روسیه آمریکا را تهدید کرد

[ad_1]

وزیر خارجه روسیه به اوکراین هشدار داد در صورت تشدید تنش ها با آمریکا، روسیه ممکن است به کوبا و ونزوئلا نیرو بفرستد.

به گزارش یورونیوز، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه که ریاست یک هیئت روسی در حال مذاکره با مقامات آمریکایی در ژنو را بر عهده داشت، تاکید کرد که استقرار تجهیزات نظامی در کوبا و ونزوئلا را تایید نمی کند، اما این کار را نمی کند.

مذاکرات امنیتی ژنو بین روسیه و آمریکا و مذاکرات مسکو با ناتو در بروکسل هیچ تاثیری بر کاهش تنش ها بر سر اوکراین نداشته است. در همین حال، نیروهای روسیه در امتداد مرز اوکراین صف آرایی کرده اند و ایالات متحده مسکو را به طراحی حمله به اوکراین متهم کرده است. روسیه در بیانیه ای که روز جمعه منتشر کرد، این اتهامات را رد کرد و گفت: «ادعاهای مشابه و بی اساس درباره اطلاعات روسیه بیش از یک بار مطرح شده است.

از سوی دیگر، ایالات متحده به شدت با این درخواست مخالفت کرده است. سرگئی ریابکوف روز پنجشنبه تاکید کرد که واکنش های کشورش به اقدامات آمریکا بستگی دارد. وی همچنین افزود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هشدار داده است که اگر واشنگتن فشارهای آمریکا را افزایش دهد و اقدامات تحریک آمیز انجام دهد، مسکو اقدامات نظامی و فنی را رد نخواهد کرد.

سرگئی ریابکوف گفت که درخواست روسیه برای تضمین امنیتی به دلیل مخالفت ایالات متحده و متحدانش، تردیدهایی را در مورد ادامه مذاکرات ایجاد کرده است. از سوی دیگر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که روسیه آماده ادامه مذاکرات است، اما در عین حال می‌خواهد این مذاکرات مثمر ثمر باشد.

ابتکار دموکرات سنا؛ انتظار می رود روسیه و پوتین با تحریم های گسترده ای روبرو شوند

سخنگوی کرملین همچنین هشدار داد که تحریم های ولادیمیر پوتین و دیگر مقامات ارشد نظامی و غیرنظامی می تواند منجر به قطع کامل روابط دیپلماتیک روسیه و آمریکا شود. سناتورهای دموکرات در ایالات متحده پیشنهاد کرده اند در صورت اعزام نیروهای روسیه به اوکراین، تحریم هایی علیه روسیه اعمال شود.

دیمیتری پسکوف این پیشنهاد را ناکارآمد خواند و گفت این یک ترفند برای تحت فشار قرار دادن روسیه در جریان مذاکرات است.

تخمین زده می شود روسیه حدود 100000 سرباز با تجهیزات نظامی سنگین به مرز اوکراین اعزام کرده است.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما