سریع ترین حیوانات جهان کدامند؟ – زومیت

[ad_1]

با در نظر گرفتن چابکی، سرعت و تناسب اندام، حیوانات این لیست در خط مقدم این ویژگی ها در زمین، هوا و آب قرار دارند. بدن، بال‌ها، بال‌ها و پاهای آن‌ها به گونه‌ای تکامل یافته‌اند که در محیط خود برتری یافته‌اند و هیچ مشکلی برای زنده ماندن، شکار و حرکت آسان و ماهرانه ندارند.

مقالات مرتبط:

در سال 2009 یوسین بولت زمانی که حداکثر سرعت 100 متر در 9.58 ثانیه 44.70 است او با دویدن کیلومتر در ساعت سریعترین مرد جهان شد. با این حال، نمی توان آن را با برخی از حیوانات این لیست مقایسه کرد.


سریعترین حیوان جهان - شاهین دریایی

خارپشت دریایی که عمدتاً در نزدیکی ساحل زندگی می کند، تقریباً در تمام قاره ها یافت می شود. طول بال یک شاهین بالغ 1.2 متر است. آنها به اردک ها و سایر گونه های پرندگان حمله می کنند و می توانند هزاران مایل در روز با استفاده از باد حرکت کنند.

این پرنده شکاری باشکوه نه تنها سریعترین پرنده در آسمان بلکه سریعترین پرنده در کل قلمرو حیوانات است. عقاب با سرعت متوسط ​​64 تا 96 کیلومتر در ساعت پرواز می کند. اما در حین تعقیب طعمه می تواند به سرعت 386 کیلومتر در ساعت برسد.


عقاب طلایی متعلق به خانواده عقاب است که به دلیل داشتن بالهای براق در سر و پشت نامگذاری شده است. این عقاب ها در حین جستجوی غذا می توانند به سرعت 321 کیلومتر در ساعت برسند. این نوع عقاب برای مهار (بازی ساخته شده از قرون وسطی) ایده آل است.

عقاب های طلایی دید فوق العاده ای دارند. در حالی که بهترین دید انسان 20/20 است، عقاب بینایی 20/40 دارد. این بدان معنی است که آنها می توانند چندین فوت دورتر را ببینند.


سریع ترین حیوان جهان - خفاش دم آزاد برزیلی

این غارهای مرموز که خفاش های گوانو نیز نامیده می شوند ، قادر به پرواز سریع در مسافت های طولانی هستند. حداکثر سرعت خفاش دم آزاد مکزیکی 160 کیلومتر در ساعت است. بومیان مکزیک که اصالتاً از آمریکای شمالی و جنوبی هستند، به تعداد زیاد (تا صدها هزار نفر در یک کلنی) زندگی می کنند و سالانه هزاران کیلوگرم حشره می خورند. یکی از بزرگترین مستعمرات این ببرها را می توان در تگزاس خارج از سن آنتونیو یافت.

نوزادان از شیر مادر تغذیه می کنند و در بدو تولد به سرعت رشد می کنند. بچه ها آماده اند تا چند هفته به تنهایی پرواز کنند و با خفاش های بالغ در برنامه های مهاجرت طولانی شرکت کنند.


سریع ترین حیوان جهان _ کبوتر چاه

کبوتر چاهی پرنده ای است که در پارک ها و مناطق شهری در سراسر جهان دیده می شود. آنها به راحتی با نشانه های بنفش مایل به سبز روی گردن و همچنین بال های خاکستری آنها قابل تشخیص هستند. آنها توانایی شگفت انگیزی برای یافتن راه خانه دارند، به همین دلیل است که آنها به عنوان حیوانات خانگی و کبوترهای نامه دار محبوب هستند. کبوترهای خوب می توانند مسافت های طولانی را با حداکثر سرعت 156 کیلومتر در ساعت پرواز کنند.


سریعترین حیوان جهان - نیزه سیاه

این ماهی بزرگ و باشکوه بومی اقیانوس هند و اقیانوس آرام است. نیزه های سیاه هنگام شکار یا خارج از خطر می توانند با سرعت 131 کیلومتر در ساعت شنا کنند. این حیوانات جدا شده ماهی های کوچک، ماهی مرکب و حتی اختاپوس را می خورند و از بزاق بزاق مانند خود برای از کار انداختن طعمه خود استفاده می کنند. اگرچه نیزه سیاه سریعترین حیوان دریایی است. اما محبوبیت آن در ماهیگیری در اعماق دریا ، آن را به بزرگترین شکارچی و بزرگترین تهدید خود تبدیل می کند و برای انسان ناامن است.


سریعترین حیوان جهان - آلباتروس

آلباتروس پرنده ای جذاب است که دریانوردان از دیرباز آن را نشانه خوش شانسی می دانستند. طولانی ترین پرنده بالدار ، می تواند برای چندین دهه زندگی کند و سالها بدون توقف در خشکی از طریق دریا عبور کند. آلباتروس ها با حداکثر سرعت پرواز 127 کیلومتر در ساعت می توانند در طول پرواز بخوابند. این پرندگان گوشتخوار هستند و از بوی عالی خود برای شکار کریل و ماهی مرکب استفاده می کنند.


سریع ترین حیوان جهان - پلنگ

این گربه بزرگ و برازنده عنوان سریع ترین حیوان خشکی را به خود اختصاص داده است. یوزپلنگ ها در گستره وسیع ساوانا و مراتع آفریقا می توانند به سرعت 80 تا 130 کیلومتر در ساعت برسند. آنها معمولاً دوندگان کوتاه مدتی هستند که شروع به تعقیب طعمه بالقوه می کنند و زمانی که طعمه به اندازه کافی نزدیک است با حداکثر نیرو حمله می کنند. بیشتر گربه های بزرگ در تاریکی شکار و تعقیب می کنند. اما پلنگ در روز است و شب ها استراحت می کند. در جستجوی منابع غذایی، آنها از مهارت های ردیابی بسیار پیشرفته برای ردیابی مسیرهای بویایی آزاد شده توسط طعمه استفاده می کنند.


سریع ترین حیوان جهان _پیاده روی ماهی

شمشیر ماهی با تف شمشیر مانند و بالهای مختلف یکی از سریع ترین موجودات آبزی با سرعت 110 کیلومتر در ساعت است. آنها همراه با کوسه ها و نهنگ ها بزرگترین شکارچیان در بالای هرم غذاهای دریایی هستند. بادبان مانند نیزه سیاه در مسابقات ورزشی ماهیگیری بسیار محبوب است. بیشتر این ماهی ها که در اقیانوس اطلس یافت می شوند، شکار و سفر گروهی را ترجیح می دهند. ماهی قایقرانی می تواند تا 15 سال در طبیعت زندگی کند.


سریع ترین حیوان جهان _ ربع اسب

اسب ربع، یک اسب اسپانیایی، برای دویدن در دوی سرعت در پیست آماده شده است. این اسب ها به دلیل مسافت بهینه مسابقه آنها که یک چهارم مایل یا کمتر محاسبه می شود نامگذاری شده اند. آنها به دلیل مهارت در دویدن در مسافت کوتاه با سایر نژادهای اصیل متفاوت هستند. بالاترین سرعت ثبت شده برای یک چهارم اسب 88 کیلومتر در ساعت است.

اگرچه یک چهارم اسب ها می توانند تا 35 سال عمر کنند، اما طول عمر آنها کوتاه است و به طور کلی بیش از پنج سال طول نمی کشد. آنها علاوه بر اسب های مزرعه کار می کنند و شایع ترین نژادهای اسب در پیست مسابقه هستند.


سریع ترین حیوان جهان _ شیر

شیر آفریقایی گربه وحشی دیگری است که می تواند با سرعتی باورنکردنی به آن برسد. حتی اگر استقامت زیادی برای حفظ سرعت طولانی مدت نداشته باشند. اما آنها می توانند طعمه خود را برای مدت کوتاهی با سرعت 96 کیلومتر در ساعت تعقیب کنند. شیرهای ماده که به صورت گروهی شکار می شوند، بیشتر در صبح و عصر شکار می کنند. شیرها هر چهار یا پنج روز یکبار غذا می خورند و می توانند هر بار 9 کیلوگرم گوشت بخورند. مانند دیگر گربه های بزرگ، شیرها در گروه ها یا گله های بزرگ با هم زندگی می کنند.


سریع ترین حیوان جهان _ راهنما

در بیشتر اقیانوس های جهان، دم زرد با سرعت 75 کیلومتر در ساعت یافت می شود. جمعیت این ماهی که به نام یوساسا شناخته می شود تا حد زیادی برای رفع نیازهای صنعت رستوران صید شده است. بنابراین اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت جمعیت گیدرا را در حال کاهش اعلام کرده و آن را در زمره خطرات نزدیک به آن قرار داده است. این ماهی ها در تمام طول سال برای غذا و پرورش مهاجرت می کنند.


سریع ترین حیوان جهان _ کوسه ماکو

کوسه ماکائو یکی دیگر از گونه های در خطر انقراض در فهرست سرخ IUCN است. این نوع کوسه می تواند به طول 4 متر برسد و با سرعت 72 کیلومتر در ساعت شنا کند. بزرگترین ماکاک صید شده تاکنون بیش از 453.59 کیلوگرم وزن دارد. این کوسه برای شنای بسیار عمیق خوب است، اما آب گرم را در آب و هوای معتدل مانند مناطق استوایی ترجیح می دهد.


سریع ترین حیوان جهان - کرکس ها

کفتارها هنگام تعقیب طعمه بسیار جدی هستند. حداکثر سرعت دویدن آنها 64.3 کیلومتر در ساعت است. این سرعت علاوه بر زمان شکار زمانی که آنها نیاز به فرار از شکارچیان اصلی خود، شیرها و انسان دارند، مفید است. کفتارها در گروه‌های 80 نفره که معمولاً زن هستند با هم سفر می‌کنند. آنها مقادیر زیادی گوشت از مرغ گرفته تا حیات وحش می خورند. آنها علاوه بر لبخندهای معروف خود، به بقایای حیوانات مرده یا حیواناتی که توسط حیوانات دیگر شکار می شوند ترجیح می دهند.


سریع ترین حیوان جهان - Wombat

علاوه بر خون آشام های معمولی، دو گونه خون آشام جنوبی و شمالی وجود دارد که همگی بومی استرالیا هستند. آنها بیشتر روز را در علف ها و بوته ها می چرند و در صورت تهدید به جای دعوا فرار می کنند. آنها می توانند با سرعت 40 کیلومتر در ساعت حرکت کنند و از خطر جلوگیری کنند.


سریعترین حیوان جهان - اژدهای کومودو

بسیاری از مردم به اشتباه اژدهای کومودو را تنبل و تنبل می دانند. اما در واقع آنها می توانند مسافت های کوتاه را با سرعت 19 کیلومتر در ساعت بدود. اژدهای کومودو بزرگترین مارمولک روی زمین است و در اندونزی به تعداد محدود یافت می شود. رژیم غذایی این حیوان از گوشت پرندگان، مارها و موش ها تشکیل شده است. لاشه های گندیده هم می خورند.

***

به امید دیدن این قسمت از شاتر خوش بگذره نظر کاربران زومیت در مورد سریع ترین حیوانات جهان چیست؟ نظرات خود را با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما