها را بعد از شستن با خیساندن در آب نرم کرده و به سالاد اضافه کنید.

4- برای تهیه سس سالاد سس مایونز را در ظرفی بریزید سپس آبلیمو + نمک + فلفل سیاه + آویشن را اضافه کنید. همه مواد را با هم ترکیب کنید تا سس یکدستی به دست آید.

برخی از مردم اغلب می پرسند چه زمانی از ماست برای تهیه سس مایونز یا سالاد استفاده می شود. به جای آن می توان از ماست استفاده کرد. تا حدودی خوشمزه است به جای انتزاعی، اما ماست معمولا چکه می کند، بنابراین توصیه می شود این کار را برای مهمانی ها انجام ندهید.

5- سس آماده شده را با مواد مخلوط کنید سپس حدود 2 تا 3 ساعت در یخچال نگهداری کنید و مواد را در سس خیس کنید و سپس مزه دار کنید.

سالاد کلم و انار

سالاد انار و کلم

1- اگر می خواهید در قالب سالاد قرار دهید کیسه فریزر را با قیچی برش بزنید و کاملا باز کنید سپس در قالب مورد نظر قرار دهید تا مقداری از کیسه فریزر از قالب خارج شود. الگو: اشتباه نکنید. پس از قرار دادن کیسه فریزر در قالب، مواد سالاد را با احتیاط وارد قالب کرده و با قاشق خوب فشار دهید تا تمام قسمت های قالب پر شود و مواد یکدست شوند، سپس در یخچال قرار دهید. 3 ساعت.

2- بعد از گذشت این مدت قالب را از یخچال خارج کرده دوباره در ظرف یا بشقاب قرار دهید و به آرامی قالب را بردارید تا سالاد از قالب خارج شود سپس کیسه فریزر را به آرامی جدا کنید. در این مرحله، اگر دوست دارید، سس سالاد را کم کنید. می توانید کمی سس اضافه کنید و پشت قاشق را صاف کنید. وقتی سالاد را از قالب خارج کردید، می توانید روی آن را با انار تزیین کنید. این سالاد را برای شب یلدا درست کنید و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید.

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما